Gå til innhold

Endre IP i router D-link DIR 655

Anbefalte innlegg

Hei, har en D-link DIR655 router som er satt som standard 192.268.0.1 som IP. Hvordan endrer jeg denne til "vanlig" 192.168.1.1 ? Har forsøkt å gjøre det en gang, men da kom jeg ikke inn i routeren igjen. Jeg kjører med PPPoE selv om kanskje det ikke har nåe å si i denne saken, men jeg kommer ikke på nett med den. Trenger et steg-for-steg hjelp til å kunne få denne på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Dersom du endrer til 192.168.1.1 på routeren må du også endre på PCn din. Du har to alternativer:

1) Hvis du bruker DHCP for å tildele adresser fra router:

WinXP åpner du et command-vindu

Vista/Win7 åpne command-vindu som administrator

for begge skriv: ipconfig /release og trykk retur, deretter ipconfig /renew og trykk retur

skriver du ipconfig og trykker retur etterpå ser du den nye ip-adressen din

2) Du kan sette ip-adresse manuelt

Gå inn i Windows og sett ip-adresse (midlertidig) til 192.168.1.100. Når dette er gjort kan du konfigurere routeren videre ved å gå til http://192.168.1.1

Lenke til kommentar

Hei,

Dersom du endrer til 192.168.1.1 på routeren må du også endre på PCn din. Du har to alternativer:

1) Hvis du bruker DHCP for å tildele adresser fra router:

WinXP åpner du et command-vindu

Vista/Win7 åpne command-vindu som administrator

for begge skriv: ipconfig /release og trykk retur, deretter ipconfig /renew og trykk retur

skriver du ipconfig og trykker retur etterpå ser du den nye ip-adressen din

2) Du kan sette ip-adresse manuelt

Gå inn i Windows og sett ip-adresse (midlertidig) til 192.168.1.100. Når dette er gjort kan du konfigurere routeren videre ved å gå til http://192.168.1.1

Hei og takk for svar, Linksys router jeg bruker i dag kjører 192.168.1.1 og den er jo på nett, men er blitt så ustabil og mister nett stadig. Derfor vil jeg forsøke med D-linken, men som sagt kommer jeg ikke på nett med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...