Gå til innhold

Hjelp jeg skal ha tv. Ser på Panasonic sin nye 55 tommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du liker bildet plasma gir så er det ikke noe bedre og ihvertfall ikke noe som er rimeligere med samme eller bedre bilde kvalitet. du har tross alt valgt et tv som er referansen over alle tv apparater.

3D er på alle toppmodeller idag så det kommer du ikke unna, selv om du ikke liker 3D så kan det være betryggende å vite at om du kjøper dette tv så får du den beste 3D du kan oppleve hjemme så langt i 2011.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg om 3D i den grad at jeg kommer til å bruke tv-en 99% til 2D-filmer :) Så det med 3D var mest om det finnes andre varianter uten hvor man ville spart noen tusen.

Har en 40" Samsung LCD (LE40A656A) i dag, en god tv med ypperlig bilde. Men vurderer da ny tv for å gå opp i antall tommer.

Fra testene jeg har lest så virker det som VT30 kommer meget bra ut uansett hva man skal bruke den til. :)

Lenke til kommentar

VT30 er som poteten den...kan brukes til alt!

Den er utrolig bra på HD og vil gi et fargespekter og svart nivå andre tv apperater sliter med. Men den er også meget bra på SD sendinger og vil gi et utmerket bilde der også. 3D er så si umulig å ikke få med på et tv idag...det er blitt mer eller mindre standard på dem fleste idag. Dem aller rimligste utgavene kan ha 3D ready funksjon hvor en må kjøpe 3D sender og briller utenom. Men i pris sjiktet og ikke minst kvaliteten du driver å snuser på her så er det standard.

Men er jo kjekt å vite da at om du skulle gå for denne og 3D pr idag er noe du ikke synes er noe spesielt gøy så vet du at du kan få den beste opplevelsen av 3D hjemme med dette tv...det vil gi det et så mye mer behagelig 3D bilde som ikke får øyne dine til å slite i forhold til så mye annet der ute.

Og du har sikkert lest tester og ser at dette er et tv som virkelig får skryt over alt...du gjør nok et trygt kjøp her slik.

Men.......jeg er av den typen som liker veldig lys sterke og detaljerte bilder. Mange film entusiaster liker ikke dette da det fjerner dette "film sløret". Jeg synes det er utrolig gøy å se på da det blir så skarp og bevegelsene holder seg skarpe hele tiden som gir et bilde som ser litt ut som det er en såpe opera serie en ser på...eller at det er filmet med et veldig high end hånd kamera.

Tv jeg tenker på da som har dette er Samsung sin topp modell...koster litt mer og har bare 1 3D brille med. Den har også et media senter som jeg synes overgår Panasonic på alle mulige måter.

Den har nesten samme farge spekter som Panasonic men litt dårligere svart nivå...men vesentlig skarpere og lys sterkt bilde. Så her må en nesten velge hva som er viktigst.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627710

Lenke til kommentar

Da har beistet kommet i hus! :)

Slo til på 55"-en hos mpx.no i går kveld, og ble ringt opp av en kar fra Bring kl 16:30 i dag etter jobb. Kjapt levert!

Jeg skjønner at tv-en har høstet mye ros. På 2D så er den veldig fin både på sortnivå og generelle farger. Thx-modusen gjør også at man slipper å knote med noen som helst kalibrering og instillinger.

Til 3D er den forbløffende nok enda bedre. Ser som oftest 3D filmer på Ringen kino i Oslo da de har den beste salen. Denne tv-en gir vel så bra 3D som det de klarer å levere der. :)

Selv om jeg ikke kjøpte denne tv-en for å se 3D-filmer, så vil jeg ikke ha noe imot å faktisk se noen filmer i 3D med denne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...