trake Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hei. Har en gammel platespiller (Monark eller noe sånt) stående på hytta med en god del gamle LP-plater. For ca. et år siden kjøpte jeg meg en helt ny LP-plate (Nightwish, Dark Passion Play) som jeg fant på tilbud. Problemet var at når jeg prøvde å spille av platen begynte lyden å hakke. Det virker som det går greit i de litt rolige partiene gjerne på begynnelsen av første sangen, men så hakker resten (hopper frem og tilbake etc). Jeg trodde dette var platespillerens feil, så jeg kjøpte meg en helt ny platespiller fra clasohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=159566844 Men platen fortsatte å hakke, så da tenkte jeg at det var platens feil, men siden det var en såkalt "sjelden" nummerert plate beholdte jeg den. For noen dager siden kjøpte jeg meg enda en Nightwish-plate (en med bilde over selve platen), og til min store irritasjon skjedde det samme med den... Alle de gamle LP-platene jeg hadde fra før av (De Syngende Husmødre o.l.) funker fortsatt. Hva kan dette skyldes? Trenger jeg en spesiell stift for å spille av de nye? :S Lenke til kommentar
reor Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg har vært borti noe tilsvarende og da var det "feil" på LP platen. En annen LP plate ble prøvd i butikk og der var det omtrent samme resultat. Musikken var forskjellig fra Nightwish, men det var "full guffe" med mange instrumenter som nightwish til tider oppererer med på områder hvor problemene med LP platen oppsto.. Min teori ble at vibrasjonen i pickuparmen ble for sterk på de partiene hvor orkesteret spillte på full guffe. For å kompansere for økt vibrasjon økte jeg stifttrykket og laget meg mp3 filer av LP platen. Det fungerte greit. Andre har sikkert andre teorier som også kan fungere. Her er det bare å prøve seg frem og husk at økt stifttrykk kan øke slitasjen på LP platen. Lykke til. Lenke til kommentar
trake Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Fikk testet platen i butikk i dag og den funket helt fint der. Så jeg må nok innse at det rett og slett er platespilleren min som ikke klarer å spille den. Får satse på å kjøpe meg en skikkelig spiller denne gangen. Kan jo godt hende at du har rett i at det er pickuparmen som er for lett. Pickuparmen påplatespilleren fra clasohlson jeg har er jo faktisk av ren plast xD Lenke til kommentar
Ledig_annonseplass Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Fikk testet platen i butikk i dag og den funket helt fint der. Så jeg må nok innse at det rett og slett er platespilleren min som ikke klarer å spille den. Får satse på å kjøpe meg en skikkelig spiller denne gangen. Kan jo godt hende at du har rett i at det er pickuparmen som er for lett. Pickuparmen påplatespilleren fra clasohlson jeg har er jo faktisk av ren plast xD Du kan jo prøve å justere sporing og stiftvekt på platespilleren. Kan være en av de to tingene eller en kombinasjon av de som skaper problemene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå