Gå til innhold

Ser dette ut som et greit oppsett til allround pc ?

Anbefalte innlegg

Hei, har sitti å puslet sammen noe jeg ser for meg kommer til å fungere til mitt bruk.

For det meste bruker jeg pcen min til mye multitasking(surfing i mange faner, musikk/film, streaming, litt bilderedigering osv), men bruker også til å koble til ekstra flatskjerm i stua og kjøre film på den imens jeg sitter å rører på den "vanlige" skjermen.

Det hender også jeg kanskje spiller litt, men da er det aldri nyeste av det nyeste.

Det som irriterer meg mest med den øksegamle pcen jeg har nå er at det er ikke mye jeg kan gjøre av gangen, ting går veldig tregt.

Jeg må stadig lukke programmer eller lukke faner i nettleseren hvis jeg streamer video/lyd/flash i flere av fanene.

Jeg kommer ikke til å overclocke, montere en hau med ekstra vifter/neonlys eller annet unødvendig, kommer til å kjøre det cleant og stock for å få en stabil og god pc som jeg kan ha en stund uten at den blir utdatert neste uke.

Oppsettet jeg har puslet sammen er som følgende :

Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula

Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Skjermkort: XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Jeg har liggende en LC Power 550W strømforsyning jeg tenkte å prøve på dette, men vet ikke helt om det er nok futt i den ??

Om noen av dere har forslag til tilsvarende oppsett som gjør det rimeligere til samme ytelse eller forslag til andre komponenter som gir bedre ytelse i ca samme prisklasse så kom gjerne med dem !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...