SoiRaM Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Der forsvant resten av mitt sosiale jeg uten om nett spill. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Er det berre eg som får skikkeleg deja vu av denne overskrifta? Kay Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Godt jobbet da, ettersom Avatar ble rendret med ray-tracing, som krever noe sånt som 10-100x så høy ytelse som dagens rendringsteknikk... Kan det være at denne artikkelen bare er sprøyt fra start til slutt? Etter det jeg vet så er det ILM som står for visuelle effekter i filmen, som igjen bruker Reyes (etter det jeg vet). Dette er i hovedsak ikke en ray-tracing algoritme. Uansett er det snakk om grafikk tilsvarende Avatar, ikke at NextBox kan gjøre akkurat det samme arbeidet i 30FPS real-time rendering. Men likevel, yeah right. Kanskje de enkleste scenene fra Avatar. Jeg tviler også på at dette er tilfellet ^^ Avatar ser forbanna bra ut. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Godt jobbet da, ettersom Avatar ble rendret med ray-tracing, som krever noe sånt som 10-100x så høy ytelse som dagens rendringsteknikk... Kan det være at denne artikkelen bare er sprøyt fra start til slutt? Etter det jeg vet så er det ILM som står for visuelle effekter i filmen, som igjen bruker Reyes (etter det jeg vet). Dette er i hovedsak ikke en ray-tracing algoritme. Uansett er det snakk om grafikk tilsvarende Avatar, ikke at NextBox kan gjøre akkurat det samme arbeidet i 30FPS real-time rendering. Men likevel, yeah right. Kanskje de enkleste scenene fra Avatar. Jeg tviler også på at dette er tilfellet ^^ Avatar ser forbanna bra ut. Selvfølgelig er uttalelsene om Avatar grafikk på neste generasjon konsoller bare sprøyt. Forøvrig er ray tracing en foreldet og lite kostnadseffektiv render metode som blir lite brukt i dag. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Selvfølgelig er uttalelsene om Avatar grafikk på neste generasjon konsoller bare sprøyt. Forøvrig er ray tracing en foreldet og lite kostnadseffektiv render metode som blir lite brukt i dag. Jeg tror ray-tracing vil bli viktig innen real-time rendering de neste par åra. Lenke til kommentar
L00nieX Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg gir faen! jeg vil bare ha neste generasjons konsoll! Begynner å trenge oppdateringer.. Jeg steker jo egg på xboxen om dagen.... Lenke til kommentar
Baini Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Vis dette hadde vært mulig, så hadde jeg likt å se størrelsen på strømforsyningen til den. Med tanke på hvor stor den til 360 allerede er. Måtte vel hatt en PSU til PC koblet til. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Selvfølgelig er uttalelsene om Avatar grafikk på neste generasjon konsoller bare sprøyt. Forøvrig er ray tracing en foreldet og lite kostnadseffektiv render metode som blir lite brukt i dag. Jeg tror ray-tracing vil bli viktig innen real-time rendering de neste par åra. Det tar timer å rendre noen får bilder med ray tracing. Jeg vil gjerne se maskinvaren som klarer det i sanntid innen de neste fem årene, men det er nok ren ønsketenkning. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Selvfølgelig er uttalelsene om Avatar grafikk på neste generasjon konsoller bare sprøyt. Forøvrig er ray tracing en foreldet og lite kostnadseffektiv render metode som blir lite brukt i dag. Jeg tror ray-tracing vil bli viktig innen real-time rendering de neste par åra. Det tar timer å rendre noen får bilder med ray tracing. Jeg vil gjerne se maskinvaren som klarer det i sanntid innen de neste fem årene, men det er nok ren ønsketenkning. Altså du mener at noe slikt som nVidia Optix ikke vil bli realtistisk innen de neste fem årene? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Og for 10 år siden sa da "Om 6 år har vi fotorealistisk grafikk i spill!".... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå