petnor Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Harddisken kortsluttet ved at SATA power kabelen var løs og nå er den dø. Nå vil jeg ha data fra harddisken tilbake. Jeg leste en artikkel der man kan skifte printkortet som er montert under disken http://bit.ly/nsWi58 Jeg har en "Western digital WD Caviar SE 250gb WD2500 SATA". Jeg lurer på om jeg kan skifte printkort med denne http://bit.ly/pRL90C. Dette er en PATA harddisk. Kan jeg fremdeles skifte printkort med den? Takk for svar Endret 18. juli 2011 av petnor Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg har bare fått det til å fungere på en helt lik HHD. Men hvor er backup? Hvis man har data lagret på èn disk så signerer man samtidig på at man ikke har bruk for dataen som er lagret og hvorfor vil du da redde den? Hva med å bare bruke den 4 pin som er på den? Du satte vel ikke i begge samtidig? Lenke til kommentar
petnor Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Jeg har bare fått det til å fungere på en helt lik HHD. Men hvor er backup? Hvis man har data lagret på èn disk så signerer man samtidig på at man ikke har bruk for dataen som er lagret og hvorfor vil du da redde den? Hva med å bare bruke den 4 pin som er på den? Du satte vel ikke i begge samtidig? Jeg har ikke lagd noe backup, og 4 pin virker eller ikke. Jeg satte ikke begge inn samtidig Endret 18. juli 2011 av petnor Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Da har du muligheten til å kjøpe en ny lik disk og prøve eller IBAS. Trur ikke jeg ville ha prøvd en annen type men IDE osv. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg tror man må ha helt lik harddisk for å kunne bytte printkortet. 2 Lenke til kommentar
petnor Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Hva skjer hvis jeg prøver en annen printkort da? Jeg har noen andre Harddisker, men de er ikke det samme Lenke til kommentar
Nator Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Jeg tror man må ha helt lik harddisk for å kunne bytte printkortet. Det er riktig. Det må være identisk printkort (som regel) ellers vil ikke f.eks. sektor-alignment data være det samme, siden dette ligger programmert inn i FW avhengig av tettheten og antallet fysiske plater. Endret 18. juli 2011 av Nator Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hva skjer hvis jeg prøver en annen printkort da? Jeg har noen andre Harddisker, men de er ikke det samme Det vil etter min kunnskap ikke fungere. Akkurat hva som skjer - om harddisken sprenger i en kraft tilsvarende to Hiroshima-bomber, eller at ingenting skjer (bortsett fra at det fungerer), vet jeg ikke. Kanskje svaret ovenfor meg hjelper deg litt bedre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå