Slabbedasken Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei. Har et Asus A7N8X DELUXE AMD basert hovedkort. Har ikke oppdatert den pga at jeg aldri har gjort noe slikt før (flashing) og har ingen erfaring på det området. Synest det å flashe høres litt skummelt for meg som ikke har peilingen på slikt.... Bare lurte på om det blir noen store forandringer ved oppdatering av bios/HK driver og om det er en enkel oppskrift på dette (hvordan det gjøres sikkert). Takker for alle svar Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 jeg har Epox HK og jeg gikk inn på Epox.com,der stod det åssen man kan flashe bios(2 måter), men kan ikke du sjekke på asus.com og se der om det er noe info om hvordan man oppdater bios? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 bruk asus update. -> http://www.alex.cjb.no -> enter -> guides -> How to flash the bios on an Asus motherboard from Windows. kanskje de kan hjelpe. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei Ettersom at du har ett ASUS hovedkort kan du bruke det medfølgende programmet ASUS Update for å oppdatere BIOS. Hvis du velger å bruke dette programmet trenger du ikke å knote med DOS, men alt går automatisk og sannsynlig problemfritt. Hvis du ikke har dette programmet fra før, eller ønsker å laste ned nyeste versjon finner du programmet i linken nedenfor: http://www.asus.com.tw/support/download/se...401.zip~zaqwedc Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Da går alt automatisk uten noen form for problemer? Men det er en ting jeg ikke har fått svar på----vil en få store ytelsesforskjellen ved å gjøre dette? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Alt vil da gå automatisk ja. Når det gjelder ytelses forskjeller kan det variere fra hovedkort til hovedkort, i enkelte tilfeller kan til og med ytelsen bli dårligere etter en BIOS oppdatering.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 ikke regn med aa faa en ytelses oekning av flashingen. Lenke til kommentar
hkg Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg går god for asus update, gikk helt smertefritt. Virker som internettmetoden har blitt veldig bra. Oppdaterte også mitt gamle msi hovedkort gjennom internett, uten problemer. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg vil anbefale dere å lese "Read me" fila på den aktuelle BIOS før dere begynner å flashe. Der står det hvilket program du SKAL bruke. Dette var jeg svært nøye med når jeg oppgradert forleden. Dersom du må bruke DOS baserte program må du følge instruksjonene veldig nøye. Les alt flere ganger før du setter igang. Det står nøye i din brukerhåndbok hvordan du skal gjøre det også -- les dette. Du har da flere valg: EZflash AFUDOS ASUS Live Update Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå