Larsemão Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Men hvis jeg får plass som enkeltemnestudent på UiO, hvordan er det da med studielån og stipend? Er det akkurat som om jeg skulle fått plass på et bachelor-studie, eller hvordan er det? Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Hva vil dere anbefale meg å ta samtidig som jeg tar R2 og fysikk som privatist: Forbedre 4'eren jeg fikk i Tysk II, eller spansk I? Eller går det fint med begge? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Ja' date=' forsåvidt. Man skulle visst bare velge det som var nærmest de emnene man har tenkt å ta. Tar man mange mattefag er det f.eks. tilstrekkelig å velge "årsstudium matematikk". Ganske håpløst system spør du meg, men om man får stipend er det jo greit nok. [/quote'] Ja' date=' du kan få støtte som enkeltemnestudent. Som Schlesien sier velger du et årsstudium som ser relevant ut. Du må oppfylle Lånekassens andre vilkår -- minst 50% studiebelastning, bl.a.[/quote'] Fra denne tråden. Det er vel også slik at 70 % av det du får utlevert blir lån og 30 % blir stipend hvis du står på eksamen(ene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå