Gå til innhold

Botting i World of Warcraft

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Jeg er imot juks i online spill MEN det er faktisk noen faktorer som jeg som lovlydig spiller irriterer meg grønn over og det er at alle online spill jeg har vært borti er alt for vanskelige å tjene penger i for en casual gamer. Så det faktum at spillere kjøper gull har jeg faktisk full forståelse for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter:

I WoW er det fint lite botting for tiden. Du vil selvfølgelig komme over slikt enda, men ikke i like stor grad som før. Blizzard har ingen kontroll over hvem som botter, men de hra blitt betraktelig bedre til å finne de som botter og banne dem. De har faktisk blitt så flinke til å ta de som blir oppdaget at hvis du rapporterer noen for å botte, så kan du nesten stå ved siden av dem og se at de blir logga av og forsvinner etter litt. Så goldfarmers tjener nok mer penger på å scame eller stjele accounts fra faktiske spillere.

--------------------------------------------------------------------

Til de som syns det er greit å jukse med å kjøpe gull. Det er så lett å skaffe seg gull i WoW nå for tiden at man trenger ikke jobbe for det en gang. En tjener det bare av seg selv. Så jeg mener det er like mye juks å kjøpe gull, som det er å kjøpe toons online, eller botte.

Lenke til kommentar

(...) Til de som syns det er greit å jukse med å kjøpe gull. Det er så lett å skaffe seg gull i WoW nå for tiden at man trenger ikke jobbe for det en gang. En tjener det bare av seg selv. Så jeg mener det er like mye juks å kjøpe gull, som det er å kjøpe toons online, eller botte.

Det er så lett å tjene gull at jeg ikke har betalt for WoW med ekte penger på over ett år. Jeg kjøper spilletid for ingame-gull.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

I WoW er det fint lite botting for tiden. Du vil selvfølgelig komme over slikt enda, men ikke i like stor grad som før. Blizzard har ingen kontroll over hvem som botter, men de hra blitt betraktelig bedre til å finne de som botter og banne dem. De har faktisk blitt så flinke til å ta de som blir oppdaget at hvis du rapporterer noen for å botte, så kan du nesten stå ved siden av dem og se at de blir logga av og forsvinner etter litt. Så goldfarmers tjener nok mer penger på å scame eller stjele accounts fra faktiske spillere.

Til de som syns det er greit å jukse med å kjøpe gull. Det er så lett å skaffe seg gull i WoW nå for tiden at man trenger ikke jobbe for det en gang. En tjener det bare av seg selv. Så jeg mener det er like mye juks å kjøpe gull, som det er å kjøpe toons online, eller botte.

Dette kommer helt ann på hvor mange timer man tilbringer foran skjermen. For en casual player så er det overhodet ikke lett å tjene gull i store nok mengder til å kunne oppdatere armor, våpen og annet som er essensielt for å i det hele tatt kunne utforske endgame content.

Hvis man ønsker å spille endgame dungeons i wow så må man for i det hele tatt å bli vurdert ha armor av en viss rating for i det hele tatt å bli akseptert i en gruppe, og hvis du ikke har tid til å spille dailys hver eneste dag og håpe at man har flaks med drop så er det eneste alternativet å kjøpe armor noe som er sinnsvakt dyrt.

Det er vel strengt tatt Blizzards egen feil siden de legger disse føringene, så at det foregår et utstrakt salg av gull får de ta på sin egen kappe. Andre onlinespill har løst dette på helt andre og atskillig mer elegante måter som ikke legger slikt press på de som spiller. I Guildwars f.eks så betyr armor/våpen ingen verdens ting da all armor/våpen har samme rating, så der kan man oppleve alle spillets aspekter uten å bruke en eneste gullmynt.

Lenke til kommentar

Dette kommer helt ann på hvor mange timer man tilbringer foran skjermen. For en casual player så er det overhodet ikke lett å tjene gull i store nok mengder til å kunne oppdatere armor, våpen og annet som er essensielt for å i det hele tatt kunne utforske endgame content.

Det der er bullshit. Å få inn gull handler ikke om å være casual/hardcore, eller spille 1 eller 30 timer i uka. Det å ha en jevn strøm av gull inn på konto gjelder i all enkelhet om å ha en viss forståelse av hvordan ah fungerer. Skal sies at jeg ikke har vært online på et par måneder nå, men sånn ca siste måneden jeg spillte, så var jeg online 5-15 minutter per dag. Åpne mail med solgte auksjoner fra dagen før, kjøpe mats på ah som var billig, crafte det som selger godt, legge ut auksjoner. hadde noen tusen gull i profit i uka på den måten.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Hvis man ønsker å spille endgame dungeons i wow så må man for i det hele tatt å bli vurdert ha armor av en viss rating for i det hele tatt å bli akseptert i en gruppe, og hvis du ikke har tid til å spille dailys hver eneste dag og håpe at man har flaks med drop så er det eneste alternativet å kjøpe armor noe som er sinnsvakt dyrt.

Det er vel strengt tatt Blizzards egen feil siden de legger disse føringene, så at det foregår et utstrakt salg av gull får de ta på sin egen kappe. Andre onlinespill har løst dette på helt andre og atskillig mer elegante måter som ikke legger slikt press på de som spiller. I Guildwars f.eks så betyr armor/våpen ingen verdens ting da all armor/våpen har samme rating, så der kan man oppleve alle spillets aspekter uten å bruke en eneste gullmynt.

Ser til en viss grad argumentet ditt. Folk som ikke spiller bortimot hver dag vil falle i bakleksa medmindre de plukker opp noen smarte triks, som å bruke AH til din fordel.

På den annen side. Hvis man ikke spiller nok til å klare veldlikeholde gear på brukbart nivå med tanke på ilvl, enchants, gems, syns jeg ikke man skal kunne kreve innpass i raiding heller. Jeg vet dette er en ganske gammeldags holdning til raiding, men jeg mener nå ennå at hvis man skal raide, bør man kunne vise at man duger til det.

Lenke til kommentar

Det der er bullshit. Å få inn gull handler ikke om å være casual/hardcore, eller spille 1 eller 30 timer i uka. Det å ha en jevn strøm av gull inn på konto gjelder i all enkelhet om å ha en viss forståelse av hvordan ah fungerer. Skal sies at jeg ikke har vært online på et par måneder nå, men sånn ca siste måneden jeg spillte, så var jeg online 5-15 minutter per dag. Åpne mail med solgte auksjoner fra dagen før, kjøpe mats på ah som var billig, crafte det som selger godt, legge ut auksjoner. hadde noen tusen gull i profit i uka på den måten.

alt avhenger om hvilken server du spiller på.

på "the maelstrom" er det såpass med botter at ingen lenger farmer herbs/ore manuelt. prisene er for lave.

pga dette er "alle" jc, bs, alch etc.

kostnadene er lave og markedet så til de grader mettet. egentlig bare håpløst.

10g for 20/20 gems, 40g for +40 agi/str etc. er til å gråte av :(

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Ser til en viss grad argumentet ditt. Folk som ikke spiller bortimot hver dag vil falle i bakleksa medmindre de plukker opp noen smarte triks, som å bruke AH til din fordel.

På den annen side. Hvis man ikke spiller nok til å klare veldlikeholde gear på brukbart nivå med tanke på ilvl, enchants, gems, syns jeg ikke man skal kunne kreve innpass i raiding heller. Jeg vet dette er en ganske gammeldags holdning til raiding, men jeg mener nå ennå at hvis man skal raide, bør man kunne vise at man duger til det.

Jeg ser i og for seg poenget med å "vise" at man duger, men de jeg kjenner, meg selv da inkludert er mennesker som ikke lenger har tid til å spille 24x7 pga unger, kjerring og annet, for å si det sånn.

Mange ekstremt dyktige spillere som ikke kunne deltatt på de aktivitene de liker best rett og slett fordi de ikke har tid til all hamstring og gearing som wow legger opp til.

Lenke til kommentar

Så lett som det er å skaffe seg raid gear gjennom heroic dungeons så blir det argumentet at jeg ikke har tid til å gjøre meg raid attuned helt latterlig. Casual, familie, unger eller ikke, en som kan slenge inn et par timer i uken, har ingen problemer med å skaffe seg raid gear. Og det har jo faktisk bare blitt lettere, etter de innførte at man kan gjøre alle dailies heroicsene for uka, på en dag, eller spredt ud på 2-3 om du vil. Så viss du har mye tid en dag så kan du gjøre alt på en dag, i stedet for å gjøre en daily hver dag i en uke noe som krevde at du spilte hver dag.

Og crafted gear er da ikke særlig dyrt, ah på veldig mange servere har jo inflasjon til de grader. Klart de nyeste craftede gearet fra firelands er dyrt akkurat nå, men det faller fort noen uker etter raidet har blitt lansert.

Jeg har liten forståelse for - ja men jeg har ikke tid, jeg har unger og klarer ikke å følge med. Det finnes få mmo der ute som det er så enkele og tilgjengelig når det gjelder å skaffe seg top notch gear. Du trenger virkelig ikke spille 24/7 for å følge med, det argumentet er syltynt og har ingen basis i virkeligheten.

Viss du synes det, har du svært dårlig oversikt over wow, og har mye å lære. Det høres veldig bastant og kanskje arrogant ut, men slik har det vært si wrath, og cata forandret uheldigvis ikke mye på dette - med de helvetes badge epicsa.

Man har i tillegg lotto, en gang i uken kan du bruke 10-min på å drepe en boss(easy) som dropper høyeste tier gear.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Hm, husker jeg har botta en eneste gang i mitt liv. Temaet for dette var da fishing. Grunnen var rett og slett at jeg ikke hadde lyst til å sitte en uke eller to å trykke på bobberen og fåt et lvl hver 13-15 fisk. Skjønner jo argumenter som: Det er teit og det er umoralsk. Forsåvidt helt enig, men her var det snakk om en egengevinst som ikke ødela for noen andre så vidt jeg vet da det eneste den gjorde var å fiske dalaran sewers ganske tom innimellom :p Det jeg syntes er direkte umoralsk og egoistisk er folk som botter og det går på bekostning av andre. Kjente noen fyrer som brukte Glider en del. Noe skikkelig irriterende greier.

Lenke til kommentar

Finner det litt paradoksalt at du ikke synes det er OK å selge gull men at kjøping er juks?

Det er kanskje litt dobbeltmoralsk, det skal jeg innrømme.

Jeg verken hacker kontoer eller farmer med bots for å få gullet jeg selger. Og kjøperene mine trenger ikke å besøke lugubre gull-sider får å kjøpe epic flyer på karakter nummer fem, og de har ingen grunn til å frykte key-loggers og lignende.

Det at jeg stjeler kunder fra hackere er vell en god gjerning?

Lenke til kommentar

Nå finnes det jo forøvrig mange botter som utfører mange forskjellige oppgaver. Man har botter for Archaeology, for Instancer (både alene og med gruppe), for professions, for grinding, for questing, for PvPing... you name it. De har klart å automatisere nesten alle oppgaver i spillet nå. Faktisk er det mulig å starte en character på level 1 - og helt uten å gjøre annet enn å trykke på start når man starter (do'h!) - komme tilbake på level 60. Det er ganske sprøtt hvor langt utviklingen har kommet.

Så kommer jo selvsagt spørsmålet; er det noe poeng i å spille et spill man selv ikke spiller?

Lenke til kommentar

Nå finnes det jo forøvrig mange botter som utfører mange forskjellige oppgaver. Man har botter for Archaeology, for Instancer (både alene og med gruppe), for professions, for grinding, for questing, for PvPing... you name it. De har klart å automatisere nesten alle oppgaver i spillet nå. Faktisk er det mulig å starte en character på level 1 - og helt uten å gjøre annet enn å trykke på start når man starter (do'h!) - komme tilbake på level 60. Det er ganske sprøtt hvor langt utviklingen har kommet.

Så kommer jo selvsagt spørsmålet; er det noe poeng i å spille et spill man selv ikke spiller?

Selv har jeg kjøpt gull, den eneste grunnen til det var at jeg hadde en priest med 27k gold on hand og rundt 100k i mats i banken, denne characteren mistet jeg fordi han som eide accounten plutselig bestemte seg for å ta den tilbake, og bryte all kontakt med meg.

Så da kjøpte jeg 20,000g slik at jeg hadde råd til ordentlige bags og epic flying mount. Det er den eneste gangen jeg har kjøpt WoW gull, da.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det at det er ett spill som gjør at jeg ser ned på de. Her er det strenge regler å følge.

De som botter i WoW er garantert de samme menneskene som filmer på fotballbanen, dytter litt på golfballen mens ingen andre ser på, eller sniker til seg noen ekstra tusenlapper i Monopol.

Haha, nei. Det er de type menneskene som vil skippe alt det møkkakjedelige dritten i spillet og kun nyte det, aldri sett det fra den vinklen før?

Å kjøpe gull koster deg ca ingenting. Timeslønna di fra venting av salg på AH og farming er jo ufattelig lav om du snur det andre veien, og tenker at du får betalt samme sum for å farme 10k, som jeg bruker på 10k.

Enten er du veldig fattig, ellers er du utrolig avhengig av wow og tar det for seriøst - garantert :)

Lenke til kommentar

Enten er du veldig fattig, ellers er du utrolig avhengig av wow og tar det for seriøst - garantert :)

FAIL!

folk flest spiller spillene sine på måten de er ment for å bli spilt.

uten juks, snarveier og fanteri.

edit:

"elsker" slike som deg.

gidder ikke lvl'e fra 1-85, pga det er så "kjedelig".

så da kjøper du en account.

du har 0 peiling hva du gjør i spillet, så da insisterer du på å dele din udugelighet med oss i instances og wiper oss gang på gang på gang.

tosk!

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Det er nettopp det at det er ett spill som gjør at jeg ser ned på de. Her er det strenge regler å følge.

De som botter i WoW er garantert de samme menneskene som filmer på fotballbanen, dytter litt på golfballen mens ingen andre ser på, eller sniker til seg noen ekstra tusenlapper i Monopol.

Haha, nei. Det er de type menneskene som vil skippe alt det møkkakjedelige dritten i spillet og kun nyte det, aldri sett det fra den vinklen før?

Å kjøpe gull koster deg ca ingenting. Timeslønna di fra venting av salg på AH og farming er jo ufattelig lav om du snur det andre veien, og tenker at du får betalt samme sum for å farme 10k, som jeg bruker på 10k.

Jeg tror ikke det er utenkelig. Det har ingenting med å være fattig eller ei, men konsekvensene med å botte, kjøpe gull, eller characters. Holdning men det påvirker ikke meg så care, er helt latterlig.

Lenke til kommentar

FAIL!

folk flest spiller spillene sine på måten de er ment for å bli spilt.

uten juks, snarveier og fanteri.

edit:

"elsker" slike som deg.

gidder ikke lvl'e fra 1-85, pga det er så "kjedelig".

så da kjøper du en account.

du har 0 peiling hva du gjør i spillet, så da insisterer du på å dele din udugelighet med oss i instances og wiper oss gang på gang på gang.

tosk!

Jeg har mer peiling enn gjenomsnittet, selv om jeg som oftest kun kjører pvp, som er hovedsakelig eneste årsaken til at jeg kjøper gull.

Har spilt wow siden vanilla, så udugelig er jeg nok ikke. Det å levle enda flere nye characters er aldri moro, og er utrolig tidskrevende, så sier jo seg selv hvorfor folk botter?

Det at du tar det så utrolig alvorlig viser jo bare hvor seriøst du tar spillet, det er bare ett spill! Det ødelegger ikke for deg at jeg kjøper gull for å ha råd til enchants, gems, flyers osv.

Lenke til kommentar

Det ødelegger ikke for deg at jeg kjøper gull for å ha råd til enchants, gems, flyers osv.

jo, det gjør faktisk det.

de som selger gull tjener det inn på 2 måter:

-stjeler accounts

-botter som farmer herbs, ore, fishing etc.

på min server, the maelstrom, er disse tingene så botta at prisene er latterlig lave.

er ingen personer som gidder farme dette manuelt da, dermed går alle jc, bs, alch etc.

problemet med at "alle" går de samme yrkene er at alle skal selge det samme.

folk undercutter og undercutter og kveler prisene. dreper alt av profit.

så jo, det rammer meg.

edit: og til dem som har blitt hacka og mista sin account.

jo, du rammer dem også.

er flere her på forumet som har blitt hacka opp gjennom årene.

trivelig at du kjøper tyvgodset dems.

Endret av Sangesland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...