zaqqoZeq Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Har planer om å oppgradere serveren jeg har nå med nye disker og sette opp RAID 5 i samme slengen. Bruker Ubuntu Server 10.04 og planlegger å teste ut 11.04. Vil det lønne seg å ha dedikert disk til OS-et? Bør jeg ligge unna Green-diskene, eller fungerer disse helt greit i en filserver? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Har planer om å oppgradere serveren jeg har nå med nye disker og sette opp RAID 5 i samme slengen. Bruker Ubuntu Server 10.04 og planlegger å teste ut 11.04. Vil det lønne seg å ha dedikert disk til OS-et? Bør jeg ligge unna Green-diskene, eller fungerer disse helt greit i en filserver? Jeg ville ha hatt en egen disk til OS ja. det er med tanke på viss du skal re installere så slipper du og tenke på brukerfiler osv. Og har hørt at Green disker skrur seg av når de ikke brukes så jeg ville ha holdt meg unna de:) Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Hva med disker med 5400 rpm vs. 7200 rpm? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Det er ikke Store forskjellen i pris når det gjelder hastigheten, så ta 7200rpm du:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå