Gå til innhold

BK: Stillhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et flott stemningsbilde. Men er det en smule skjevt?

Det er en liten hvit dings nede i venstre hjørne - den ville jeg nok ha fjernet. Og da med en lett beskjæring.

Takk for kommentaren.

Burde klonet vekk den lille biten av en blomst som stikker opp nederst i bilde....pleier å være nøye på slike detaljer, men denne gikk meg hus forbi.

Ellers er jeg ikke sikker på om bilde er skjevt. Men jeg legger merke til at det er en liten krumming på grunn av brennvidden.

Dette burde jeg selvsagt ha rettet opp :no:

Lenke til kommentar

Her var det mye ro og harmoni wasco. Virker veldig godt teknisk gjennomført. Vannlinjen er ikke helt i vater, men det er allerede nevnt. Litt bevegelsesblur i noen blader som drar litt oppmerksomhet. Ville gjerne sett exif dataene, men de fremkommer ikke?

Lenke til kommentar

så vakkert Wasco,nydelig stemning her,smil og klem

Takk for kommentaren :)

Her var det mye ro og harmoni wasco. Virker veldig godt teknisk gjennomført. Vannlinjen er ikke helt i vater, men det er allerede nevnt. Litt bevegelsesblur i noen blader som drar litt oppmerksomhet. Ville gjerne sett exif dataene, men de fremkommer ikke?

EXIF data har falt ut av en eller annen grund. Men jeg skal legge det inn manuelt

Flott bilde i kveldslyset. Kanhende det kunne vært mindre busker til venstre her....og litt mer småpirk: et halvt hus til høyre.

Tross det :), en god opplevelse å betrakte.

Takk for småpirk. Det er slikt jeg liker å gi, og også å motta :)

Et smukt stemningsbillede fine farver, lys og dybde.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Likte dette, særlig høyre siden av bildet. Behagelig ro og stemning med det stille vannet og de duse fargene. Og båten gjorde seg godt :)

Takk for kommentaren.

Ja, jeg er blitt litt flinkere til å unngå alt for sterke farger, selv om fristelsen til å dra litt ekstra i spakene er veldig sterk :cry:

Kan forstå du kaldte dette stillhet det henger i hele bilde,en harmonisk ro.Klar og fint:)

Takk for kommentaren :)

Lenke til kommentar

Bare å smile fra øre til øre, for dette ble en fryd for øyet. Ut fra hvordan jeg kjenner til din fremgangsmåte så er mye av atmosfæren (blitt noe lei av å skrive ordet stemning...) fremskaffet i PS, uansett er det foretatt mange gode valg i etterbehandlingen. Sånn umiddelbart synes jeg bladverket til venstre tilførte noe, men etterhvert som jeg bruker tid på det så vurderer jeg det dit hen at høyre halvdel faktisk kunne stått alene - i høydeformat. Kapp det på midten og klon bort noen bladrester på himmel og vips...

Skarpt og mykt på samme tid, akkurat slik jeg skulle ønske jeg kunne bruke PS til i større grad. Ser jo noe småpirk hist og pist jeg med, men velger å lene meg tilbake og betrakte som fremvist og synes det fungerer utmerket.

Antar du fylte på med eksponeringer fra alternative ståsteder også.

Lenke til kommentar

Likte dette veldig godt. Flott, rolig stemning, kan høre myggen summe og froskene kvekke. Pluss for fin farvetone i bildet.

Takk for din lp,,emtar Harald :)

Ett bilde man formelig kan føle følelsen av å være der bare ved å se.Så her var du på rett sted og til rett tid.Ja noe har du sikkert gjort i PS,men gjør ikke bilde dårligere det altså;)

Noe har jeg nok gjort i PS ja, men ikke mer enn nødvendig :)

Bare å smile fra øre til øre, for dette ble en fryd for øyet. Ut fra hvordan jeg kjenner til din fremgangsmåte så er mye av atmosfæren (blitt noe lei av å skrive ordet stemning...) fremskaffet i PS, uansett er det foretatt mange gode valg i etterbehandlingen. Sånn umiddelbart synes jeg bladverket til venstre tilførte noe, men etterhvert som jeg bruker tid på det så vurderer jeg det dit hen at høyre halvdel faktisk kunne stått alene - i høydeformat. Kapp det på midten og klon bort noen bladrester på himmel og vips...

Skarpt og mykt på samme tid, akkurat slik jeg skulle ønske jeg kunne bruke PS til i større grad. Ser jo noe småpirk hist og pist jeg med, men velger å lene meg tilbake og betrakte som fremvist og synes det fungerer utmerket.

Antar du fylte på med eksponeringer fra alternative ståsteder også.

Takk for kommentaren og foslag og ideer til forandring/forbedring :)

Liker ikke så godt å legge ut for mange bilder fra samme stedet, men jeg har jo en del opptak fra dette stedet og med ulike utsnitt. Så det kommer sikkert noe mer etter hvert

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...