Andzel Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 De arkene tar du vare på, eventuelt vist du skal ta kontakt med forbrukerrådet osv. Acer har disse lagret . Lenke til kommentar
3xt Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 De arkene tar du vare på, eventuelt vist du skal ta kontakt med forbrukerrådet osv. Acer har disse lagret . Så jeg trenger ikke å sende med kopier, selv om jeg evt. skal sende den via elkøp? MvH Tommy Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Så jeg trenger ikke å sende med kopier, selv om jeg evt. skal sende den via elkøp? Jeg ville gjort det hvis du har mulighet, bare for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Marekatten de har alt på serverne, har selv vært på verkstedet dem sitt og de har en LANG liste med saker og ting ^^. Alt er registret til serial nummeret på selve datamaskinen. Når jeg hadde som sagt problemer så trengte de ikke noe og de bare hiver disse arkene uansett. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Marekatten de har alt på serverne, har selv vært på verkstedet dem sitt og de har en LANG liste med saker og ting ^^. Alt er registret til serial nummeret på selve datamaskinen. Når jeg hadde som sagt problemer så trengte de ikke noe og de bare hiver disse arkene uansett. Takk for svar! Men lurte på siden du nevnte serie nummeret til pc'en, siden jeg har fått ombytte, blir det nye nummeret også registrert? MvH Tommy Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Det veit jeg ikke, jeg venter enda på 650 kroner ifra de ettersom de tok betalt for å rense min datamaskin men jeg sa det var noe med feil skjermen. De gadd ikke å høre, samme dag ejg hentet den gikk LCD skjermen og gjett hva det sto på kvitteringen når jeg hadde levert den inn engang til å få pcen samme dag? Jo LCD skjerm byttet. Det tar ikke over to uker å overføre meg de pengene, på mandag har jeg ikke pengene ringer jeg dem og jeg skal kontakte VG. Aldri opplevd mer appsurd selvskap enn Acer. Men Tommy, de har navnet ditt registert via systetm vist du har registert deg på den Acer greiene når du fikk pcen. Da er vel begge pcene dine lagt til. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Det veit jeg ikke, jeg venter enda på 650 kroner ifra de ettersom de tok betalt for å rense min datamaskin men jeg sa det var noe med feil skjermen. De gadd ikke å høre, samme dag ejg hentet den gikk LCD skjermen og gjett hva det sto på kvitteringen når jeg hadde levert den inn engang til å få pcen samme dag? Jo LCD skjerm byttet. Det tar ikke over to uker å overføre meg de pengene, på mandag har jeg ikke pengene ringer jeg dem og jeg skal kontakte VG. Aldri opplevd mer appsurd selvskap enn Acer. Men Tommy, de har navnet ditt registert via systetm vist du har registert deg på den Acer greiene når du fikk pcen. Da er vel begge pcene dine lagt til. Hei Jeg tror ikke jeg har registrert meg hos acer enda :s Kan noen gi meg en link eller noe lignende? Noen som kan vet om at siden lyd inngangen lager enn sann skurre lyd(hardware feil) om det kan bli sett som en vesentlig mangel? for jeg har ikke lyst å bruke tid for å få det reparert, siden jeg står rett før å få hevet kjøpet, så jeg vurderer enda om jeg skal gidde å sende inn pc'en for å evt. få hevet kjøpet. hvis ikke så lar jeg det bare være.. MvH Tommy MvH Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Det var vel Acer sitt registerings program første gang du starter din datamaskin kommer det masse pop up. Har du krev på heving så skal ikke de fikse noe annet problemer heller Tommy. Må ringe Acer idag selv å klage at jeg ikke har fått mine penger etter to uker. Truer dem med media. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Det var vel Acer sitt registerings program første gang du starter din datamaskin kommer det masse pop up. Har du krev på heving så skal ikke de fikse noe annet problemer heller Tommy. Må ringe Acer idag selv å klage at jeg ikke har fått mine penger etter to uker. Truer dem med media. Takk for svar! Lykke til da :s håper alt ordner seg, både for deg og meg selv Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Yay, endelig fikk igjen pengene igår. Dro rett ned til Acer administrator og snakket med sjefen der. Etter 10 minutter fikk jeg igjen pengene ja.. De beklaget at h*n som hadde saken hadde ferie også ble saken sendt til en annen en som tok ferie samme dag eller noe. Det er snakk om rot i systemet sitt. ^^. Har du hørt noe ifra Acer 3xt? Lenke til kommentar
