Gå til innhold

betale frakt ved reparasjon?


3xt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De arkene tar du vare på, eventuelt vist du skal ta kontakt med forbrukerrådet osv.

 

Acer har disse lagret .

Så jeg trenger ikke å sende med kopier, selv om jeg evt. skal sende den via elkøp?

 

MvH Tommy

Lenke til kommentar

Marekatten de har alt på serverne, har selv vært på verkstedet dem sitt og de har en LANG liste med saker og ting ^^.

 

Alt er registret til serial nummeret på selve datamaskinen. Når jeg hadde som sagt problemer så trengte de ikke noe og de bare hiver disse arkene uansett.

Lenke til kommentar

Marekatten de har alt på serverne, har selv vært på verkstedet dem sitt og de har en LANG liste med saker og ting ^^.

 

Alt er registret til serial nummeret på selve datamaskinen. Når jeg hadde som sagt problemer så trengte de ikke noe og de bare hiver disse arkene uansett.

Takk for svar!

Men lurte på siden du nevnte serie nummeret til pc'en, siden jeg har fått ombytte, blir det nye nummeret også registrert?

 

MvH Tommy

Lenke til kommentar

Det veit jeg ikke, jeg venter enda på 650 kroner ifra de ettersom de tok betalt for å rense min datamaskin men jeg sa det var noe med feil skjermen. De gadd ikke å høre, samme dag ejg hentet den gikk LCD skjermen og gjett hva det sto på kvitteringen når jeg hadde levert den inn engang til å få pcen samme dag? Jo LCD skjerm byttet.

 

Det tar ikke over to uker å overføre meg de pengene, på mandag har jeg ikke pengene ringer jeg dem og jeg skal kontakte VG. Aldri opplevd mer appsurd selvskap enn Acer.

 

Men Tommy, de har navnet ditt registert via systetm vist du har registert deg på den Acer greiene når du fikk pcen. Da er vel begge pcene dine lagt til.

Lenke til kommentar

Det veit jeg ikke, jeg venter enda på 650 kroner ifra de ettersom de tok betalt for å rense min datamaskin men jeg sa det var noe med feil skjermen. De gadd ikke å høre, samme dag ejg hentet den gikk LCD skjermen og gjett hva det sto på kvitteringen når jeg hadde levert den inn engang til å få pcen samme dag? Jo LCD skjerm byttet.

 

Det tar ikke over to uker å overføre meg de pengene, på mandag har jeg ikke pengene ringer jeg dem og jeg skal kontakte VG. Aldri opplevd mer appsurd selvskap enn Acer.

 

Men Tommy, de har navnet ditt registert via systetm vist du har registert deg på den Acer greiene når du fikk pcen. Da er vel begge pcene dine lagt til.

 

Hei

 

Jeg tror ikke jeg har registrert meg hos acer enda :s

Kan noen gi meg en link eller noe lignende?

 

Noen som kan vet om at siden lyd inngangen lager enn sann skurre lyd(hardware feil) om det kan bli sett som en vesentlig mangel? for jeg har ikke lyst å bruke tid for å få det reparert, siden jeg står rett før å få hevet kjøpet, så jeg vurderer enda om jeg skal gidde å sende inn pc'en for å evt. få hevet kjøpet. hvis ikke så lar jeg det bare være..

 

MvH Tommy

 

MvH

Lenke til kommentar

Det var vel Acer sitt registerings program første gang du starter din datamaskin kommer det masse pop up.

 

Har du krev på heving så skal ikke de fikse noe annet problemer heller Tommy.

 

Må ringe Acer idag selv å klage at jeg ikke har fått mine penger etter to uker. Truer dem med media.

Lenke til kommentar

Det var vel Acer sitt registerings program første gang du starter din datamaskin kommer det masse pop up.

 

Har du krev på heving så skal ikke de fikse noe annet problemer heller Tommy.

 

Må ringe Acer idag selv å klage at jeg ikke har fått mine penger etter to uker. Truer dem med media.

Takk for svar!

 

Lykke til da :s håper alt ordner seg, både for deg og meg selv :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yay, endelig fikk igjen pengene igår. Dro rett ned til Acer administrator og snakket med sjefen der. Etter 10 minutter fikk jeg igjen pengene ja..

 

De beklaget at h*n som hadde saken hadde ferie også ble saken sendt til en annen en som tok ferie samme dag eller noe. Det er snakk om rot i systemet sitt. ^^.

 

Har du hørt noe ifra Acer 3xt?

Lenke til kommentar

Yay, endelig fikk igjen pengene igår. Dro rett ned til Acer administrator og snakket med sjefen der. Etter 10 minutter fikk jeg igjen pengene ja..

 

De beklaget at h*n som hadde saken hadde ferie også ble saken sendt til en annen en som tok ferie samme dag eller noe. Det er snakk om rot i systemet sitt. ^^.

 

Har du hørt noe ifra Acer 3xt?

Nei... Dessverre er faktisk litt usikker om de faktisk godtar saken min... Tipper de sier noe som at det er selvforskyldt og at de ikke dekker d.. Vanskelig å mot bevise at lydjacken var ødelagt fra før..

Lenke til kommentar

Hvordan kan de motbevise det da?

Ved at de sier/putter noe støv eller noe lignende inn og sier at det som forårsaket problemet :S? det er bare noe jeg tror.. Er ikke helt sikker på hvordan acer er med heving av kjøp, altså om de pleier å la kundene få heve kjøpet, eller om de er villig til å gjøre alt for å beholde kundene sine på en eller annen måte :p

Lenke til kommentar

Ingen her som legger noe vekt på at du har fått ny pc av Acer..

Når du får ny PC er alt som har skjedd tidligere i saken ravende likegyldig.

 

Med ny maskin kommer ny garanti/reklamasjonsrett. Glem og kast alt fra den originale maskinen.

Papirene/arbeidsrapporten du fikk med den nye maskinen er nå ditt garantibevis.

 

Dermed har du ikke krav på heving av kjøpet.

Dersom du ønsker å sende inn gratis må du gå til Deal og levere den inn der, når de kjøpte Elprice overtok de ansvaret ovenfor Elprice sine kunder. Utenom å gjøre det så har du ikke krav på å få sendt inn datamaskinen gratis, leverandør plikter kun å betale frakten tilbake til deg.

Men flere leverandører velger å gjøre det som en ekstra service, så ring til Anovo som er verkstedet som reparerer for Acer kjøpt på Elprice og spør om det dersom du ikke kan/vil levere hos deal.

 

Heving av kjøp forutsetter:

-3. gangs reparasjon av samme feil og på en datamaskin vil dette måtte være fysiske feil siden bruker har full tilgang til alle maskinens drivere og BIOS oppdateringer på nettet. (At verkstedet skriver at de har gjort det er nokk bare en annen måte å si "vi fant ikke feilen men syns det er for teit at du skal betale forundersøkelsen, så da bare skriver vi at vi har gjort noe slik at kostnadene dekkes på garanti.")

-4. gang forskjellige feil, også dette av fysisk art.

-leveringstid på deler eller generell servicetid.

 

og til Andzel: Å true med å gå til media for noe sånt er det dummeste du kan gjøre. Du risikerer å bli sortelistet av verkstedet og leverandøren "nei faen for en dritt, vi er ett stort selskap og trenger ikke sånne drittkunder så her setter vi oss på bakbena. Han han bare kose seg med å prøve saken i forbrukerrådet, vg eller i bestemors bingolag." Ingenting godt kan komme utav det.

Lenke til kommentar

Ingen her som legger noe vekt på at du har fått ny pc av Acer..

Når du får ny PC er alt som har skjedd tidligere i saken ravende likegyldig.

 

Med ny maskin kommer ny garanti/reklamasjonsrett. Glem og kast alt fra den originale maskinen.

Papirene/arbeidsrapporten du fikk med den nye maskinen er nå ditt garantibevis.

 

Dermed har du ikke krav på heving av kjøpet.

Dersom du ønsker å sende inn gratis må du gå til Deal og levere den inn der, når de kjøpte Elprice overtok de ansvaret ovenfor Elprice sine kunder. Utenom å gjøre det så har du ikke krav på å få sendt inn datamaskinen gratis, leverandør plikter kun å betale frakten tilbake til deg.

