Gå til innhold

755 socket passer overens med 1055?

vla

Anbefalte innlegg

Hei har en Pc med med Intel core 2 duo prosessor E8400 med 755 socket. Ønsker å oppgradere til i5-2500 som har 1155 socket, lurer på om disse socketene går overens eller om jeg blir nødt til å bruke litt ekstra på et nytt hovedkort som støtter dette?

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Niks, de passer ikke overens i det hele tatt.

Årsaken er enkel selv om du hadde konvertert sokkelen pinnemessig, en 775 CPU har ikke en minnekontroller innebygget i CPUen, den forventer at dette finnes i brikkesettet.

En 1155 CPU derimot, har sin egen minnekontroller, så du hadde stått på ganske bar bakke med 0mb RAM om den hadde passet i sokkelen siden 1155 brikkesettet ikke har en minnekontroller, og at RAMen er koblet direkte til CPU sokkelen.

Lenke til kommentar

Okei, takk for bra svar!

Men i samme slenge som jeg har tatt opp tidene deres, har dere noen tips om hva jeg kan gjøre for å oppgradere pcen til å dra battle field 3 med bra grafikk innstillinger?

Nåværende speccs:

Prosessor: Intel core 2 duo prosessor E8400

Hovedkort: Usikker

Minne: 4GB corsair DDR2 800Mhz

Skjermkort: Nvidia GT9800 (512mb)

Takker for gode tips og svar! :)

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar

intel i5 2500K

4x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9Non-ECC, 1.5V, 512Meg x 64, 240pin

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysXPCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz

Med dette burde du dra de fleste spill veldig greit. Om du har penger kjøp heller 2600k siden da har du denne lengere.

Ellers vil jeg påstå maskinen over er digg å spille med.

Hvis du ønsker minimalpris, hjelper nok gigabit GeForce GTX 560 superovercloced litt på veien også.

Men aner ikke hva slags kabinett du har, så er ikke sikkert du har god nok PSU og stort nok kabinett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...