Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Er en stund siden jeg stoppa å spille WoW. Mye p.g.a den omfattende bottinga som skjer i spillet og som ødelegger for de som vil spille ærlig. Jeg har 5 kamerater som spiller WoW, 4 av dem botter. Det har de gjort i lang tid nå uten å bli tatt. I et tilfelle var det en GM som whispera en av dem fordi det hadde vært mistenkelig mye online tid på den kontoen. På en uke hadda han kun vært offline 24 timer. Han svarte at han og dama jobba skift for å tjene gull, og GM foretok seg ikke mer i den saken. Hvorfor gjør ikke blizzard mer med botting? Det er så tåpelig, De tjener så mye gull, honor, xp etc at det er helt idiotisk. Hva synes dere om problemet WoW har og den lille viljen blizzard viser med å ta tak i det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Problemet er at Blizzard har få muligheter til å sjekke om en driver med botting, det ville dessuten krevd mye ressurser for å ha slått ned på. Til syvende og sist så er det det kun et spill, det er ikke akkurat slikt at de svindler til seg penger fra Nav. Jeg selv driter i hva andre gjør når de "spiller" WoW, personlig ser jeg ikke moroa med å programmere enn bot som spiller for deg. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Men hva med den anerkjente "Warden client" som Blizzard hadde bakt inn i spillet? Så vidt jeg vet har de ikke fjernet denne på noen som helst måte. Dermed kunne denne potensielt sett forbedres og brukes til å oppdage flere som botter? Nei, de svindler ikke penger fra NAV. Men botene gjør at det blir mer gull i omløp, mer items, og dette kan føre til at ting blir billigere for de som faktisk gjør jobben selv for å tjene de stakkars gullene. Endret 18. juli 2011 av Lednar Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Men hva med den anerkjente "Warden client" som Blizzard hadde bakt inn i spillet? Så vidt jeg vet har de ikke fjernet denne på noen som helst måte. Dermed kunne denne potensielt sett forbedres og brukes til å oppdage flere som botter? Nei, de svindler ikke penger fra NAV. Men botene gjør at det blir mer gull i omløp, mer items, og dette kan føre til at ting blir billigere for de som faktisk gjør jobben selv for å tjene de stakkars gullene. Ja det er fint mulig for Blizzard å oppdatere Warden slik at den fanger opp alle bots folk mekker sammen, men det har de ikke lov til. Jeg har forøvrig til gode å høre gode argumenter for hvorfor botting ødelegger for folk. De aller fleste argumentene går i rettning av "Jammen de ødelegger". På hvilken måte? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Botene ødelegger for selskapet som har lagd spillet det er det ingen tvil om, og i f.eks Guildwars så har slike aktiviteter ødelagt mye av spillbarheten for spillerne også da selskapet har redusert droprate, eller fjernet den fullstendig i flere områder slik at gode items ikke er tilgjengelige for normale spillere. Jeg tipper at dette også er tilfelle i andre onlinespill som WOW. Så jo de ødelegger eller kan ødelegge spillopplevelsen for normale spillere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Droprating på div. WoW drops har alltid vært veldig, veldig lav og ofte veldig random. Dvs. at det som regel ikke nytter å farme en type mobs og så til slutt får du itemet. Jeg har spillet WoW med jevne mellomrom siden herrens år, og har egentlig aldri irritert meg over cheating en eneste gang. Sammenlignet med andre spill, spesielt FPS, så er det ingen "cheating" i det hele tatt. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Botene ødelegger for selskapet som har lagd spillet det er det ingen tvil om, og i f.eks Guildwars så har slike aktiviteter ødelagt mye av spillbarheten for spillerne også da selskapet har redusert droprate, eller fjernet den fullstendig i flere områder slik at gode items ikke er tilgjengelige for normale spillere. Jeg tipper at dette også er tilfelle i andre onlinespill som WOW. Så jo de ødelegger eller kan ødelegge spillopplevelsen for normale spillere. Det kan nå diskuteres om folk som botter ville spilt spillet ( og dermed betalt månedsavgift, tranfers, faction change ) om de ikke bottet, så om de ødelegger for selskapet blir vanskelig å si. Jeg har hørt folk snakke om urettferdige fordeler før, men er det virkelig en så stor deal? Hele spillet er bygget opp rundt det å forbedre sin egen karakter, hvor sluttproduktet er at du får en karakter du er stolt av. Folk kommer alltid til å ha lovlige fordeler i form av kontakter i store tøffe guilds, hvor de kan blit dratt gjennom raids og gearet opp gratis, mens andre kjøper seg arenarating med gold ( uinteressant hvordan det er opptjent ). På slutten av dagen handler spillet om hvor mye glede en selv har av det. Så spør dere selv. Smaker det ikke bedre av å vite at du selv har gjort alt arbeidet på karakteren? For å cheate i wow kan ikke gjør veldig mye mer for deg en å geare deg til et visst nivå før du alikevel må spille selv, og derfor vil ikke noen form for juksing i world of warcraft gi deg foredeler du ikke uansett ville fått om du hadde det rette sosiale nettverket. Jeg mener derfor at botting ikke er veldig skadelig for spillet i det store bildet. Botting av meterialer gir lave priser, som såklart er kjipt for de med gatheringprofessions, men det gir også billige råvarer og store muligheter for å tjene penger om du bruker teknikker kjent fra den virkelige verden. Den mest skadelige faktoren er egentlig at folk sutrer over bottingen i seg selv, uten å tenke på hva de reelle konsekvensene blir. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 I WoW har botting til tider rassert spillet helt. Før Blizzard klarte å sette en stopper for Glider, (populær bot) var det ikke uvanlig å få 2-5 bots på laget i battlegrounds. På natta var det helt ekstremt, og nesten hele laget kunne bestå av botter... Det er ikke spesielt gøy å kaste bort 20-30 min pga at laget du kom på har mer botter enn det andre. Etter at Glider forsvant har folk begynt å bruke anti-afk scripts med autojoin igjen, men det er ikke like ille pga at de er veldig lette å oppdage og kaste ut av laget. (Det var ikke mulig med Glider botter da de bevegde på seg og gikk til angrep på de andre spillerne, noe som fjernet afk taggen.) Det er også en del servere som er ekstremt plaget av farmers som bruker teleport hack og teleporterer seg rundt på kartet under bakken og tar alle ore nodene. Jævli kjipt om man prøver å lvle mining, eller samle ore til utstyr. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Det er forsåvidt et problem enda, men det tror jeg går mer på at ingen faktisk er interesserte i å spille sammen med en gjeng mongolide aper som tror at å farme rundt flagget i midten av battlegrounden er viktig å gjøre for å vinne. Jeg personlig orker ikke spille PvP, rett og slett fordi det ikke er mulig å få til noen form for effektiv kommunikasjon, og PvP ender dermed opp at vi vinner på flaks. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Blizzard hadde garantert gjort mer med det hvis de kunne. Mange bot-programmer og -brukere er flinke og forsiktige, og er omtrent umulig å oppdage. Juksing er for tapere (sier seg vell selv). Om det er botting eller gullkjøp er det samme. Jeg ser ned på den typen mennesker. Lenke til kommentar
misterpogo Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Du ser ned på mennesker basert på et spill? Yesda. Virker en anelse teit og dømme mennesker ned og under for noe som blir foretatt i et SPILL 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Det er nettopp det at det er ett spill som gjør at jeg ser ned på de. Her er det strenge regler å følge. De som botter i WoW er garantert de samme menneskene som filmer på fotballbanen, dytter litt på golfballen mens ingen andre ser på, eller sniker til seg noen ekstra tusenlapper i Monopol. Endret 18. juli 2011 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Fakeworthen Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Botting ødelegger helt klart wow... økonomien blir helt fucka... Såklart blir det lettere for folk å få tak i ting. Feks en som har Alchemy får tak i billige Blomster, en som har JC/BS/Engi Får tak i billigere Steiner. Men det som er hovedproblemet er det at de fleste som botter er såkalte gold sellers. De setter opp botter, gjerne en Death Knight siden de starter i lvl 55, også begynner de å botte. Da plukker de opp Gathering Professions og starter å sanke. Nå får du XP fra sankinga så de lvler på den måten, og ender tilslutt opp i Twilight Highlands. De selger billig på AH slik at vi normale så å si aldri får farma sjøl, og når vi endelig får tak i noen er de ikke verdt en drit... Botterne har tusenvis av stacks og tjener greit med gull. Gulla di får selger de for ekte penger til folk som ikke gidder å farme. Dette ødelegger så mye for oss normale spillere... Beklager at dette vart litt sånn uoversiktlig og sånt, men jeg blir fort engasjert og da er det ikke lett å huske å skrive komma, punktum og store bokstaver etc Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Botene ødelegger for selskapet som har lagd spillet det er det ingen tvil om, og i f.eks Guildwars så har slike aktiviteter ødelagt mye av spillbarheten for spillerne også da selskapet har redusert droprate, eller fjernet den fullstendig i flere områder slik at gode items ikke er tilgjengelige for normale spillere. Jeg tipper at dette også er tilfelle i andre onlinespill som WOW. Så jo de ødelegger eller kan ødelegge spillopplevelsen for normale spillere. Det kan nå diskuteres om folk som botter ville spilt spillet ( og dermed betalt månedsavgift, tranfers, faction change ) om de ikke bottet, så om de ødelegger for selskapet blir vanskelig å si. Jeg har hørt folk snakke om urettferdige fordeler før, men er det virkelig en så stor deal? Hele spillet er bygget opp rundt det å forbedre sin egen karakter, hvor sluttproduktet er at du får en karakter du er stolt av. Folk kommer alltid til å ha lovlige fordeler i form av kontakter i store tøffe guilds, hvor de kan blit dratt gjennom raids og gearet opp gratis, mens andre kjøper seg arenarating med gold ( uinteressant hvordan det er opptjent ). På slutten av dagen handler spillet om hvor mye glede en selv har av det. Så spør dere selv. Smaker det ikke bedre av å vite at du selv har gjort alt arbeidet på karakteren? For å cheate i wow kan ikke gjør veldig mye mer for deg en å geare deg til et visst nivå før du alikevel må spille selv, og derfor vil ikke noen form for juksing i world of warcraft gi deg foredeler du ikke uansett ville fått om du hadde det rette sosiale nettverket. Jeg mener derfor at botting ikke er veldig skadelig for spillet i det store bildet. Botting av meterialer gir lave priser, som såklart er kjipt for de med gatheringprofessions, men det gir også billige råvarer og store muligheter for å tjene penger om du bruker teknikker kjent fra den virkelige verden. Den mest skadelige faktoren er egentlig at folk sutrer over bottingen i seg selv, uten å tenke på hva de reelle konsekvensene blir. Vel, jeg slutta med wow p.g.a. dette problemet. Og det er det nok mange andre som har gjort. Botting er cheating, enkelt og greit. Du skaffer deg farm, honor og xp uten å løfte en finger i en konkurrerende MMO. Når du har en lettere vei til gull og pvp gear en andre p.g.a. botting så har du en konkurrerende fordel over andre. Trenger ikke å være einstein for å skjønne det. I tilegg er det veldig vanskelig for de som ikke bruker bot å tjene penger på farming når prisene er presset ned såpass mye p.g.a. store problemer med botting. Hvem ville brukt en bot in Elder scrolls Oblivion for eksempel om det var mulig? Ingen, fordi det ikke er noen å konkurrere med der. Og om noen gjorde det så hadde det vært helt greit. Fordi det er ingen andre som taper på det. Mine venner spilte wow før botting, og de ville også spilt wow idag om botting ikke fantes. Slik er det for de fleste. De bruker det fordi de kan og fordi alle andre bruker det... Lenke til kommentar
Heart Break Kid Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Du ser ned på mennesker basert på et spill? Yesda. Virker en anelse teit og dømme mennesker ned og under for noe som blir foretatt i et SPILL Jeg ser på juksemakere i spill på samme måte som andre steder, så jeg dømmer de etter det. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Du ser ned på mennesker basert på et spill? Yesda. Virker en anelse teit og dømme mennesker ned og under for noe som blir foretatt i et SPILL For mange er WoW mer en et spill. Det er et sosialt nettverk og en del av livsstilen sin. Ville derfor ikke beskrevet WoW i en så simpel kontekst. Endret 20. juli 2011 av Kron Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Du ser ned på mennesker basert på et spill? Yesda. Virker en anelse teit og dømme mennesker ned og under for noe som blir foretatt i et SPILL For mange er WoW mer en et spill. Det er et sosialt nettverk og en del av livsstilen sin. Ville derfor ikke beskrevet WoW i en så simpel kontekst. Men uansett, det kan ikke sammenlignes med de som f.eks. snylter fra Nav. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det sier vel nesten seg selv. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Boting er en del av alle mmo-spill grunnet spilldesign som er lagt opp slik at spillere må gjennom kjedelige monotone oppgaver for å få gjort det som er gøy og spennende. Det er helt forutsigbart at folk boter og kjøper gull i wow og det er helt umulig å få gjort noe særlig med siden en stor andel av spillerene ønsker å ha det slik og ikke vil at blizzard skal fikse det. Dersom boting og gullkjøp er problematisk for noen da spiller de feil spill. Det er på ingen måte forskjellig fra å spille wow og så klage på at det ikke er singleplayer og på at grafikken ser tegneserieaktig og barnslig ut. Jeg bruker tredjepartsprogramvare selv men jeg jukser ikke, det er ikke av moralske hensyn men utelukkende fordi jeg ikke ønsker å få kontoene mine bannet. Selv griefer jeg andre en del fordi det er morsomt, men jeg tvinger ingen til å spille. Jeg går utifra at alle som velger å spille med meg tar det valget fordi de har lyst å bruke fritiden sin på det, og jeg skal ikke bestemme hva andre skal bruke sin fritid på. Jeg tenker så høyt om andre at jeg tror de har bedre ting å gjøre på enn å spille et spill de misliker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Boting er en del av alle mmo-spill grunnet spilldesign som er lagt opp slik at spillere må gjennom kjedelige monotone oppgaver for å få gjort det som er gøy og spennende. Det er helt forutsigbart at folk boter og kjøper gull i wow og det er helt umulig å få gjort noe særlig med siden en stor andel av spillerene ønsker å ha det slik og ikke vil at blizzard skal fikse det. Dersom boting og gullkjøp er problematisk for noen da spiller de feil spill. Det er på ingen måte forskjellig fra å spille wow og så klage på at det ikke er singleplayer og på at grafikken ser tegneserieaktig og barnslig ut. Jeg bruker tredjepartsprogramvare selv men jeg jukser ikke, det er ikke av moralske hensyn men utelukkende fordi jeg ikke ønsker å få kontoene mine bannet. Selv griefer jeg andre en del fordi det er morsomt, men jeg tvinger ingen til å spille. Jeg går utifra at alle som velger å spille med meg tar det valget fordi de har lyst å bruke fritiden sin på det, og jeg skal ikke bestemme hva andre skal bruke sin fritid på. Jeg tenker så høyt om andre at jeg tror de har bedre ting å gjøre på enn å spille et spill de misliker. Javel ja. Så de som spiller lovlydig skal slutte å spille WoW fordi de ikke godtar spillere som jukser? Hva for en idiotisk forslag er det da. majoriteten ønsker absolutt ikke dette heller. Og både botting og goldselling er ulovlig i henhold til blizzards EULA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå