Mariss Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Vi er to venninner på 18 år som skal til København en helg i slutten av november. Vi har lyst å besøke Tivoli, Havfruen, Amalienborg og selfølgelig Strøget for shopping. Forsto det slik at det var jul i tivoli på den tiden vi skal, og lurer på hvor mye penger og tid vi bør legge av til dette? Tittet litt på nettsiden deres og så at det var en inngangsbillett, men at man måtte betale ekstra for karuseller etc. Ser for meg at det fort kan bli dyrt, men jeg har jo ikke peiling. Ellers lurer jeg på om Havfruen og Amalienborg ligger i gåavstand fra sentrum, og hvor langt det evt. er med buss? Og hvilken utesteder er å anbefale nær sentrum, som er innenfor og som passer vår aldersgruppe? Hadde satt stor pris på svar, og er det andre steder som er verdt et besøk - skrik ut! Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Halla, skal jeg bli med og guide dere? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Sist jeg var der kosta det litt over 100kr for inngang på tivoli + ekstra for karusellbilletter. Tivoli er ikke bare det vi i Norge kaller tivolo, men en park. Fin, men kanskje ikke noe for 18åringer. Hvis dere vil kjøre karuseller drar dere til Bakken; en fornøyelsespark som ligger en liiten togtur unna københavn, på et sted som heter Klampenborg. Har vært der masse og skal garantert tilbake! Hva havfruen angår ligger det ikke midt i byen, men gangavstand for normalt spreke folk Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Har ikke vært i København selv på evigheter, men min veninne som har vært noen turer anbefaler sterkt å leie sykkel, ta seg en tur rundt og stoppe på noen kroer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå