Zaftig Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Så da er vi langt tilbake tidligere en 1940 tallet. Så hvorfor ser ikke enda flere innvandringsfulle byer sånn ut? 2 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Så kjekt det er å la "statistikk" gå foran sin egen fornuft og rettferdighetssans. Du vil heller at vi skal bruke penger på verdiløse flyktninger enn å bygge vårt eget land hjepe våre egne som dør i sykekøer? Hvorfor er det slik at når noen svarer på et utsagn fra deg så kommer du med noe helt annet? Du sier at du stoler mer på dine egne øyne enn på SSB. Jeg sier "Fint, tell selv da vel", og dermed spør du om jeg heller vil bruke penger på flyktninger enn sykekøer...? "Goddag mann, økseskaft", kalles det. Statistikken sier da ingenting om hverken fornuft eller rettferdighet. Det får vi avgjøre selv. Det er som det danske SSB sa det når de ble spurt om hvordan de ville tolke en statistikk om innvandring: "Vi leverer bare tallene. Så får politikerne ta seg av tolkningen." Geir Jeg stoler overhodet ikke på SSB, ingen statlig organisasjon i dag taler det norske folks sak. Du ønsker din egen rase død, det er klart at du vil støtte opp om all statistikk som tilsier det. Du får gå og kose deg med jødeforskerne du tilber. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Hva skjer hvis norge bryter den, blir det krig eller dødstraff for statmisteren? Da blir det reist sak for menneskerettsdomstolen i Strasbourg, og er de uenig med oss så må vi omgjøre beslutningen. Geir Hva hvis vi tar egen besluttning? F.eks vi ha regnet på at det å ha mullar krekar i landet koster oss 3 miliarder kroner i året. Men hvis menneskerettsdomstolen krever da 1 milion kr i ersattning, så er det mere lønnsomt? Tenker aldri politikerne på det? 1 Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Først litt om hvor jeg står i saken 1. Jeg har ikke noe til overs for Mullah Krekar 2. Jeg er enig i at han ikke kan sendes ut pga av de avtalene vi har underskrevet. 3. Jeg synes dette er uheldig, men slik må det bli. Norge er en rettstat. Det betyr at vi styres av lover og regler, ikke plutselige innfall hos verken forumbrukere på diskusjon.no eller forskjellige norske regjeringer. Og det er bra! Når lovene er slik de er, da forholder vi oss til dem. Hva slags overgrep kan man tenke seg ellers? De som hevder at de ikke visste hva de gjorde da dette ble underskrevet er nok dessverre litt ute å kjøre. De visste nok meget godt hva dette gikk ut på. Hvis en kar fra f.eks Syria driver med regimekritikk og derfor står i fare for å ble arrestert og henrettet, da mener jeg det er rett og la han få tilflukt i Norge. Hvis FRP kommer til makten og ønsker å sende mannen tilbake til en sikker død, da er jeg villig til å gå i tog for at det ikke skal skje. Og det vil heller ikke skje pga at vi har underskrevet det avtalene vi har. DEtte vil nok mange være enige i. Problemet er bare det at Krekar gjemmer seg bak dette, og det er det dessverre ikke no å gjøre med. 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Så da er vi langt tilbake tidligere en 1940 tallet. Så hvorfor ser ikke enda flere innvandringsfulle byer sånn ut? En terroirist klarer aldri å ødlegge en by på noen år. Tør tippe om 40 år hvis innvandringen fortsetter som før vil byen se slik ut ja. Husk at dårlig maling gir fuktskader, som igjen fører til råttne vegger og hele greia må rives. Er det lønnsomt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Kvassbert: For meg hører du slik som enten tilhenger av mulla krekar eller som en politikker. Vi gjør hva vi mener er best, så får landet vårt ta straffen får våres elendighet som vi selv forusaket. Selv støtter jeg FRP de fortjener å sitte på makten en gang. Så få mulla krekar be sin siste bønn før sin bortgang. Endret 17. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Husk at dårlig maling gir fuktskader, som igjen fører til råttne vegger og hele greia må rives. Er det lønnsomt? Meget lønnsomt for entrepenører og eiendomsspekulanter ja, forutsatt at Oslo fremdeles er et atraktivt sted å bo. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Stoler mer på mine egne øyne enn SSB. Hvis du virkelig brenner for denne saken og vil oppnå noe så bør du revurdere måten du argumenterer på. Brorparten av det norske folk er relativt oppegående mennesker, og du kommer aldri til å få dem på din side dersom du holder på sånn. Tro meg! Svært mange her på forumet tror de har tilstrekkelig oversikt over innvandringssituasjonen, men det har de selvsagt ikke. SSB vet nok mer enn dere. For all del, statistikk er sjelden feilfritt, men det holder ikke mål å bruke personlige erfaringer for å bevise noe om det store bildet. "Personlig erfaring er en dårlig unnskyldning for generalisering" er det noe som heter. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hva hvis vi tar egen besluttning? F.eks vi ha regnet på at det å ha mullar krekar i landet koster oss 3 miliarder kroner i året. Men hvis menneskerettsdomstolen krever da 1 milion kr i ersattning, så er det mere lønnsomt? Tenker aldri politikerne på det? Besnærende tanke. Men det fungerer ikke sånn. Vi må velge mellom å godta dommen eller stå utenfor Europarådet. Det er ikke lønnsomt, bare for å bli kvitt Krekar. Krekar koster oss nesten ingenting i penger, det er ikke der skoen trykker. Geir 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg syns personlig det ikke er noe spesielt med oslo, riktignok er oslo stort. Men er vel heller pris på varer som er mere fordel med oslo, og valgfrihet. Men hvis det ikke var for disse tingene ville jeg bo et annet sted der jeg kommer rimligere ut av det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Du ønsker din egen rase død, det er klart at du vil støtte opp om all statistikk som tilsier det. Du får gå og kose deg med jødeforskerne du tilber. Geir Selv støtter jeg FRP de fortjener å sitte på makten en gang. Så få mulla krekar be sin siste bønn før sin bortgang. FrP vil heller ikke sende Krekar ut hvis han risikerer dødsstraff: Frp-Siv om Krekar: - Vi sender ikke en mann til galgen Geir 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Er det slik også at mullar krekar også er diplomat? Altså hvis enten politi eller en norsk statsborger skulle tilfeldigvis slått krekar med en hammer eller slik eller brukt giftsprøyte, uheldig eller det viste seg at han har alergi for nøtter. Ville da norge blitt tiltalt for drap av terrorperson? Eller hvordan ville det blitt da? Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Kvassbert: For meg hører du slik som enten tilhenger av mulla krekar eller som en politikker. Hvis du hadde lest innlegget mitt så står det jo der at jeg ikke er noe for mannen, jeg mener bare at vi ikke kan sende han ut av landet. Du mener det gjør meg til en tilhenger av mannen, jeg mener det gjør meg til en som har omløp i hodet og lever i den virkelige verden med alt det innebærer av å følge avtaler osv. Og jeg er heller ikke politiker. 3 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Er det slik også at mullar krekar også er diplomat? Altså hvis enten politi eller en norsk statsborger skulle tilfeldigvis slått krekar med en hammer eller slik eller brukt giftsprøyte, uheldig eller det viste seg at han har alergi for nøtter. Ville da norge blitt tiltalt for drap av terrorperson? Eller hvordan ville det blitt da? Krekar er ikke diplomat. Politiet vil selvsagt ikke skade mannen, de gjør jo nettopp det motsatte, passer på at han er trygg fra personer som tenker i dine baner. Om en norsk statsborger på eget initiativ drepte Krekar ville han kunne blitt dømt for overlagt drap i en norsk domstol. Norge ville ikke blitt tiltalt for "drap av terrorperson", hva nå enn dette måtte bety. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Stoler mer på mine egne øyne enn SSB. Hvis du virkelig brenner for denne saken og vil oppnå noe så bør du revurdere måten du argumenterer på. Brorparten av det norske folk er relativt oppegående mennesker, og du kommer aldri til å få dem på din side dersom du holder på sånn. Tro meg! Svært mange her på forumet tror de har tilstrekkelig oversikt over innvandringssituasjonen, men det har de selvsagt ikke. SSB vet nok mer enn dere. For all del, statistikk er sjelden feilfritt, men det holder ikke mål å bruke personlige erfaringer for å bevise noe om det store bildet. "Personlig erfaring er en dårlig unnskyldning for generalisering" er det noe som heter. Takk for tipset. Har du noe personlige erfaring med pakkisgjenger som skal ta deg og kompisen din? Du ønsker din egen rase død, det er klart at du vil støtte opp om all statistikk som tilsier det. Du får gå og kose deg med jødeforskerne du tilber. Geir Selv støtter jeg FRP de fortjener å sitte på makten en gang. Så få mulla krekar be sin siste bønn før sin bortgang. FrP vil heller ikke sende Krekar ut hvis han risikerer dødsstraff: Frp-Siv om Krekar: - Vi sender ikke en mann til galgen Geir Hvorfor ikke henrette Mullah Krekar foran stortinget for å sette et godt eksempel? 1 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Det er likevel dårlig bruk av PST sine ressurser, og det viser også at de internasjonale avtalene(som vi ikke må følge) har mange svakheter. Men for min del kan man godt sende både Mullah Krekar og Erna Solberg ut av landet selv om de risikerer dødstraff. Dette er ikke noe tvil om 2++ Hvorfor ønsker vi Erna Solberg ut av landet? Har hun gjort noe galt? Hvorfor ble norge tilhengig av internasjonale avtalene? Er jo helt idiotisk fordi norge er jo rik nok land, hvis vi kan ha avtale med USA så ville det vært mye enkere, siden de sitter med stor makt, og da kunne vi sende terrorister til USA, som militæret kan lære seg å skyte på som blink, bommer de så er det synd på terrroristene. Skal ikke dra Erna Solberg inn, da hun egentlig ikke har noe med dette å gjøre. Litt usaklig av meg, skal jeg innrømme. Men at Mullah Krekar burde være på et lukket ventemottak sammen med de andre utlendingene som ikke kvalifiserer til asyl, synes jeg burde vært et minstekrav. De har ikke fått oppholdstillatelse, og derfor bør de selvsagt ikke kunne ferdes fritt(overvåket eller ikke) i Norge. Hva hvis vi tar egen besluttning? F.eks vi ha regnet på at det å ha mullar krekar i landet koster oss 3 miliarder kroner i året. Men hvis menneskerettsdomstolen krever da 1 milion kr i ersattning, så er det mere lønnsomt? Tenker aldri politikerne på det? Besnærende tanke. Men det fungerer ikke sånn. Vi må velge mellom å godta dommen eller stå utenfor Europarådet. Det er ikke lønnsomt, bare for å bli kvitt Krekar. Krekar koster oss nesten ingenting i penger, det er ikke der skoen trykker. Geir Jeg vet svært lite om Europarådet annet enn at flagget er heslig, så hva er egentlig fordelene? De arbeider for menneskerettigheter og demokrati står det, men jeg finner det da litt ironisk at USA og Japan har observatørstatus siden de har dødstraff, og at EU(som er en svært lite demokratisk organisasjon, det er vel noe de fleste kan innrømme) har fått fotfeste i Europa. Endret 17. juli 2011 av AHP3475 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Krekar er ikke diplomat. Politiet vil selvsagt ikke skade mannen, de gjør jo nettopp det motsatte, passer på at han er trygg fra personer som tenker i dine baner. Om en norsk statsborger på eget initiativ drepte Krekar ville han kunne blitt dømt for overlagt drap i en norsk domstol. Norge ville ikke blitt tiltalt for "drap av terrorperson", hva nå enn dette måtte bety. Det er rart syns jeg, siden i USA, er det slik at de mest ettersøkte er slik hvis man enten finner de død eller levende så kan man få 1 miliard kr. Jeg tror neppe usa har slik rettighet at er men dødsdømt spiller det ikke noen rolle hvem som dreper, bare personen blir emilert. Nå mener jeg ikke hvem som helst skulle skyte slike folk, men jeg syns ikke de bør bli passet på som om de skulle være små kriminell. Er jo slik at hvis mullar krekar skyter ned en politi man taper han ingenting på det. Eneste dårlig omdømme, men norge har jo ikke dødstraff som mullar krekar tydligvis fortjener. Så får han og familjen tilgang til våpen, så hvorfor skulle han ikke prøve å flykte? Hva taper han på det? Ingenting siden stortinget har tydligvis et ønske å beholde forbrytere til sin egen dødsdom selv da begynner disse folkene å handle når halve stortinget er død ut. Eller kansje vi skulle gitt han et våpen og prøve å få han til å innse at å ta livet sitt er det beste løsningen? Han vil aldri bli en fri man, eneste er mulla krekar sitter resten av livet sitt i fengsel eller døddom, jeg ville foretrekket det siste. Siden da slapp jeg å vente i 80 år i en glattselle å vente. Fordi mulla krekar fortjener å ligge å metallseng i 80 år uten å gjøre annet en å få vann og muggent brød hver dag. Hvis han ser ut som en sviske når han blir gravlagt er jo det samme for oss? Endret 17. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Har du noe personlige erfaring med pakkisgjenger som skal ta deg og kompisen din? ---> "Personlig erfaring er en dårlig unnskyldning for generalisering" er det noe som heter. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Det er rart syns jeg, siden i USA, er det slik at de mest ettersøkte er slik hvis man enten finner de død eller levende så kan man få 1 miliard kr. Men Krekar er vel ikke dømt eller ettersøkt for noe av norske myndigheter. Derimot står han vel, såvidt meg bekjent, på FNs terrorliste. Jeg tror neppe usa har slik rettighet at er men dødsdømt spiller det ikke noen rolle hvem som dreper, bare personen blir emilert. Jeg tror få eller ingen nordmenn er særlig interessert i lynsjemobber i dagens samfunn. Dette ville undergravd legitimiteten til det norske rettsystem på ganske grunnleggende områder. Han vil aldri bli en fri man, eneste er mulla krekar sitter resten av livet sitt i fengsel eller døddom, jeg ville foretrekket det siste. Siden da slapp jeg å vente i 80 år i en glattselle å vente. Krekar er jo i dag en fri mann, med et utvisningsvedtak hengende over seg. Slik sett gir det liten mening i å si at "han aldri vil bli en fri mann...". Forøvrig virker du svært bitter over denne saken. Hva nøyaktig mener du Krekar har gjort som kvalifiserer til dødsstraff? (er interessant å se om du faktisk har satt deg skikkelig inn i saken) Hvor har eventuelle lovbrudd foregått, og hvilket land mener du bør straffe Krekar? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Stoler mer på mine egne øyne enn SSB. Hvis du virkelig brenner for denne saken og vil oppnå noe så bør du revurdere måten du argumenterer på. Brorparten av det norske folk er relativt oppegående mennesker, og du kommer aldri til å få dem på din side dersom du holder på sånn. Tro meg! Svært mange her på forumet tror de har tilstrekkelig oversikt over innvandringssituasjonen, men det har de selvsagt ikke. SSB vet nok mer enn dere. For all del, statistikk er sjelden feilfritt, men det holder ikke mål å bruke personlige erfaringer for å bevise noe om det store bildet. "Personlig erfaring er en dårlig unnskyldning for generalisering" er det noe som heter. Takk for tipset. Har du noe personlige erfaring med pakkisgjenger som skal ta deg og kompisen din? Selvsagt har jeg det! Jeg har også erfaring med etnisk norske gjenger som skulle ta meg og noen kompiser fordi: - vi var på ulike fotballag - fordi noen hadde lyst på samme dame - fordi noen knuffet borti hverandre på en bar - fordi de var fra Jessheim, Lillestrøm eller Toten og vi var pubertale drittunger som ikke hadde noe fornuftig å gjøre. - osv. Innvandrere ikke er ute etter å ta deg og kompisen din bare fordi de er innvandrere. Det virker i hvert fall som at du tror det er slik. Folk har en tendens til å plassere seg i grupper og skape konflikt med andre grupper. Se på fotballsupportere som misliker andre lags supportere - noen av dem sloss også med hverandre. Jeg tror det er viktig at innvandrere ikke blir uglesett, for det bidrar bare til at de grupperer seg og distanserer seg fra andre. Vi er ett lag: Norge! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå