Gå til innhold

Kjøp av hagle - Forslag, tips?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er 17år og tenker på å kjøpe meg en hagle for første gang. Den skal brukes til jakt på sjøfugl, og kanskje rype og muligens rådyr. Sistnevnte er mindre sannsynlig, da jeg håper på å få låne riflen til far.

 

Jeg vet heller lite om hva jeg bør se etter osv. Jeg er nybegynner innenfor jakt, og trenger da en hagle som passer meg best.

 

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har lyst på pumpehagle. Vet ikke hvordan disser er å jakte med men.

 

Setter stor pris på tips, råd og forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg er 17år og tenker på å kjøpe meg en hagle for første gang. Den skal brukes til jakt på sjøfugl, og kanskje rype og muligens rådyr. Sistnevnte er mindre sannsynlig, da jeg håper på å få låne riflen til far.

 

Jeg vet heller lite om hva jeg bør se etter osv. Jeg er nybegynner innenfor jakt, og trenger da en hagle som passer meg best.

 

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har lyst på pumpehagle. Vet ikke hvordan disser er å jakte med men.

 

Setter stor pris på tips, råd og forslag :)

 

 

 

ha ta spas 12 fikk 14 killstreak med den på black ops! :D

 

 

Edit: Sorry offtopic gå til en jakt butikk/XXL og spør om tips til nybegynner hagle :)

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

ha ta spas 12 fikk 14 killstreak med den på black ops! :D

Og du sa i en annen tråd at du ønsket å bli tatt seriøst? Jadda.

 

Uansett. Hvorfor ønsker du deg egentlig pumpehagle? Til jakt så er det lov med maks to patroner inni, altså slik at det blir en plombering i våpenet. Da er det like greit med en over-under hagle. Skyter raskere gjør du også.

 

Er ikke så forferdelig flink på hagler, men du kan jo lese litt rundt her på forumet og på kammeret.no - http://www.kammeret.no/forum/viewforum.php?f=3

 

Noe som er veldig viktig er at du velger riktig hagle! Den skal passe deg, hvis ikke kommer du til å skyte dårlig. Dette er med andre noe du må prøve før du kjøper.