3xt Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Yay, endelig fikk igjen pengene igår. Dro rett ned til Acer administrator og snakket med sjefen der. Etter 10 minutter fikk jeg igjen pengene ja.. De beklaget at h*n som hadde saken hadde ferie også ble saken sendt til en annen en som tok ferie samme dag eller noe. Det er snakk om rot i systemet sitt. ^^. Har du hørt noe ifra Acer 3xt? Nei... Dessverre er faktisk litt usikker om de faktisk godtar saken min... Tipper de sier noe som at det er selvforskyldt og at de ikke dekker d.. Vanskelig å mot bevise at lydjacken var ødelagt fra før.. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hvordan kan de motbevise det da? Lenke til kommentar
3xt Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Hvordan kan de motbevise det da? Ved at de sier/putter noe støv eller noe lignende inn og sier at det som forårsaket problemet :S? det er bare noe jeg tror.. Er ikke helt sikker på hvordan acer er med heving av kjøp, altså om de pleier å la kundene få heve kjøpet, eller om de er villig til å gjøre alt for å beholde kundene sine på en eller annen måte Lenke til kommentar
macusa Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ingen her som legger noe vekt på at du har fått ny pc av Acer.. Når du får ny PC er alt som har skjedd tidligere i saken ravende likegyldig. Med ny maskin kommer ny garanti/reklamasjonsrett. Glem og kast alt fra den originale maskinen. Papirene/arbeidsrapporten du fikk med den nye maskinen er nå ditt garantibevis. Dermed har du ikke krav på heving av kjøpet. Dersom du ønsker å sende inn gratis må du gå til Deal og levere den inn der, når de kjøpte Elprice overtok de ansvaret ovenfor Elprice sine kunder. Utenom å gjøre det så har du ikke krav på å få sendt inn datamaskinen gratis, leverandør plikter kun å betale frakten tilbake til deg. Men flere leverandører velger å gjøre det som en ekstra service, så ring til Anovo som er verkstedet som reparerer for Acer kjøpt på Elprice og spør om det dersom du ikke kan/vil levere hos deal. Heving av kjøp forutsetter: -3. gangs reparasjon av samme feil og på en datamaskin vil dette måtte være fysiske feil siden bruker har full tilgang til alle maskinens drivere og BIOS oppdateringer på nettet. (At verkstedet skriver at de har gjort det er nokk bare en annen måte å si "vi fant ikke feilen men syns det er for teit at du skal betale forundersøkelsen, så da bare skriver vi at vi har gjort noe slik at kostnadene dekkes på garanti.") -4. gang forskjellige feil, også dette av fysisk art. -leveringstid på deler eller generell servicetid. og til Andzel: Å true med å gå til media for noe sånt er det dummeste du kan gjøre. Du risikerer å bli sortelistet av verkstedet og leverandøren "nei faen for en dritt, vi er ett stort selskap og trenger ikke sånne drittkunder så her setter vi oss på bakbena. Han han bare kose seg med å prøve saken i forbrukerrådet, vg eller i bestemors bingolag." Ingenting godt kan komme utav det. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ingen her som legger noe vekt på at du har fått ny pc av Acer.. Når du får ny PC er alt som har skjedd tidligere i saken ravende likegyldig. Med ny maskin kommer ny garanti/reklamasjonsrett. Glem og kast alt fra den originale maskinen. Papirene/arbeidsrapporten du fikk med den nye maskinen er nå ditt garantibevis. Dermed har du ikke krav på heving av kjøpet. Dersom du ønsker å sende inn gratis må du gå til Deal og levere den inn der, når de kjøpte Elprice overtok de ansvaret ovenfor Elprice sine kunder. Utenom å gjøre det så har du ikke krav på å få sendt inn datamaskinen gratis, leverandør plikter kun å betale frakten tilbake til deg. Men flere leverandører velger å gjøre det som en ekstra service, så ring til Anovo som er verkstedet som reparerer for Acer kjøpt på Elprice og spør om det dersom du ikke kan/vil levere hos deal. Heving av kjøp forutsetter: -3. gangs reparasjon av samme feil og på en datamaskin vil dette måtte være fysiske feil siden bruker har full tilgang til alle maskinens drivere og BIOS oppdateringer på nettet. (At verkstedet skriver at de har gjort det er nokk bare en annen måte å si "vi fant ikke feilen men syns det er for teit at du skal betale forundersøkelsen, så da bare skriver vi at vi har gjort noe slik at kostnadene dekkes på garanti.") -4. gang forskjellige feil, også dette av fysisk art. -leveringstid på deler eller generell servicetid. og til Andzel: Å true med å gå til media for noe sånt er det dummeste du kan gjøre. Du risikerer å bli sortelistet av verkstedet og leverandøren "nei faen for en dritt, vi er ett stort selskap og trenger ikke sånne drittkunder så her setter vi oss på bakbena. Han han bare kose seg med å prøve saken i forbrukerrådet, vg eller i bestemors bingolag." Ingenting godt kan komme utav det. Omlevering til nytt produkt gjelder som avhjelpsforsøk, om du har 2 ganger samme feil på opprinnelig produkt og så får det en gang til på nytt produkt kvalifiserer det som 3.gang samme feil. Så det så. 2 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Ingen her som legger noe vekt på at du har fått ny pc av Acer.. Når du får ny PC er alt som har skjedd tidligere i saken ravende likegyldig. Feil, er uansett. og til Andzel: Å true med å gå til media for noe sånt er det dummeste du kan gjøre. Du risikerer å bli sortelistet av verkstedet og leverandøren "nei faen for en dritt, vi er ett stort selskap og trenger ikke sånne drittkunder så her setter vi oss på bakbena. Han han bare kose seg med å prøve saken i forbrukerrådet, vg eller i bestemors bingolag." Ingenting godt kan komme utav det. Tror ikke du veit at vist et bedrift kommer ut i media som et dårlig bilde så er det flere som vender seg mot det. Det skal jeg love deg, ingen av mine venner har en Acer ettersom dritt kundeseriv. Jeg skal aldri ha det mer. Pluss når jeg sa jeg går til media til han sjefen, så ble saken ordet med engang. Vist dette skulle gått videre med forbrukerrådet så hadde de tapt uansett, og det ser mye verre ut på papiret og koster mye mer enn å bare gi meg 650,- så ferdig med saken. Er ikke min feil at de ødelegger min pc på verksted og er idiotiske bak disken? Eneste de sa var at hun som hadde saken hadde ferie og sendte det til en som hadde ferie osv. Det betyr enda at de kan fikse det med engang enn å sitte i telefonen med de i over 12 timer liksom. Media er noe av det verste som kan skje en bedrift, pluss en jævelig kunde kan være nok til at folk kjøper noe annet . Derfor skal man ta vare på kundene sine som gjør at de sprer gode ord for bedriften som kan gjøre at andre kjøper det. En ille kunde er dårlig for bedriften. Endret 22. august 2011 av Andzel Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Heving av kjøp forutsetter: -4. gang forskjellige feil, også dette av fysisk art. Kilde på at 4. gang ulik feil er hevingsgrunnlag? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Heving av kjøp forutsetter:-4. gang forskjellige feil, også dette av fysisk art. Kilde på at 4. gang ulik feil er hevingsgrunnlag? Du har rett i at det ikke er fastsatt i Forbrukerkjøpsloven. Men de fleste forhandlere pleier å godta at dette er hevingsgrunnlag da det kan argumenteres med at det er til vesentlig ulempe for forbrukeren. Men det blir en vurderingssak fra sak til sak. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Det regnes vel omtrent som bransjestandard å være at man får nytt produkt ved 4.gang feil. Hevingsgrunnlag er det nok ikke. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg er av samme oppfatning som SilverCRX. Bransjestandard er - såvidt jeg har forstått/erfart - at produsent krediterer eller omleverer produktet ved 4. gang ulik feil. Det er ikke nødvendigvis direkte forbundet med at forhandler lar deg heve kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå