Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Økende trend i Danmark: Kommende foreldre fjerner fostre med downs syndrom. Hva mener du?

Hva mener du om å fjerne fostre når det er klart at fosteret har downs syndrom?  

319 stemmer

1. 1. Er det riktig å fjerne fostre fordi de har downs syndrom?

• Ja
      256
    • Nei
      30
    • Ingen formening/vet ikke
      33

Anbefalte innlegg

Så selv etter å lest denne linken: http://www.vl.no/sam...rett-til-a-leve

og den andre jeg også la ut mener du fremdeles at de ikke forstår seg på sin egene lidelse? Men takk for at du gjorde det klart for meg hvordan du egentlig tenker. (selv om jeg vel egentlig ikke var i tvil om det) :whistle:

Linken fungerer ikke. Jeg sjekket og alt jeg fikk opp var dette:

Siden finnes ikke

Denne siden finnes ikke. Det kan hende at lenken på siden du kom fra er feil eller at siden kan være utdatert eller flyttet.

Ellers kommer du igjen med skriverier som ødelegger nivået i tråden kraftig med dette bullshitet: "Men takk for at du gjorde det klart for meg hvordan du egentlig tenker. (selv om jeg vel egentlig ikke var i tvil om det"... :roll: Hvor er det egentlig du vil med slike tåpeligheter?

Men det er jo tydelig at du ikke forstår hvordan jeg egentlig tenker så jeg skal fortelle deg det rett ut og håper da på et sakelig svar tilbake! Jeg er helt uinteressert i sikklende barn, tennåringer, unge, voksne og eldre med halvåpne munner og en lidelse som gjør dem mongolide! Vi har utviklet oss på flere felt og deriblant det medisinske slik at det går ann for jenter/kvinner å ta abort slik at de fjerner dem som vil bli født med en slik lidelse allerede før de blir født. Som jeg har vist til tideligere med den andre tråden min jeg linket til er det i dag problemer nok med å følge opp barn fra barnehagealder av. Skal vi måtte bruke en masse ekstra ressurser fordi enkelte er så desperate etter å få barn at de må føde noen med psykiske lidelser/hemninger som vil vare livet ut og som vil ta en masse ekstra arbeid både for familien og for samfunnet? For familien er det selvsagt et helt eget valg, men hvorfor dytte ekstra ansvar og ressursbruk over på samfunnet? Hvorfor ikke la dem som vil bli dømt til å leve et redusert og komplisert liv få fjernes i fred og ro før de blir født og heller gi sunne og friske barn livet? De kan lære og oppleve så mye mer og både familie, slekt og samfunnet kan gi dem så mye mer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes spørsmålet er vanskelig å svare på. Om det er riktig å fjerne et foster med downs klarer jeg hverken å svare ja eller nei på. Om jeg svarer "ja", mener jeg da at alle foster med downs burde fjernes? Om jeg svarer "nei" mener jeg da at det ikke skulle vært lov å fjerne fosteret kun fordi det har downs?

Du vet selv best hva du mener. Personelig mener jeg det er riktig å fjerne fostre med downs syndrom. Både pga. at du tvinger dem inn i et liv med en lidelse/hemning de aldri vil bli kvitt pluss at du gir samfunnet en helt unødvendig byrde. Men det er det første argumentet jeg ser på som tyngstveiende.

Men ang. det du skriver om det ikke skulle være lov å fjerne fostre fordi de har downs syndrom så tenk over det jeg skrev om hvor mange barn som bli dumpet på gaten eller i søpplen i Afrika slik at foreldrene skal slippe å ha dem som en byrde...

I USA er det ekstremt mange kristenkonservative galninger som bla. skyter abortleger fordi de mener abort er ukristelig. De demonstrerer mot abort mens tilhengere demonstrerer rett og slett fordi blir abort forbudt vil folk ty til selvutførte aborter. Bla. var det en demonstrasjon for noen år siden der man holdt opp klehengere som et eksempel på "instrumentene" som brukes for å utføre abort selv og hvor galt det kan gå...

Er det da ikke bedre å utføre abort hos en lege som faktisk vet hva han driver med? Og er det ikke best å slippe å henge seg opp i HVORFOR de velger å ta abort? Se på alt bråket som kommer utav spørsmålet...

Hvis spørsmålet hadde vært om jeg hadde tatt abort ville jeg svart ja. Ikke fordi jeg mener det er galt å føde barn med downs, men fordi jeg vet at jeg hverken har kapasitet eller overskudd til å ta vare på et menneske som trenger all den ekstra omsorgen. Kjærligheten kunne jeg gitt ham/henne, men jeg tror jeg hadde ødelagt meg selv.

Meget godt og respektfullt å si det rett ut! Godt å se at andre enn bare meg vil prioritere utifra barnets beste og ikke bare utifra at de selv ønsker et barn.

Mennesker er forskjellige, noen virker som de er født til å ha en haug med barn der halvparten av dem gjerne kunne hatt sine særpreg. Mens andre igjen (som meg) sliter oss ut på ett eller to friske barn. Jeg er helt ærlig når jeg sier at jeg vet at jeg aldri hadde klart å ta vare på en spesiell unge.

Igjen meget godt og respektfullt sagt! Og jeg tror faktisk det er langt flere også som ikke vil klare det, men som prøver å innbille seg det av all makt rett og slett fordi de ønsker seg barn og skal få det til å høres ihumant ut å ta en abort.

Jeg respekterer alle de som er ærlige om det. Det er ikke alltid slik at vi som ikke ville hatt et barn med downs vil "bruke pengene på oss selv" eller er egoistiske osv osv. Vi bare vet at vi ikke ville maktet det.

Nok en gang står det stor respekt av avsnittet ditt. Og svært godt formulert det du sier at det ikke dreier seg om å ville bruke penger på seg selv. Jeg har flere ganger nå forklart at jeg ikke ville vært med på å tvinge et barn inn i et liv med en slik diagnose, men ingen vil tydeligvis forstå det argumentet.

Jeg respekterer og er full av beundring over de som velger å beholde barna og klarer å gi dem all den omsorgen de fortjener. Det er slike mennesker, de som allerede mens babyen ligger i magen viser et vannvittig mot, håp og kjærlighet, som (i mine øyne i hvertfall) kvalifiserer til tittelen "Superforeldre"

Avgjørelsen deres kan sikkert respekteres, men beundres kan den definitivt ikke! De velger med viten og vilje å la et barn bli født med et psykisk handicap som vil vare ut livet!

Jeg vet ved meg selv at jeg hadde klart å tatt meg av ett barn med downs eller en anna lidelse. Fortsatt ingen som kan få meg til å tvile på det om jeg noen gang må ta en sånn avgjørelse igjen. Jeg tar i mot det barnet med åpne armer.

og den andre jeg også la ut mener du fremdeles at de ikke forstår seg på sin egene lidelse? Men takk for at du gjorde det klart for meg hvordan du egentlig tenker. (selv om jeg vel egentlig ikke var i tvil om det) :whistle:

Siden finnes ikke

Denne siden finnes ikke. Det kan hende at lenken på siden du kom fra er feil eller at siden kan være utdatert eller flyttet.

Ellers kommer du igjen med skriverier som ødelegger nivået i tråden kraftig med dette bullshitet: "Men takk for at du gjorde det klart for meg hvordan du egentlig tenker. (selv om jeg vel egentlig ikke var i tvil om det"... :roll: Hvor er det egentlig du vil med slike tåpeligheter?

Men det er jo tydelig at du ikke forstår hvordan jeg egentlig tenker så jeg skal fortelle deg det rett ut og håper da på et sakelig svar tilbake! Jeg er helt uinteressert i sikklende barn, tennåringer, unge, voksne og eldre med halvåpne munner og en lidelse som gjør dem mongolide! Vi har utviklet oss på flere felt og deriblant det medisinske slik at det går ann for jenter/kvinner å ta abort slik at de fjerner dem som vil bli født med en slik lidelse allerede før de blir født. Som jeg har vist til tideligere med den andre tråden min jeg linket til er det i dag problemer nok med å følge opp barn fra barnehagealder av. Skal vi måtte bruke en masse ekstra ressurser fordi enkelte er så desperate etter å få barn at de må føde noen med psykiske lidelser/hemninger som vil vare livet ut og som vil ta en masse ekstra arbeid både for familien og for samfunnet? For familien er det selvsagt et helt eget valg, men hvorfor dytte ekstra ansvar og ressursbruk over på samfunnet? Hvorfor ikke la dem som vil bli dømt til å leve et redusert og komplisert liv få fjernes i fred og ro før de blir født og heller gi sunne og friske barn livet? De kan lære og oppleve så mye mer og både familie, slekt og samfunnet kan gi dem så mye mer!

Du ødelegger også nivået i tråden,for du drar den ned i negativitet å nekter å se noe positivt. Fei for din egen dør først!

Lenke til kommentar

Det er vel det som er noe av problemet her.. du prøver å sette deg inn i hva DU ville ønsket/tenkt i en slik situasjon uten i det hele tatt å spørre de som faktisk er i den situasjoen hva de hadde ønsket og nok en gang så er du forferdelig fordomsfull som mener at de med downs ikke er 100 % i stand til å forstå sin diagnose og det tyder på at du nok ikke har snakke med så mange av dem men kun reagert på deres "annerledeshet" på gata eller hvor du nå har truffet dem. Ta deg en jobb innen TTF så vil du nok snart se at det er så mye mer nyansert en det du tro.

Ja, selvsagt tenker jeg utifra hva jeg ville gjort. Har du fått med deg hva tittlen på tråden er: Økende trend i Danmark: Kommende foreldre fjerner fostre med downs syndrom. Hva mener du? Har du fått med deg hva tittlen på undersøkelsen er: Hva mener du om å fjerne fostre når det er klart at fosteret har downs syndrom? Det var først og fremst ens personelige mening jeg ville inn på her. Spørsmålet er jo absolutt svært personelig da det dreier seg om barn og familieliv. Det spiller også inn hvor mye ekstra belastning det blir for samfunnet, men som jeg alt har nevnt anser jeg det som et mindre argument.

Det er ikke snakk om fordommer. Jeg har for lengst forklart at jeg ikke tenker på gjenskapelse av samfunnet i Nazi-Tyskland der "de uønskede" først ble stuet sammen i gettoer og siden tvunget til å arbeide seg til døde eller ble henrettet øyeblikkelig i arbeids og konsentrasjonsleirer.

Jeg snakker om å fjerne fostrene slik at man fritar dem for å utvikle seg og bli født som en baby med en psykisk lidelse/hemning som vil prege enn hele livet. Jeg snakker om barnets beste framfor foreldrenes ønske om å absolutt få og beholde det første barnet de kan få. Jeg snakker om det humane her og om hva slags liv du vil gi et barn og hva slags liv de skal få vokse opp til.

Det er heller du som er så kritisk til mitt standpunkt som bærer dine fordommer. Jeg tenker iallefall utifra hva som er best for barna.

Og ja, desverre har jeg møtt på en god del med downs syndrom samt andre, lignende lidelser og da først og fremst tennåringer. Og det har så definitivt ikke endret mitt standpunkt, heller styrket det!

Jeg har heller ingen planer om å jobbe sammen med slik folk i det hele tatt. Jeg trives svært godt med den jobben jeg har. Det er vel bedre at du som ikke har noe imot at folk blir tvunget inn i livet med psykiske hemninger jobber sammen med dem...

En liten ting til.. Jeg tror nok at hvis den dagen kom og du måtte kjempe for ditt liv - så hadde du nok gjort det du også... Lett å være skråsikker før man selv er i en slik situasjon, men det viser også hvor nedlatende du er overfor andre mennesker når du mener at livet ikke er verdt å leve hvis du ikke har alle sanser/evner i behold. Takke meg til folkene på "Tangerudbakken" med sine begrensninger i forhold til f.eks. gjengen i Big Brother og andre slike serier som "tilsynelatende" har alle forutsetninger men som jeg må si bruker de på utrolig lite smarte måter... men dette var et sidespore som du nok ikke vil se sammen hengen i...

Sidespor... Dette er jo en total avsporing av temaet. Hva tenker du på med "å måtte kjempe for mitt liv"? I hvilken sammenheng tenker du på? Hva er det egentlig du vil ha fram?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare ute etter å få fram sine synspunkter å ikke høre på andres. Altså en enveis diskusjon.

Ja, man kan si det om en god del av brukerne i denne tråden... Men det har ikke noe med temaet å gjøre. Saken er hvordan man forholder seg til å fjerne fostre når de har downs syndrom. Selv har jeg prøvd å få fram meningen min, men det virker ikke som noen vil ta den innover seg.

Lenke til kommentar

Jeg kunne faktisk forstått deg hvis det var snakk om en annen og mer alvorlig lidelse en downs.. men det å ha downs i seg selv er etter mitt syn ikke en slik lidelse. Og det å fra din side påstå at de ikke er tilregnelige det er et grovt overtramt mot en gruppe mennesker som er svakere en deg selv og dermed er utrolig lett å trampe på av slike mennesker som deg. Jeg har tidligere i tråden vært veldig klar på at jeg IKKE er imot abort og at det er opp til den det gjelder å ta den avgjørelsen men det jeg er i mot er at slike som deg skal påstå at deres liv ikke er verdt å leve og at de ikke har en plass i vårt samfunn! Det er forferdelig fordomsfult av deg!

Så hva anser du downs syndrom for å være da? En hyggediagnose? En bagatell? Jeg påstår forøvrig heller ikke at de er uberegnelige, men sier at de ikke kan ha viten om sin egen diagnose eller hva slags liv de kunne ha levd om de var helt friske. Det er en klar forskjell der.

Altså blir det latterlig av deg å påstå at jeg prøver å trampe på noen, ekstremt latterlig! Jeg ønsker jo faktisk å befri dem fra hele drittet ved å la fostre med downs syndrom bli abortert. Som jeg har vist til flere gnager er det en høyst human måte å verge dem fra å bli født med diagnosen. Igjen, tenk på Afrika og barna som heller blir dumpet der. Det hadde ikke skjedd om afrikanske kvinner hadde hatt samme tilbud ang. abort som det man har i Vesten.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Jobber med barn og de siste dagene mens jeg har sittet og tegnet med dem eller spilt spill med dem har det slått meg enda hardere hvor grusomt det er med unge/voksne som lar barn bli født når de vet at fosteret har downs syndrom eller en annen, lignende lidelse. Tenk på hvilket liv du frarøver dem... Tenk for et mye mer innholdsrikt liv friske og raske barn har. Det har virkelig slått meg dypt de siste dagene!

Lenke til kommentar

Jeg ønsker at barn skal bli født så friske som mulig. At jeg heller vil at foreldre skal føde friske barn til verden enn de med ulike problematiske lidelser, betyr ikke at jeg ser på de som har slike lidelser som mindre verdt. Men det er det jeg får inntrykk av at de som er mot abort av diverse årsaker mener.

Svært godt sagt. Kan ikke skjønne at noen vil tvinge babyer inn i et liv med en psykisk lidelse når man kan unngå det på forhånd!

Jeg vil ikke bestemme at andre skal ta abort, men jeg ønsker at potensielle foreldre skal være så godt informert som det er medisinsk mulig å være, slik at de er i stand til å gjøre det valget som er riktig for dem. Slik at de vet hva det vil si for dem og barnet, hvis de velger å bringe barnet fram.

Fin innstilling, men jeg ønsker å prioritere utifra det som er det rette for det kommende barnet og ikke utifra foreldrenes ønske om å få barn. De kan prøve igjen og da forhåpentligvis få et friskt et.

Lenke til kommentar

Fordi det viser jo at dem klarer en vanlig jobb som det vil klarer. Men det ser du vel ikke??

Jo, ser helt glimrende hva du vil fram til. Men som jeg har sagt helt fra starten av, et begrenset liv. Og en annen ting, hvor mye ekstra oppfølging tror du ikke det har tatt å få henne til en jobb i forhold til friske folk?

Lenke til kommentar

Tenk på liv du frarøver vorende foreldre med presset ditt om at alt skal være perfekt. Tenk på livet som aldri hadde blitt til hvis det ikke var for deg og dine meninger om ting du tydeligvis ikke forstår deg på.

Du har så rett men jeg har funnet ut at det er håpløst å få til en saklig diskusjon med en slik trådstarter så jeg takker for meg :-) Har bare et lite innelegg til jeg vil kommentere først :-)

Jobber med barn og de siste dagene mens jeg har sittet og tegnet med dem eller spilt spill med dem har det slått meg enda hardere hvor grusomt det er med unge/voksne som lar barn bli født når de vet at fosteret har downs syndrom eller en annen, lignende lidelse. Tenk på hvilket liv du frarøver dem... Tenk for et mye mer innholdsrikt liv friske og raske barn har. Det har virkelig slått meg dypt de siste dagene!

Den dagen du kommer tilbake og sier at du også har gjort det samme med psykisk utviklingshemmede så skal jeg ta på alvor det du sier... Jeg har nemlig gjort det med begge gruppene og begge deler er like givende :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siden finnes ikke

Her kom det endelig fram hva som er din mening i denne saken! Du bryr deg katta om de "stakkars" barna det gjelder men vil bli skånet for å se det du selv har uthevet i teksten over! Når det gjelder kostnad for samfunnet så er dette en helt annen diskusjon og det har du selv påpekt at ikke skal være et tema i denne linken. Utgiftene for samfunnet er jeg fult klar over da jeg har mitt yrke innen denne brukergruppen. Når det er sagt så er det mange andre som også er en stor utgiftsgruppe for samfunnet så da er vi over på en helt annen diskusjon.

Dette lar jeg bli siste ord i denne diskusjonen som du ikke ønsker skal være en diskusjon i det hele tatt men en tråd der alle skal si seg enig med deg og hvis noen er uenige så bruker du helt utrolig barnslige metoder overfor de det gjelder! Er du kun ute etter en avstemming så kan vi bare svare på den og unnlate å si noe mer om emnet!

Prøver å legge ut linken igjen da det nok var noe som ikke kom med: Håper du tar deg tid til å lese den i din travle hverdag.

http://www.vl.no/samfunn/marte-med-downs-har-ikke-jeg-rett-til-a-leve-/

http://www.vl.no/folk/marte-onsker-seg-tv-sendt-unnskylding-fra-jens/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du ser ikke at man tross alt en fysisk lidelse faktisk kan leve ett godt liv, og det er det som irriterer meg. Hvorfor skal vi synes synd på de som ikke synes synd på seg selv, men som elsker livet og alt det har å tilby? Jeg skjønner at du ser på det som at vi burde prøve å få til kun de friske barna på grunn av deres beste, men det er ikke så enkelt som å bare ''velge'' bort ett foster for ett annet. Det friske fosteret vil ikke vokse opp til å være det første som eventuelt hadde downs, så da hadde denne personen aldri eksistert, og det at du sier at de aldri burde eksistert fordi de har så mange hemninger og ikke kan leve livet til det fulleste er så høl i huet at jeg begynner å få hodepine da dette er en mening som lett kan gjøre så de med downs og mødrene deres blir stigmatisert og sett på som andrerangs borgere, når de ikke er det. Jeg reagerer mer på hvordan du prøver å sette ett kollektiv press på mødre som ønsker å beholde barnet, fremstiller dem som onde og mer egoistiske enn alle oss andre bare fordi de ønsker å beholde barnet de som gror i deres mage. De med Downs er likeverdige mennesker de også, og hvis vi alle hadde hatt tankegangen om at vi MÅ abortere dem og andre som blir født med diverse lidelser hadde verden blitt ett kaldere sted.

De kan leve et liv ja, men begrenset blir det uansett åssen du snur og vender på det. Hvordan skulle de kunne synes synd på seg selv når de ikke er klar over lidelsen/hemningen de er født med? De vet hverken hvordan de er født eller alt de går glipp av pga. det så ja, jeg synes det er god grunn til å synes synd på dem og skåne dem for livet i det hele tatt.

Verden bli et kaldere sted... Om vi skulle praktisert samme ideologi som Nazi-Tyskland der "de uønskede" først ble plassert i gettoer og senere i arbeids og konsentrasjonsleirer, om vi skulle rasert alle deres hjem og butikker slik som nazistene gjorde ovenfor jødene under Krystallnatten, DA hadde verden vært et langt kaldere sted ja!

Men det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker ikke om å fravise folk til egne, lukkede nabolag eller sende dem på leirer for å la dem jobbe seg til døde eller for å bli drept med det samme. Jeg snakker ikke om å knuse deres hjem og arbeidsplasser. Jeg snakker om å slippe å la dem bli født i det hele tatt både for deres egen del og for samfunnets del.

Hva er kaldt med det?

Det andre kan du egentlig holde deg for godt til å skrive, bare fordi vi forlanger svar som du fremdeles hopper over og vrir deg unna betyr ikke at vi sitter foran PC'en 24/7, og de neste herseteknikkene og slik respektløshet vil bli rapportert. Skjerp deg.

Da det er dere som har mast og mast på meg så er det ikke jeg som skal skjerpe meg her. Jeg svarer når jeg har tid til det og i denne tråden har jeg fått så mange svar at jeg tar dem systematisk etter hverandre for å være helt sikker på at jeg ikke overser noen. Så her er det heller dere med alt maset om å svare bare fordi man ikke er innom forumet på noen timer som bedriver hersketeknikker. Som du ser svarer jeg når jeg har muligheten og da gjerne noen innlegg om gangen. Går det da greit å slutte å etterlyse svar hele tiden?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe å spekulere i engang, det finnes livsglade folk med downs akkurat som det finnes de som blir deprimert av sin livssituasjon, mye pga av mennesker som Glimti som mener at de aldri skulle blitt født fordi de er annerledes.

Tror du de hadde vært like livsglade om de visste om hva diagnosen deres egentlig er og gjør samt hva slags liv de kunne ha om de var friske?

Jeg tror vi er grunnleggende enige Wingeer. Ingen burde bli tvunget til å beholde ett barn man ikke ønsker eller føler at man ikke kan ta vare på ordentlig, men ingen burde heller bli tvunget til å ta abort bare fordi barnet ikke er som akkurat alle andre.

Nå er ikke "ikke som akkurat alle andre" den beste beskrivelsen her. Husk at vi snakker om en psykisk hemning/lidelse.

Lenke til kommentar

Jeg vet ved meg selv at jeg hadde klart å tatt meg av ett barn med downs eller en anna lidelse. Fortsatt ingen som kan få meg til å tvile på det om jeg noen gang må ta en sånn avgjørelse igjen. Jeg tar i mot det barnet med åpne armer.

Og du vet også med deg selv at du vil dømme et barn til å bli født med en slik diagnose og alle de problemene det medfører?

Du ødelegger også nivået i tråden,for du drar den ned i negativitet å nekter å se noe positivt.

Latterlig! Jeg holder meg til tema og forklarer mitt syn på saken. Og nei, jeg synes ikke det er noe positivt ved downs syndrom eller andre, lignende diagnoser. Hva skulle det være?

Fei for din egen dør først!

Komplett latterlig og meningsløst utsagn! Hva er det du vil fram til?

Lenke til kommentar

Tenk på liv du frarøver vorende foreldre med presset ditt om at alt skal være perfekt.

Tenk på foreldre som tvinger barn til å bli født med downs syndrom vel vitende om det på forhånd... Tenk på dem som er mer interessert i å få barn enn at barna skal være friske og ha det godt... Dersom fosteret har downs syndrom og blir abortert er det fullt mulig å prøve igjen og da forhåpentligvis få et friskt barn.

Tenk på livet som aldri hadde blitt til hvis det ikke var for deg og dine meninger om ting du tydeligvis ikke forstår deg på.

Her skjønner jeg døyten av hva du mener. Du skriver "tenk på livet som aldri hadde blitt til hvis det ikke var for deg og dine meninger", men det er altså ikke jeg som har argumentert for å la bar fødes med downs syndrom. Skrev du noe feil? Hvis ikke forstår jeg virkelig ikke formuleringen din.

Og jo, jeg forstår meg så definitivt på denne saken! Det er nemlig meg som ønsker å prioritere de kommende barnas beste framfor foreldrenes ønske om å få barn.

Lenke til kommentar

Du tenker ikke mye å det for du har selv skrivd at du ikke skal sette barn til verden. Du vet ikke noe om det en gang du vet ikke hva det vil si å være vordende forelder en gang. Du prater om noe du ikke kan noe om. Hjelper ikke om du jobber i SFO aldri så mye,da får du heller få ræva i gir å komme deg inn på ett sted der små barn med downs er så skal kan du begynne å snakke om aborter å ta liv.

Det var mitt siste innlegg her jeg gidder ikke sitte å diskutere med folk som ikke kan se andre sider av en sak.

Endret av Nesa_til_Nuffene
Lenke til kommentar

Du har så rett men jeg har funnet ut at det er håpløst å få til en saklig diskusjon med en slik trådstarter så jeg takker for meg :-) Har bare et lite innelegg til jeg vil kommentere først :-)

"Med en slik trådstarter"... :roll: Den eneste som har vært useriøs i denne tråden er deg!

Utenom det så endrer ikke jeg mening om en sak bare fordi andre kommer og mener noe annet. Siden jeg prioriterer utifra barna mens dere prioriterer utifra foreldrene ser vi nok aldri hverandres syn på saken.

Den dagen du kommer tilbake og sier at du også har gjort det samme med psykisk utviklingshemmede så skal jeg ta på alvor det du sier... Jeg har nemlig gjort det med begge gruppene og begge deler er like givende :-)

Ellers takk. Den slags har jeg ingen interesse av å oppsøke.

Lenke til kommentar

"Med en slik trådstarter"... :roll: Den eneste som har vært useriøs i denne tråden er deg!

Utenom det så endrer ikke jeg mening om en sak bare fordi andre kommer og mener noe annet. Siden jeg prioriterer utifra barna mens dere prioriterer utifra foreldrene ser vi nok aldri hverandres syn på saken.

Ellers takk. Den slags har jeg ingen interesse av å oppsøke.

Og du skjønner tydeligvis ikke at vi ønsker å gi tilbake verdigheten til de som allerede er født? Det er ikke en sykdom hvor livet er over før det starter, og det er det budskapet man må spre til alle som møter hindringer i livet, ikke bare de som har downs.

Det siste du skrev beviser forøvrig din ''mening'' om saken, og hvorfor du en inhabil. Er du ikke villig til å tilbringe tid med dem så har du ikke en dritt du skulle sagt om hvordan de har det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...