Men flere leverandører velger å gjøre det som en ekstra service, så ring til Anovo som er verkstedet som reparerer for Acer kjøpt på Elprice og spør om det dersom du ikke kan/vil levere hos deal.

 

Heving av kjøp forutsetter:

-3. gangs reparasjon av samme feil og på en datamaskin vil dette måtte være fysiske feil siden bruker har full tilgang til alle maskinens drivere og BIOS oppdateringer på nettet. (At verkstedet skriver at de har gjort det er nokk bare en annen måte å si "vi fant ikke feilen men syns det er for teit at du skal betale forundersøkelsen, så da bare skriver vi at vi har gjort noe slik at kostnadene dekkes på garanti.")

-4. gang forskjellige feil, også dette av fysisk art.

-leveringstid på deler eller generell servicetid.

 

og til Andzel: Å true med å gå til media for noe sånt er det dummeste du kan gjøre. Du risikerer å bli sortelistet av verkstedet og leverandøren "nei faen for en dritt, vi er ett stort selskap og trenger ikke sånne drittkunder så her setter vi oss på bakbena. Han han bare kose seg med å prøve saken i forbrukerrådet, vg eller i bestemors bingolag." Ingenting godt kan komme utav det.

 

Omlevering til nytt produkt gjelder som avhjelpsforsøk, om du har 2 ganger samme feil på opprinnelig produkt og så får det en gang til på nytt produkt kvalifiserer det som 3.gang samme feil. Så det så.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen her som legger noe vekt på at du har fått ny pc av Acer..

Når du får ny PC er alt som har skjedd tidligere i saken ravende likegyldig.

 

Feil, er uansett.

 

og til Andzel: Å true med å gå til media for noe sånt er det dummeste du kan gjøre. Du risikerer å bli sortelistet av verkstedet og leverandøren "nei faen for en dritt, vi er ett stort selskap og trenger ikke sånne drittkunder så her setter vi oss på bakbena. Han han bare kose seg med å prøve saken i forbrukerrådet, vg eller i bestemors bingolag." Ingenting godt kan komme utav det.

 

Tror ikke du veit at vist et bedrift kommer ut i media som et dårlig bilde så er det flere som vender seg mot det. Det skal jeg love deg, ingen av mine venner har en Acer ettersom dritt kundeseriv. Jeg skal aldri ha det mer.

 

Pluss når jeg sa jeg går til media til han sjefen, så ble saken ordet med engang. Vist dette skulle gått videre med forbrukerrådet så hadde de tapt uansett, og det ser mye verre ut på papiret og koster mye mer enn å bare gi meg 650,- så ferdig med saken. Er ikke min feil at de ødelegger min pc på verksted og er idiotiske bak disken? Eneste de sa var at hun som hadde saken hadde ferie og sendte det til en som hadde ferie osv. Det betyr enda at de kan fikse det med engang enn å sitte i telefonen med de i over 12 timer liksom.

 

Media er noe av det verste som kan skje en bedrift, pluss en jævelig kunde kan være nok til at folk kjøper noe annet ;). Derfor skal man ta vare på kundene sine som gjør at de sprer gode ord for bedriften som kan gjøre at andre kjøper det. En ille kunde er dårlig for bedriften.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Heving av kjøp forutsetter:

-4. gang forskjellige feil, også dette av fysisk art.

Kilde på at 4. gang ulik feil er hevingsgrunnlag?

Du har rett i at det ikke er fastsatt i Forbrukerkjøpsloven.

 

Men de fleste forhandlere pleier å godta at dette er hevingsgrunnlag da det kan argumenteres med at det er til vesentlig ulempe for forbrukeren. Men det blir en vurderingssak fra sak til sak.

Lenke til kommentar

Jeg er av samme oppfatning som SilverCRX. Bransjestandard er - såvidt jeg har forstått/erfart - at produsent krediterer eller omleverer produktet ved 4. gang ulik feil. Det er ikke nødvendigvis direkte forbundet med at forhandler lar deg heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...