y0y0y Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hei. Pcen min har stått avskrudd en uke nå, Helt avslått. Så skulle jeg starte den så kommer det masse ERROR og no Operativsystem(OS) Hva skjer? Jeg må ha filene mine. er villig til og betale 30 k til og få dem ut.. hjeeeelp Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg kan ikke garantere at dette fungerer, men Installer xp ellr seven, og finn "windows old"-mappa. Der ligger filer fra tidl. operativsystem. Om dette fungerer for deg kan jeg ikke si noe om, men det har vært slik når jeg har installert seven på en pc som opprinnelig hadde xp (men jeg installerte nytt os fordi jeg hadde lyst, ikke grunnet problemer du nevner) Beklager eventuelle skrivefeil Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 1: Brenn ut ubuntu (ubuntu.com) og boot fra denne cden, se om du får tilgang til disken og filene, eller sett disken i en annen pc og se om du får tilgang til filene. 2: send disken til ibas http://www.ibas.no/ontrack-datarecovery/privat/ 1 Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Okei. men vis jeg skal installere et annet OS er jeg redd for at filene blir helt borte. Dem filene må jeg ha. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Vel, du kan jo prøve å starte opp Ubuntu Live CD for så og se om du finner filene Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Du kan prøve å starte Windows i safe mode: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/ss/safe-mode-windows-7.htm Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Det går ikke og starte i windows safe mode. den har ikke OS står det :S Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Støtter forslaget om å brenne ut en linuxversion å boote fra cd. Da vil ingenting bli rørt på hardisken, med mindre du gjør det selv. Lenke til kommentar
y0y0y Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Har testet og ubuntu live. det kommer ikke den booter ikke. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Du kan få sende disken til meg så skal jeg ta en tit tpå den og evt. backe opp det jeg finner til en annen harddisk Ellers, for å få bootet opp ubuntu må du velge i BIOS at BIOS skal foretrekke å boote fra CD FØR den velger å boote fra harddisken. Hvordan man gjør dette er induviduelt mellom hvilken Biosversjon du har. Google "boot order + din biostype" Lenke til kommentar
Norp Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Har du mulighet til å sette disken inn i en annen pc er også dette en svært enkel måte og hente ut filer på. Du kan evt kjøpe deg en sånn usb boks og feste harddisken din inn i den og så koble den opp mot en annen pc. Filer som ligger lagret under C:\Users\brukernavn vil da være beskyttet, så her er et lite tips for å få enkelt og raskt tilgang til filene dine igjen: take ownership Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 IBAS ser ut til å være godt innenfor budsjettet til trådstarter: http://www.ibas.no/ontrack-datarecovery/privat/index.html Lenke til kommentar
Norp Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg bor i Oslo og kan også være behjelpelig til å hente ut filer hvis du trenger hjelp. Lenke til kommentar
Lurifax85 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg melder meg frivillig til å hjelpe trådstarter, bor i ski =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå