Skurupu Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Det er en helt forferdelig innstilling å ha, Pycnopodia. Man burde alltid forvente nulltolleranse for juks. Endret 20. juli 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Kron, Helt riktig, hvis du ikke liker spillet burde du ikke spille det. Selv om du spiller "lovlydig". Skurupu, Hvorfor det? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Skurupu, Hva tjener du på å bli overrasket hver gang du oppdager at ikke alle mennesker deler din oppfatning eller definisjon på juks? Jeg er enig i at du kan forvente nulltoleranse i et singleplayer-spill men i f.eks. et mmo så har det ingen hensikt, føler du økt lykke av å spille et spill du misliker så sterkt at du føler du må klage eller si ifra? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Skurupu, Hva tjener du på å bli overrasket hver gang du oppdager at ikke alle mennesker deler din oppfatning eller definisjon på juks? Jeg er enig i at du kan forvente nulltoleranse i et singleplayer-spill men i f.eks. et mmo så har det ingen hensikt, føler du økt lykke av å spille et spill du misliker så sterkt at du føler du må klage eller si ifra? Argumentasjonen din er helt bak mål. I følge Blizzard sin EULA er det forbudt å jukse (merk: kjøpe/selge gull, botter,tredjepartsprogramvare) Det er likegyldig at folk har ulik definisjon på hva juks er. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Folk sin definisjon på juks varierer og er veldig viktig. Det du mener er at moral og etikk ikke eksisterer eller at det erstattes av EULA. At noe er lovlig juridisk betyr ikke at det er riktig.. RIAA som saksøker alenemødre og besteforeldre og gjør dem til gjeldsslaver for noen mp3-filer er eksempler på det. Eller hvis du mener storparten av befolkningen burde fengsles eller betale millionbeløp for piratkopiering fordi det er riktig så må du for all del mene det. Det er flere som mener jeg jukser, i går ganket jeg en lvl 85 i to instant spells (arcane barrage + fire blast), jeg er bare lvl 80 men følger alle punkter i EULA til punkt og prikker. Tredjepartsprogramvare bruker jeg jo men ingen som strider mot EULAen. Men siden du mener det er helt bak mål å finne et spill å bruke sin fritid og penger som man er såpass fornøyd med at man ikke må klage ustanselig for å ventilere sin frustrasjon så blir vi nok ikke enige. Men du og dine likesinnede må gjerne gjøre det riktige og klage, kjefte og smelle mest mulig, det er underholdende lesning Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Folk sin definisjon på juks varierer og er veldig viktig. Det du mener er at moral og etikk ikke eksisterer eller at det erstattes av EULA. At noe er lovlig juridisk betyr ikke at det er riktig.. RIAA som saksøker alenemødre og besteforeldre og gjør dem til gjeldsslaver for noen mp3-filer er eksempler på det. Eller hvis du mener storparten av befolkningen burde fengsles eller betale millionbeløp for piratkopiering fordi det er riktig så må du for all del mene det. Det er flere som mener jeg jukser, i går ganket jeg en lvl 85 i to instant spells (arcane barrage + fire blast), jeg er bare lvl 80 men følger alle punkter i EULA til punkt og prikker. Tredjepartsprogramvare bruker jeg jo men ingen som strider mot EULAen. Men siden du mener det er helt bak mål å finne et spill å bruke sin fritid og penger som man er såpass fornøyd med at man ikke må klage ustanselig for å ventilere sin frustrasjon så blir vi nok ikke enige. Men du og dine likesinnede må gjerne gjøre det riktige og klage, kjefte og smelle mest mulig, det er underholdende lesning Jeg ser ikke hva RIIA, mp3 filer og alenemødre har med saken å gjøre. Virker som at du skulle komme med en treffene analogi, men beklager, det var helt bak mål. Igjen. Eller hvis du mener storparten av befolkningen burde fengsles eller betale millionbeløp for piratkopiering fordi det er riktig så må du for all del mene det. Snakk om å tilegge meg meninger om ting jeg ikke har uttalt meg om. Til info så har jeg lagt WoW på hylla for en god stund siden. Blir bare litt meh når folk skal prøve å forsvare juks. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Noen mennesker har etikk og moral som de følger men ikke alle.. Noen mennesker bryr seg for eksempel kun om hva som er lovlig eller ikke uten å ta hensyn til etikk og moral. For noen er det å ganke lowlevels like mye juks som det å bruke speedhacks. Folk har ulike syn på ting, vi er forskjellige og finner på ulike ting å gjøre i spillet. Eksempelet med RIAA skrev jeg for å vise hvorfor lover og EULAer ikke nødvendigvis er gode retningslinjer og for å forklare hvorfor gode mennesker noen ganger bryter loven for å gjøre gode gjerninger. Alt det betyr at dersom alle fulgte EULAen ville folk fremdeles klage over juks og andre ting. Problemet er ikke at folk ikke følger EULAen, selv om det for noen kan virke slik eller er behagelig å ha noe til å skylde på. Det finnes bare en eneste måte å eliminere klaging på, både realistisk og idealistisk sett, det er å permbanne alle som klager eller fjerne de fra spillet på en måte. Juksing er ikke noe jeg forsvarer (da har du misforstått), men det er noe som en bør akseptere i et spill. Jeg er unormalt bokstavelig på forumet så hvis du er forvirret kan jeg oppsummere innleggene mine her: Det jeg forsvarer er å spille et spill man liker godt. Det jeg ikke forsvarer er å bruke av sin fritid og penger på å spille noe du misliker så sterkt at du føler du må klage over de elementene i spillet du er mest misfornøyd med - dette til sjenanse for andre spillere. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Å være så dårlig at man trenger både å botte og griefe mens man spiller ett spill er egentlig straff nok for personen(e) det gjelder for min del. Er lette å peke på å le av enn å irritere seg kraftig over noe man selv uansett ikke får gjort noe med. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Vil anbefale deg om å ta en titt på første innlegg i denne tråden, for du er virkelig på vandring når du blander inn etikk, moral og gode gjerninger. Alt det betyr at dersom alle fulgte EULAen ville folk fremdeles klage over juks og andre ting. Hvis alle fulgte EULAen ville ingen fått urettferdige fordeler. Det er det hele tråden handler om. At lille Ole skriker <<JUUUUUKS!!!!!>>, hver gang han blir ganket er irrelevant. Det jeg ikke forsvarer er å bruke av sin fritid og penger på å spille noe du misliker så sterkt at du føler du må klage over de elementene i spillet du er mest misfornøyd med Du mener oppriktig at man ikke kan klage når andre spillere får urettferdige fordeler (samt ødelegger spillets økonomi) fordi de jukser? Folk klager på juksing fordi de liker spillet godt. Det har de forøvrig all rett til. Nå skal ikke jeg si at du jukser, men det virker som du prøver å rettferdigjøre ditt eget juks. Endret 21. juli 2011 av Neptjune Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er det en rettferdig eller urettferdig fordel om jeg får betalt for å spille wow 12 timer dagen? Eller om jeg er arbeidsledig og går på sosialen for å få penger? Eller om jeg ikke har familie, venner eller skole? Eller om jeg er bestekompis med guildmaster og blir boostet gjennom raids? Eller om jeg har råd til 40 kontoer og spiller alle samtidig? Hva som er rettferdig eller ikke er ikke relevant fordi et MMO er basert på at du skal ha fordeler over andre og det vil det alltid være noen som klager over. Du må for all del klage alt du orker, men hvis jeg var i dine sko ville jeg heller fokusert på å finne en løsning slik at jeg slapp å ødelegge fritiden min på en aktivitet som jeg endte opp med å klage på. Jeg personlig syntes bare det er morsomt/trist når noen kaster vekk det mest dyrebare de har i livet (fritid) på å klage - og de gjør det frivillig.. Jeg jukser ikke per Blizzard sin definisjon forresten. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (...) Det jeg ikke forsvarer er å bruke av sin fritid og penger på å spille noe du misliker så sterkt at du føler du må klage over de elementene i spillet du er mest misfornøyd med - dette til sjenanse for andre spillere. Jeg elsker dette spillet, og for å være ærlig så legger jeg så å si aldri merke til folk som direkte jukser. Eneste grunnen til at jeg kastet med inn i diskusjonen er fordi jeg er prinsipielt imot juks i spill, og fordi uttallelsene dine opparbeidet kverulanten i meg. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Føler du økt livsglede av å klage? Eller er det bortkastet tid? Ikke alle klager på samme måten, noen klager på en måte som er veldig plagsom for andre mens andre sier fra eller påpeker ting. Noen mennesker klikker totalt hvis kjæresten din ikke gjør nok dps eller sheeper feil target. I mitt hodet ser jeg ikke hvordan folk klarer å klage over en fritidsaktivitet de gjør på frivilig, kan de ikke finne noe de liker bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Kron, Helt riktig, hvis du ikke liker spillet burde du ikke spille det. Selv om du spiller "lovlydig". Skurupu, Hvorfor det? Du er virkelig på villspor. Jeg liker spillet, jeg bare ikke liker slike som deg som mener det er greit å jukse på andres bekostning. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Veldig gode inlegg Pycnopodia. Og forresten. Urettferdige fordeler blir et definisjonsspørsmål. Om du skal drepe vanskelige bosser vil det overhodet ikke ha noe å si om goldet til repairs og flasks kommer fra botting eller dailyquests. I arena vil det ikke ha noe å si om PvP-gearet er bottet eller skaffet selv, det bunner jo ut i hvor flink du er til å spille. Skal du konkurrere i å ha mest gold? Ja da er det jo sikkert ikke helt rettferdig, men det får så være. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Kron, Jeg mener ikke det er greit å jukse men jeg kaller en spade for en spade. I et spill hvor det er umulig å fjerne juks må du akseptere at juksing er kommet for å bli og må ta en beslutning deretter. Grunnen til at det ikke er mulig å fjerne juksingen er den samme som hvorfor det er umulig å få slutt på klagingen - spillere ønsker å jukse og klage. Hello Kitty, Jeg ser en helt klar sammenheng mellom de som bruker for mye tid på spillet og de som klager mest. I fjor ble jeg utfordret av en spiller, han hadde 5 Shadowmourne-økser fordelt på 5 deathknights som gjorde over 16k dps hver. Mine karakterer hadde welfare epics siden jeg ikke gadd å grinde instancer. Han solgte kontoen sin dagen etter nederlaget som for ham var ganske ydmykende. De som har brukt for mye tid i spillet, og gjerne angrer på det, har lett for å se rødt når noen andre får ting lettere enn de selv gjorde. For eksempel på lvl 60 i vanilla under det gamle PvP-systemet, det var et slit å få Rank 14 med tilhørende våpen og det ble mye grining når Rank 14 itemene ble allemannseie for honor. Logikken er noe slikt som at siden den personen måtte ofre kona, jobben og en arm for å oppnå noe da skal det være minst like vanskelig for alle andre å oppnå det samme. Ellers er det "urettferdig" Når noen spiller 12timer dagen og blir two-shottet av meg som ikke har nådd lvl 81 engang da blir de lite happy - og jeg får stadig vekk høre hvor urettferdig det er. Det setter følelsene i kok og klagingen kommer fortløpende. De har helt rett, det er urettferdig - akkurat slik som et MMO _må_ være for å fungere. De er bare misfornøyd med at noen har funnet en måte å bli sterkere enn de selv på samtidig som de er misfornøyd med at deres eneste styrke var at de var flinke til å kaste vekk flere timer av livet sitt forran spillet. Forresten - bare for å gjøre det helt klart hva jeg mener. Siden det er et spill ment for underholdning for de som vil bruke fritid og penger på så mener jeg det riktige er å kose seg med spillet. Hvis man opplever spillet som så kjipt på noen måte at en må klage bør en finne seg et nytt tidsfordriv. Så enkelt. Endret 21. juli 2011 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg vet at noen alltid vil jukse, men jeg kommer aldri til å akseptere det. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Så du vil alltid ergre og irritere deg over mennesker du spiller i lag med, tror jeg ville holdt meg til singleplayerspill da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg er ikke enig i holdningen til cheating/botting som Pycnopodia har, det jeg dog er enig i er at dere syter alt for mye over problemet som nesten ikke er merkbart, iallefall ikke sammenlignet med andre populære spill titler. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Bots gir meg honor. Easy kills. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 IT-henrik, Sikker på det? Jeg er mot juksing og bots og ville fjernet det hvis jeg kunne. Samme gjelder gullkjøp, og alle som mislikte å få kontoen sin hacket er kanskje negativ til det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå