Gå til innhold

Hvordan vise og redigere raw bilder kjappt?

Anbefalte innlegg

Lightroom 3 kjøper du eventuelt i Adobe sin nettbutikk. Det er faktisk der det er rimeligst, og du velger som sagt den nedlastbare versjonen.

Du finner tutorials på Adobe TV. Anbefaler særlig nr 1 og 3. I nr 3 vises blant annet hvordan man med et klikk kan legge samme "redigering" på en mengde bilder.

Ja, jeg tok en kikk på Adobe TV 1 og 3 om LR3. Og det så jo ganske så greit ut. Veldig godt forklart var det og.

Så da ser det straks litt lettere ut. Så nå må jeg prøve meg litt her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Lightroom og Aperture er fine på en spesiell måte - du redigerer ikke bildene som sådan - du redigerer en rekke "actions" du skal kjøre på bildet, og så kan du få ferdig redigerte bilder. Men - originalen endres ikke! Og så kan du kjøre redigeringen igjen og igjen.

Lightroom inneholder de aller fleste funksjonene du trenger til å redigere bilder, og det har en glimrende bildedatabasefunksjon. :)

ja det er jo kjekt. da har man en urørt original. Det er forøvrig det som skjer i Premiere og. Original opptaket blir ikke rørt. Det med bilde database er også meget bra. Da kan kansje jeg og få orden på sakene. :)

Lenke til kommentar

Dersom du har en Mac ville jeg absolutt gått for Aperture istedet for Lightroom - har selv brukt begge ganske mye, og foretrekker helt klart Aperture. Billigere er det også. :)

Ok, men Mac var ikke helt min greie. Har kansje brukt PC for mye? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...