CookieY Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Igår så fikk jeg ikke noe internett på min stasjonære pc , har prøvd å resette modemet , switchen og pcn. Har også instalert de nyeste driverene til hovedkortet men det funket heller ikke. Har også prøvd å bytte kabel uten hell. Alt trådløst fungerer fint, men kabel fungere ikke. Noen som har råd ? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Bytt port på svitsjen, kanskje den har daua. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hva legger du i å «resette» pc-en? Har du hatt kablet internett på pc-en tidligere, inntil nylig? Lenke til kommentar
CookieY Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Har brukt kabel på denne pcn eller ja den saken i snart 5-6 år bytta nytt hovedkort for 2-3 mnd siden og det funket fint. med å resette den mener jeg og prøvd standard trikse ta ut strømkabel i xx antall sekunder for så å sette inn. Har også prøvde andre hull på svitsjen. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Har du prøvd å la Windows forsøke å reparere tilkoblinga? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Start > Kjør > cmd (Enter) > ipconfig. Hva står det? Hvis du har mulighet til det, og en bærbar, så ta med svitsjen bort til ruter og prøv kablet (skru av trådløs) med og uten svitsj for å se om den rett og slett er død. Lenke til kommentar
CookieY Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 i IP config får jeg opp IPv4 Adresse og Subnet mask, har prøvd og få windows til å reparere men funket dårligt fikk forslag om å restarte switchen og det der, prøvde det men funka ikke. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Har du kontaktet support? altså ISPen din sin support? Hvis modemet er dødt så vet de det. -frank Lenke til kommentar
CookieY Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Modemet kan da ikke være dødt når vi både hard TV , Telefon og Trådløst på det? prøvde med 2 forskjellige kabler fra switchen og fikk ikke noe nett. Skal ned og prøve direkte fra modemet nå. Okei rart , får internett når jeg har tatt kable og koblet meg rett fra modemet til den bærbare, er da switchen gåen? Endret 17. juli 2011 av CookieY Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 i IP config får jeg opp IPv4 Adresse og Subnet mask, har prøvd og få windows til å reparere men funket dårligt fikk forslag om å restarte switchen og det der, prøvde det men funka ikke. Begynn med å gi oss ipconfig dataene. du sier du får adresse, men det vil du få selv uten til tilknytning (en default adresse). Hvis IP er ok er neste steg å logge seg inn på ruteren og sjekke om forbindelsen der er ok. sjekk også at DSL og internett lyser på ruteren (pærene kan være merket litt anderledes basert på hvilken modell ruter du har - noe du også bør oppgi). -Stigma Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Han har da internett ellers. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Han har da internett ellers. Ja, godt poeng. overså det når jeg skummet gjennom. I så fall så er det to hovedting å sjekke: - At maskinen har en korrekt IP (ikke default altså) - At maskinen tar imot DNS servere korrekt Sistnevnt kan sjekkes ved å ping til www.vg.no og så 195.88.55.16 Hvis det er svar på IPadressen men ikke URLen så er det et DNS problem. Den kjappeste fiksen for et slikt problem er gjerne å sette DNS adressene fast i så fall. Det er sikkert ikke så dumt å sjekke om det går greit å pinge til gatewayen dersom maskinen faktisk får en gyldig ip - for å utelukke evt. brannmur problemer. -Stigma Lenke til kommentar
CookieY Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Men får ikke internett på den bærbare når jeg bruker kabel fra switchen? men skal prøve Fikk dette når jeg prøvde å pinge 195.88.55.16 : PING : transmit failed. General Failure. Sendte 4 pakker og fikk ingen i retur. Endret 17. juli 2011 av CookieY Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Svitsjen er død (så fremt du har husket strømmen ). Ikke noe mer å lure på. Stigma burde kanskje gjøre mer enn å skumlese hvis han tenker å svare. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Svitsjen er død (så fremt du har husket strømmen ). Ikke noe mer å lure på. Stigma burde kanskje gjøre mer enn å skumlese hvis han tenker å svare. je je je, lov å lese feil Jeg støtter dog konklusjonen dersom det samme skjer med en annen maskin på samme switch. Hvis det ikke hjelper å la switchen stå uten strøm i et par minutter før du slår den på og tester på nytt så høres det ut som det kan være den som er gåen. Når du får kontakt med kabel når du går utenom switchen så er det nok dette som er feil da det er den eneste faktoren som endres. -Stigma Lenke til kommentar
CookieY Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 har funnet feilen det er kabelen som er ødelagt takker for all hjelp Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jaså! Trodde du hadde eliminert kabelen ved kabelbytte. Luringen! Lenke til kommentar
CookieY Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Har litt av et kabelsystem her i huset så viste seg å være den fra modemet opp til switchen som har tatt kvelden hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå