Dollar Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Formann, LOL, - bra beskrivelse! Men du glemmer sørlandet og muligens Stavanger da som ligger på grensa til noreg. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Men dere østlendinger fortjener og høre at alt ikke bare handler om dere, det finnes andre deler av kongeriket Norge óg! Bare en sliten og utbrukt klisje'. :wink: Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Det blir useriøst, fordi dere ikke tar sjansen på å arrangere lanet grunnet sene innbetalinger. Bedre å satse ordentlig istedenfor "halvveise" løsninger, mener nå jeg. Har de alltid gjort her omkring, og det funker alltid Lenke til kommentar
Gabba Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Men dere østlendinger fortjener og høre at alt ikke bare handler om dere, det finnes andre deler av kongeriket Norge óg! Sooooo, uten oss ikke noe lan Om nå folk forstod det eller ikke, sa var det skrevet med en smule humor.( ) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Nei dette skal ikke bli noe idiotisk diskusjon om grenser og hva er eller ikk etc. ENIG! Lenke til kommentar
allyse Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 La meg nå forklare dere hva som skjedde som faktisk bydde på problemer for oss. Slik vi har sagt kunne vi ikke gamble på et lan pga vi ikke kunne gå i underskudd. Klart nok det. Vi prøvde å arrangere et lan med hjelp fra kommunen ved å arrangere dette i ett offentlig bygg for ungdom, altså metropolis i Stavanger. Dette likte ikke kommunen/staten da DE hadde et lan og neida. De skulle ikke ha noen form for konkurerende lan her i gården. Dermed sa de også nei til å sponse alle andre lanplasser. Dermed måtte vi prøve å leie fra en annen kommune og her ble prisen minst 12.000 for lokalene. Videre måtte vi skaffe dere internett da fiber alltid fenger gikk vi til Song Networks og avtalte de skulle sponse oss. Dette måtte vi betale 5000,- for. Altså her sitter vi med 17.000 bare for å arrangere lanet. Det kommer premier ol. i tillegg. Alt dette måtte vi få dekket av bilettprisene. Vi annonserte ut bilettene et par uker før lanet (som jeg ærlig innrømmer var i litt seneste laget, men vi ventet to uker på å skaffe en avtale med partyticket eller billetservice) Da det var en uke igjen til lanet hadde vi nok deltakere registrert (60elns), men bare 15 av dem hadde til nå betalt for sin billett. Siden både lokaler og internett ble bindene på den dagen vi så dette bestemte vi oss for å ikke gamble med dette og heller avlyse lanet. Vi er erfarne og har arrangert lan før. Er ikke alltid så lett når kommunen går rett imot deg pluss du får en hetebølge uka som bilettene er ute for salg. Lenke til kommentar
johna Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Men, pokker. Hva med timinga? Hadde kanskje tatt turen til Stavanger hvis årstid, vær og fri hadde stemt bedre.. Gidder ikke sitte foran skjermen med 25+ ute.. Vi som jobber kan ikke svømme i fri heller,, buhu.. Legg det i Høstferien.. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Målgruppen til LAN'et var litt annerledes enn det jeg synes er attraktivt. Bare tanken på å ha det på Metropolis (*grøss*) gjorde at jeg slo det fra meg. Men jeg ser jo at dere havnet i et stort økonomisk dilemma etterhvert. En ting jeg lurer på: Hvorfor bruke 5000 på internett når det tross alt er et LAN-party?! Kan ikke folk som vil surfe og lese forumet til hw.no heller holde seg hjemme og gjøre LAN'et billigere for dere og de som kommer? Hele diskusjonen rundt plassering av LAN'et er dødfødt. Dette er tross alt hw-ansatte som starter opp et LAN i sitt "lokalmiljø" og når klysete østlendinger (ja, jeg tok alle under en kam, greit?) synes det blir for langt å reise er det like greit at de ikke kommer! At Ueland og de andre skulle få utlegg med reise i tillegg til alt annet er for mye forlangt. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Blir det lan i oslo kommer garrantert jeg ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvorfor ikke et lan i Trondheim? Det er jo nesten midt i Norge! :wink: Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Øst-Landet er Norge.. alt det andre er Utmark/Utlandet og noe som vistnok kalles Noreg. Ja, og det er det som står for det aller meste av verdiskapningen i kongeriket :-) Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Akershus er det beste stedet i Norge. Dermed basta. Hvis noen mener noe annet, kommer den store og sterke faren min og banker dere ! :smile: Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hva sa jeg (og mange andre)..! Vi prøvde å forklare dere at stavanger ikke var riktig sted å arrangere det.. virker om om vi fikk rett. Desverre. Hva med å prøve på østlandet nestegang? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hm... Hvorfor ikke ha det i drammenshallen? Jeg kjenner bestyreren der, kan spørre om pris Og så sentralt da Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Tror også tidspunktet som var valgt, altså i sommerferien, ikke var helt kurrant. Mange som er reist bort og lignende. Var synd det ikke ble noe av det LAN'et :/. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Ikke så lett å arrangere ett lan som det høres ut som... hw.no gutta m/Mr.Ueland er sikkert en erfaring rikere... Synd dem ikke prøver å rette ett lan mot oss litt eldre, vi er mange og er sikkert endel som har lyst å dra på lan og møte likesinnede med like interresser.. Kunne sikkert vært kult det, men jeg drar dessverre aldri på lan der en gjeng med 14-20 åringer sitter... 8) Eyh! Ikke alle under 20 som er cs-fjortisser da! Nå ble jeg nesten litt fornærmet og deppa her... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 La meg nå forklare dere hva som skjedde som faktisk bydde på problemer for oss. Slik vi har sagt kunne vi ikke gamble på et lan pga vi ikke kunne gå i underskudd. Klart nok det. Vi prøvde å arrangere et lan med hjelp fra kommunen ved å arrangere dette i ett offentlig bygg for ungdom, altså metropolis i Stavanger. Dette likte ikke kommunen/staten da DE hadde et lan og neida. De skulle ikke ha noen form for konkurerende lan her i gården. Dermed sa de også nei til å sponse alle andre lanplasser. Dermed måtte vi prøve å leie fra en annen kommune og her ble prisen minst 12.000 for lokalene. Videre måtte vi skaffe dere internett da fiber alltid fenger gikk vi til Song Networks og avtalte de skulle sponse oss. Dette måtte vi betale 5000,- for. Altså her sitter vi med 17.000 bare for å arrangere lanet. Det kommer premier ol. i tillegg. Alt dette måtte vi få dekket av bilettprisene. Vi annonserte ut bilettene et par uker før lanet (som jeg ærlig innrømmer var i litt seneste laget, men vi ventet to uker på å skaffe en avtale med partyticket eller billetservice) Da det var en uke igjen til lanet hadde vi nok deltakere registrert (60elns), men bare 15 av dem hadde til nå betalt for sin billett. Siden både lokaler og internett ble bindene på den dagen vi så dette bestemte vi oss for å ikke gamble med dette og heller avlyse lanet. Vi er erfarne og har arrangert lan før. Er ikke alltid så lett når kommunen går rett imot deg pluss du får en hetebølge uka som bilettene er ute for salg. Da har jeg et forslag. Dere har populariteten, LAN-gjengen som arrangerte Tilt i Trondheim har kontaktene/forbindelsene. Hvorfor ikke slå seg sammen med arrangørene av Tilt og fyre opp et LAN i Midt-norge en gang i høst f.eks. ? Høstferien er jo typisk vær-inne-ferie. I Oslo og/eller omegn skal det nok alltids gå an å arrangere LAN både titt og ofte, og i Bergen skulle jeg og tro det var gode muligheter, men det dere glemmer er at det også er maaange datafrelste sjeler som bor i Nord- og Midt-Norge; i fylkene rundt Sør-Trøndelag osv., for den saks skyld. Som IKEA i Trondheim; det ble nærmest - om det ikke ble -Folkevandring til byen... Tilt ble avlyst forrige gang, men det var nok helst fordi det var for liten interesse pga. lav popularitet. Man vet hva TG er, men det er ikke sikkert alle har hørt om f.eks. Tilt. Trondheim Spektrum (>fnys< jeg kaller det Nidarøhallen, jeg da) hadde jo vært et ypperlig sted å arrangere noe slikt, akkurat som Tilt-folka gjorde. Ikke for stort, med tanke på gjennomføring, men heller ikke for lite, skulle jeg tro, hehe. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvorfor ikke et lan i Trondheim? Det er jo nesten midt i Norge! :wink: Les min forrige post. Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå