Noxious Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har kommet fram til dette oppsettet etter mange dagers arbeid. Som dere ser så bryr jeg meg lite om forholdet mellom ytelse og pris, her er det kun kvalitet og ytelse som teller: Hovedkort: Asus P4C800-E Deluxe Prosessor: Intel Pentium 4 3.0GHz Boxed PC800 Minne brikker: 2x Corsair XMS3500 (Dual Channel) Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB Harddisker: 2x Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA (Raid-0) CD-Brenner: Plextor Plexwriter 52x/32x/52x Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Kabinett: Lian Li PC602BUSB Musematte: Func Surface 1030 Kjølepasta: Arctic Silver 3 Operativsystem: Windows XP Professional Edition OEM Sikkerhet: Norton Internet Security 2003 Strømforsyning: Jeg er usikker på denne, burde jeg velge en annen? Hvordan ser dette oppsettet ut? Er det noe jeg burde forandre på? Skjerm, høyttalere, tastatur og mus har jeg fra før. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Det holder vel med en Raptor til operativsystem...? Kjøp heller en (eller et par) 200GB til lagring, spill etc. (Siden det ikke står går jeg utifra at du ikke har andre harddisker som du har tenkt å bruke.) Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Bytt ut en Raptor med, la oss si en 120GB, eneste jeg har å utsette på den "strøkne" pc'n Jo, kanskje bytte ut HK med Abit IC7-MAX3? Info Lenke til kommentar
qrow Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ville kjøpt en 9800 med 256 ram.. Hvis du skal gå etter det beste av kvalitet.. Samtidig kanskje en dvd+- brenner med rask cd brenning.. Vil anbefale ¨å kjøpe p4 2.4 er mest sannsynlig den samme cpuen som 3ghz.. bare klokket ned.. Klokk opp å du har spart deg et par lapper Bare en liten tanke Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 jeg ville heller bytta ut raptor disken mot en 120 GB IDE disk. det er litt bedre å mye mer plass, eller så kan du kjøpe en IDE disk, og en raptor. Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 har ikke så mye peil på p4/intel systemer, men burde du ikke brukt 4 minnebrikker? sjekk her Lenke til kommentar
xector1 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ville kanskje kjøpt dette kabinnettet istedenfor: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC61USB eller: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=PC65BUSB Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Bytt ut en Raptor med, la oss si en 120GB, eneste jeg har å utsette på den "strøkne" pc'n Jo, kanskje bytte ut HK med Abit IC7-MAX3? Vel, jeg bruker nesten ikke lagringsplass. Men om det skulle bli behov for mer diskplass i fremtiden så er det jo bare å kjøpe til en eller to harddisker. :wink: Når det gjelder hovedkort så er jeg Asus fan, men om abit kortet har bedre ytelse så kanskje jeg vurderer det. Når kommer det i butikken? Ville kjøpt en 9800 med 256 ram.. Hvis du skal gå etter det beste av kvalitet.. Samtidig kanskje en dvd+- brenner med rask cd brenning.. Vil anbefale ¨å kjøpe p4 2.4 er mest sannsynlig den samme cpuen som 3ghz.. bare klokket ned.. Klokk opp å du har spart deg et par lapper Bare en liten tanke Jeg har hørt at 256MB ram er overkill på skjermkortet, jeg skal kjøre oppløsningen på 1024x768, så jeg tror det holder med 128MB utgaven :wink: DVD brenner har jeg ikke bruk for. Tanken på å kjøpe en 2,4GHz prosessor og klokke den opp til 3GHz har streifet meg, men nei... Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 har ikke så mye peil på p4/intel systemer, men burde du ikke brukt 4 minnebrikker? Jeg har tenkt på det, men Asus kortet støtter bare to Corsair XMS3500 brikker. Se nederst på denne siden: http://www.asus.com/products/mb/socket478/..._d/overview.htm Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Ville kanskje kjøpt dette kabinnettet istedenfor: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC61USBeller:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC65BUSB Jeg har hørt rykter om at PC61 kabinettet lager en "vibrerende lyd", dessuten trenger jeg ikke hovedkort skuff og viftebrytere. Kabinett med glassdør er ikke noe for meg. :wink: PC602BUSB har alt jeg trenger. Hvis jeg ikke blir fornøyd med det kan jeg jo bare angre kjøpet. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Men hva med strømforsyningen folkens? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har hørt at 256MB ram er overkill på skjermkortet, jeg skal kjøre oppløsningen på 1024x768, så jeg tror det holder med 128MB utgaven :wink: DVD brenner har jeg ikke bruk for. Tanken på å kjøpe en 2,4GHz prosessor og klokke den opp til 3GHz har streifet meg, men nei... Jeg tror jeg kunne ventet til MAX3 kommer ut, skal jo vere et rått hovedkort :smile: Selv bruker jeg 1280x1024 på desktop og skulle gjerne brukt det i spill også, men systemet klarer det ikke så bra [ser frem til Athlon64 ]. Ikke at skjerkortet ditt ikke skulle klare det Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Hva er galt med den?? Ingenting som er galt med den, jeg lurer bare på om det er noen andre alternativer som er bedre. Jeg har sett på følgende PSU også, men jeg frykter at den ikke strekker til om jeg skulle pakke inn litt ekstra hardware: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP35060PN Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Denne holder nok i massevis Tror også at Enermax'n holder Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Ja, Enermax'n holder. Tror jeg kjøper den da. :wink: Lenke til kommentar
xector1 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hva er galt med den?? Ingenting som er galt med den, jeg lurer bare på om det er noen andre alternativer som er bedre. Jeg har sett på følgende PSU også, men jeg frykter at den ikke strekker til om jeg skulle pakke inn litt ekstra hardware: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP35060PN Jeg har nettop kjøpt den, men har ikke fått prøvd den p.g.a. jeg ikke har fått skjermkortet mitt enda (samme som ditt) Den virker bra og tror passer til min pc som jeg prøvde å få under 10k men funka ikke :wink: kom på ca. 10.800 Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hvor mye blir det for denne "råtassen"? Hadde det ikke vert for at jeg ikke har råd og lurer på hvordan Athlon64 yter vs. 3.0Ghz'n hadde jeg nok kjøpt det samme, med "forbedringene" jeg kom med såklart :wink: Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Udyret koster 20,000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå