Gå til innhold

Bilforsterker på Receiver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koble sub og forsterker til receiveren er jeg ikke noen ekspert på, men når det kommer til transformatoren, ville jeg heller brukt et (brukt)12V bilbatteri som buffer mellom en billader og 12V-utstyret.

For en transformator som takler den effekten du er ute etter er nok kostbar....

Lenke til kommentar

Koble sub og forsterker til receiveren er jeg ikke noen ekspert på, men når det kommer til transformatoren, ville jeg heller brukt et (brukt)12V bilbatteri som buffer mellom en billader og 12V-utstyret.

For en transformator som takler den effekten du er ute etter er nok kostbar....

Okey, da tenker jeg at jeg gjør det :) Tror du et MC batteri gjør susen? Har nemmelig en god del av de liggende..

 

Men det jeg lurer mest på er om det faktisk er mulig og koble til subben(og forsterkeren) til receiveren min :)? Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan gjerne prøve, men dette vil ikke være veldig effektivt, og lydan fra subben vil nok gå mye mer rett i bygningen, enn ut i rommet.

 

Du trenger neppe en splitter så lenge du har en monoforsterker, bare bruk en phono kabel fra sub-out til forsterkeren (sub out er et monosignal, sub er i stort sett bare en kanal).

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller bare kjøpe en aktiv sub som er beregnet på 230v? Eventuelt kan du kjøpe en 230v effektforsterker som du kobler subben på.

 

Mye enklere dette en å skulle begynne å koble opp batteri med lader inne i huset.

 

Du kan og om du har en gammel stereo forsterket med litt futt i benytte denne til å drive sub med, bare å koble ut fra recivern på sub utgangen med phono inn på f.eks. Cd eller aux på denne å koble subben på høytalerterminalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...