AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hei! For litt over en uke siden begynte jeg å endre kostholdet mitt for å gå ned ca 2 1/2 kilo. Etter en vektøkning på 6 kilo på 4 mnd, gikk jeg ned 3 1/2 kilo på to mnd uten å være bevisst på det. Altså jeg kuttet ut alkohol og såkalt junkfood, ellers spiste jeg det jeg hadde lyst på. Har ikke spist godteri siden forrige fredag, (med unntak av et kakestykke, gulrotkake, såkalt "sunn" oppskrift på tirs) og har heller ikke drukket sukkerholdig brus. Har levd på knekkebrød og frukt, samt har kuttet ned på middagen, selv om jeg fremdeles spiser både ris og poteter (da i moderate mengder). Når det gjelder trening, har jeg begynt å gå turer på ca 1 time hver dag, samt har jogget 15 min to ganger på én uke. Har en aktiv jobb, så får beveget meg en del der og. Veide meg i dag, og har gått ned 0,5 kilo siden jeg begynte med dette, ca én uke siden. Er dette veldig lite? Er ikke overvektig, men har kraftige lår og rumpe, samt en "fettmage." Er i tillegg ganske lav, litt over 150 cm. Takker for svar Postet av anonym: 64ccdc0a4512d50bb72c1ed2911c1c6b Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Slanking er på langsikt, resultaten du har i begynnelsen skal du ikke tenke på. Sett deg et langsiktig mål og når du skal nå det. Vei deg eller ikke mer enn 1 gang i måneden, vist ikke blir du fort demotivert og slutter. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Det kan være vanskelig å måle så små endringer. Hvis du veier deg fra dag til dag vil du nok se at vekten varierer som følge av vanninntak, mat i magen etc. Men hvis du faktisk har gått ned i vekt denne uken, vil nok et vekttap på 0.5 kg være ganske normalt. Men det skader nok ikke å ha et litt lengre tidsperspektiv. Lykke til! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hvis de 0,5kg er fettvev, så tilsvarer dette rundt 3500kcal, eller ca 500kcal om dagen i underskudd. Det er hastigheten på vektnedgang som ofte blir anbefalt. 0,5kg i uka blir forresten 26kg i året, noe som er verdt å tenke på. Å sjekke vekten en gang i uken er forresten ikke veldig hensiktsmessig, ettersom endringer i vann-vekt varierer ganske mye. Se heller hvordan det går med vekta pr måned. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Det går opp og ned som en jo-jo på kort sikt. Ikke bry deg om hvor mye du har gått ned på kort sikt. Se heller hvor mye du har gått ned på lang sikt. Vei deg om to-tre måneder igjen og se hvor mye du har gått opp/ned da og noter heller det resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå