Gå til innhold

[Løst] Kjøp av iMac

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt og kjøpe iMac ganske snart. Har tenkt og kjøpe en på Finn.no Brukt eller ny, pga att jeg ikke har så mye penger nå. Har funnet to stk som jeg lurer litt på. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29588493 og

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29181066

Har lyst på en av dem, men syns skjermkortene var veldig dårlige, selvom jeg ikke har peiling på ATI. Vet jo att det også går ann og kjøpe feks rambrikker til iMac, og har sitt skjermkort, som er ganske billigt på komplett. Er det vansklig og sette inn ett nytt skjermkort i en iMac, eller må jeg levere den inn?

Også: er noen av desse pcen brukbare til normale ting i dag?

Har aldri hatt en Mac før.

Endret av Masheen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Det går ikke an å bytte skjermkort på iMac. Du kan (relativt enkelt) bygge ut minnet, men skjermkortet er loddet fast på hovedkortet. Harddiskbytte er også veldig vanskelig.

Har lyst på en av dem, men syns skjermkortene var veldig dårlige, selvom jeg ikke har peiling på ATI. Vet jo att det også går ann og kjøpe feks rambrikker til iMac, og har sitt skjermkort, som er ganske billigt på komplett. Er det vansklig og sette inn ett nytt skjermkort i en iMac, eller må jeg levere den inn?

Lenke til kommentar

Hei,

Det går ikke an å bytte skjermkort på iMac. Du kan (relativt enkelt) bygge ut minnet, men skjermkortet er loddet fast på hovedkortet. Harddiskbytte er også veldig vanskelig.

Åja, men 256 videominne er da ikke mye?..

Lenke til kommentar

Siden du har satt saken til Løst, antar jeg at du allerede har bestemt deg. Kuttet ut tanken på iMac?

Uansett; første linken er til en maskin jeg ville styrt langt, langt unna. Den duger til surfing på nettet, litt bilderedigering, og veldig enkel videoredigering. Pluss litt office-funksjonalitet. Ellers er den mest til pynt. Nummer to er litt bedre på videoredigeringen med sitt bedre skjermkort. Men skal du spille er det bare å se seg om etter noe helt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...