kilosharr Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hei, har en D-link DIR655 router som er satt som standard 192.268.0.1 som IP. Hvordan endrer jeg denne til "vanlig" 192.168.1.1 ? Har forsøkt å gjøre det en gang, men da kom jeg ikke inn i routeren igjen. Jeg kjører med PPPoE selv om kanskje det ikke har nåe å si i denne saken, men jeg kommer ikke på nett med den. Trenger et steg-for-steg hjelp til å kunne få denne på nett. Lenke til kommentar
Code# Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hei, Dersom du endrer til 192.168.1.1 på routeren må du også endre på PCn din. Du har to alternativer: 1) Hvis du bruker DHCP for å tildele adresser fra router: WinXP åpner du et command-vindu Vista/Win7 åpne command-vindu som administrator for begge skriv: ipconfig /release og trykk retur, deretter ipconfig /renew og trykk retur skriver du ipconfig og trykker retur etterpå ser du den nye ip-adressen din 2) Du kan sette ip-adresse manuelt Gå inn i Windows og sett ip-adresse (midlertidig) til 192.168.1.100. Når dette er gjort kan du konfigurere routeren videre ved å gå til http://192.168.1.1 Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Hei, Dersom du endrer til 192.168.1.1 på routeren må du også endre på PCn din. Du har to alternativer: 1) Hvis du bruker DHCP for å tildele adresser fra router: WinXP åpner du et command-vindu Vista/Win7 åpne command-vindu som administrator for begge skriv: ipconfig /release og trykk retur, deretter ipconfig /renew og trykk retur skriver du ipconfig og trykker retur etterpå ser du den nye ip-adressen din 2) Du kan sette ip-adresse manuelt Gå inn i Windows og sett ip-adresse (midlertidig) til 192.168.1.100. Når dette er gjort kan du konfigurere routeren videre ved å gå til http://192.168.1.1 Hei og takk for svar, Linksys router jeg bruker i dag kjører 192.168.1.1 og den er jo på nett, men er blitt så ustabil og mister nett stadig. Derfor vil jeg forsøke med D-linken, men som sagt kommer jeg ikke på nett med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå