Gå til innhold

Filstørrelser

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt videokamera som jeg nylig brukte i forbindelse med en kortur.

Redigerte en videosnutt i Movie Maker og produserte en fil på ca. 3,15 min (12MB)

Jeg har en JWplayer på en nettside som kjører flv og mp4 format.

Konverterte wmv fila mi i Freemake Video Converter og ut kom en flv-fil på ca 52 MB.

Hvordan kan man lage en mindre flv-fil.

Når jeg streamer den på 3G-nettet blir det stans hele tiden,og dyrt blir det jo også.

Hva gjør Youtube med filene for at de skal laste fort.

Endret av 41300
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved å bruke konverterings-funksjonen i VLC f.ex

De gjør vel strengt tatt ikke så mye mer enn å konvertere til et format som tar mindre plass. Dessuten er nedlastingshastigheten for de aller fleste mye høyere enn for opplasting.
Lenke til kommentar
Ved å bruke konverterings-funksjonen i VLC f.ex

De gjør vel strengt tatt ikke så mye mer enn å konvertere til et format som tar mindre plass. Dessuten er nedlastingshastigheten for de aller fleste mye høyere enn for opplasting.

Er resultatet(antall MB)forskjellig i de ulike konverterne.

Den fila jeg refererte til(wmv)var 12 MB før konvertering og ble på hele 52 MB etter som flv.

Den spiller i 3,15 minutter.Det kan da umulig være normalt.

Lenke til kommentar

Er resultatet(antall MB)forskjellig i de ulike konverterne.

Den fila jeg refererte til(wmv)var 12 MB før konvertering og ble på hele 52 MB etter som flv.

Den spiller i 3,15 minutter.Det kan da umulig være normalt.

Filstørrelser varierer veldig etter kvalitet og format. Video (full HD, riktig nok) ut fra mitt kamera er tungt komprimert, men allikevel vil ti sekunder med video være mer enn de 52MB du refererer til. 52MB på 3:15 er ikke en stor fil.

Lenke til kommentar

Bare for å avklare en ting: Det er fullt mulig å konvertere en videofil slik at den eser ut i størrelse.

Dette er forøvrig en mindre kjent teknikk kjent fra holywood der kriminaletterforskere gjør dette for å forbedre detaljnivået i filmfila :green:

Men hvorfor ble min wmv-fil så stor, fra 12,5 MB til 52 MB som flv-fil. Hva har jeg gjort galt.Hvis noen spiller av denne 4 ganger på mobilsurf,så har de brukt opp avtalt datatrafikk og må betale blodpris for overforbruk.

Jeg får ikke dette til å stemme.

Videosnutter på 3 min. skal da ikke være så tunge?

Er det bedre å konvertere til mp4 format?

Beklager at jeg plager deg mer.

Takk for at du gidder å svare oss nybegynnere!

Endret av 41300
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...