Gå til innhold

PROBLEMER MED HARDDISK! trenger svar :)

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte ny harddisk som er 1TB. Jeg instalerte windows 7 på den på en annen datamaskin som har Asus som hovedkort, akkurat som denne har, men ikke samme model. Jeg koblet den med en sata kabel vet ikke om det er 3gb eller 6gb sata. I butikken sa han at det er ikke noe forskjell mellom sata'ane. Jeg kjøpte denne og koblet den i en Sata 6b's port. jeg har jo 3 harddisker 1 sdd 1 tb og en til 1tb. Jeg kan se alle på datamskinen men når jeg starter windows 7 opp på den nye harddisken får jeg bluescreen i oppstarten.

Hva er galt? Burde Jeg reinstallere windows 7?

Takk for svar.

0

post-225433-0-79789900-1310914776_thumb.jpg

Endret av pavllion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruker du heller ikke sata 300 porten isteden?

Hvis den virker så er det mye enklere.

Siden Sata 300 (Klarer vel 200 MB/S) og det er få platebaserte harddisker som klarer i dag.

Etter hva jeg vet er de beste ca 156 MB/s.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du heller ikke sata 300 porten isteden?

Hvis den virker så er det mye enklere.

Siden Sata 300 (Klarer vel 200 MB/S) og det er få platebaserte harddisker som klarer i dag.

Etter hva jeg vet er de beste ca 156 MB/s.

Ja men det tror det har noe med at den er installert på en annen maskin for hvis jeg bytter sata kabel fra den andre 1 tb harddisken som er koblet til med en sata 6b's kabel. Får den bluescreen også. Jeg mener at jeg må ta windows 7 på nytt. Kanskje det har noe med hovedkortet.

Lenke til kommentar

Det er feil å intstallere Windows på en annen PC enn den du skal bruke den på. Ikke uvanlig at du da får bluescreen.

Noen spesiell grunn til at du gjorde det slik?

Ja pga. Jeg kjøpte den i Australia siden den var billigere. Akkurat komt hjem og skulle installere den fikk jeg bluescreen. Hva gjør jeg nå da Hårek? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...