Meier Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Lightroom 3 kjøper du eventuelt i Adobe sin nettbutikk. Det er faktisk der det er rimeligst, og du velger som sagt den nedlastbare versjonen. Du finner tutorials på Adobe TV. Anbefaler særlig nr 1 og 3. I nr 3 vises blant annet hvordan man med et klikk kan legge samme "redigering" på en mengde bilder. Ja, jeg tok en kikk på Adobe TV 1 og 3 om LR3. Og det så jo ganske så greit ut. Veldig godt forklart var det og. Så da ser det straks litt lettere ut. Så nå må jeg prøve meg litt her Lenke til kommentar
Meier Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Både Lightroom og Aperture er fine på en spesiell måte - du redigerer ikke bildene som sådan - du redigerer en rekke "actions" du skal kjøre på bildet, og så kan du få ferdig redigerte bilder. Men - originalen endres ikke! Og så kan du kjøre redigeringen igjen og igjen. Lightroom inneholder de aller fleste funksjonene du trenger til å redigere bilder, og det har en glimrende bildedatabasefunksjon. ja det er jo kjekt. da har man en urørt original. Det er forøvrig det som skjer i Premiere og. Original opptaket blir ikke rørt. Det med bilde database er også meget bra. Da kan kansje jeg og få orden på sakene. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Dersom du har en Mac ville jeg absolutt gått for Aperture istedet for Lightroom - har selv brukt begge ganske mye, og foretrekker helt klart Aperture. Billigere er det også. Ok, men Mac var ikke helt min greie. Har kansje brukt PC for mye? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Gå for Lightroom da, om du uansett ikke liker å bruke Macen din. Aperture er definitivt laga etter Apples prinsipper om brukergrensesnittdesign - på godt og vondt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå