Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en pc i et par måneder nå som jeg har bygget selv. Har funket helt fint fram til i dag. Etter at jeg kom tilbake til pc'en et par timer etter den hadde funket fint, sto den bare å gikk med svart skjerm, mistenker en bluescreen. Når jeg starter pc'n igjen så kommer det ikke noe bilde på skjermen. Har to skjermer koblet til og kommer ikke bilde på noen av de, så tvilsomt at det er noe feil med skjermene. Har testet og skiftet på kablene og de reagerer når kontakten blir tatt ut, så heller ikke noe feil med de. Regner derfor med at feilen ligger i skjermkortet. Har sjekket at alt er plugget til riktig og at det sitter på plass. Vifta går også på skjermkortet. Jeg hører at pc'n kommer inn i windows og jeg får til å logge på, så det eneste som er feil er at det ikke kommer opp noe bilde på noen av skjermene. Noen som aner hva som kan være feil?

Hardware:

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

ASUS P8P67 B3 P67 S-1155 ATX

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/DP

OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU

2 BenQ skjermer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ser ikke noe under oppstart heller, så tyder jo på at det er noe feil med skjermkortet. Men vifta går jo på det, så må ihvertfall ha strøm. I tillegg er det ikke litt rart at pc¨'n kjører Windows hvis den ikke finner noe skjermkort? Trodde hovedkortet måtte finne et skjermkort for å boote?

Lenke til kommentar

Prøvde med et annet skjermkort nå og da funket det, så må vel sende inn skjermkortet. Fant ut at når det defekte skjermkortet står i etter boot så lyser det er rødt lys helt oppe i det venstre topphjørnet. Det kom ikke på når det fungerende skjermkortet står i, så noen som vet hva betingelsene er for at det lyset skal lyse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...