julieej93 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg har alltid hatt en stor drøm om å bli noe innenfor emnet juss, og har funnet ut at jeg vil bli politijurist, men da kommer jo det store spørsmålet.. Mener jeg leste en plass at jeg trenger først en Bachelor, etterfulgt av en mastergrad, og dermed noen fag på politiskolen? Er det noen som vet noe om dette er riktig? Jeg har planer om å søke meg inn på HiL (Høgskolen i Lillehammer), og har funnet ut at de har sånn at jeg kan ta bachelor og master der, men det de har av master er:Public Administration (MPA) - breddemaster & Public Administration (MPA) - dybdemaster - hva er dette slags studier? Stor takk til dem som hjelper meg Lenke til kommentar
Quent Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/politijurist Du kan ikke ha en tilfeldig bachelor og mastergrad, du må ha en master i rettsvitenskap. Dette kan du få i et femårig løp på Universitetet i Oslo, Tromsø eller Bergen. Det er mulig du også kan ta bacheloren ved en høyskole og så bygge på med master (to år) fra et av de nevnte universitetene, men det er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå