Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 skal snart flytte sammen med fruen, som ikke er 100% begeistret for store fjell av datautstyr og 21"-skjermer. tenker da på å bytte ut hovedmaskinen med en shuttle. uansett, hovedmaskinen består av: P4 1.8ghz northwood MSI 645E MAX2-L hk (ikke noe fancy greier som s-ata, raid, usb2 og sånt) 1gb pc2100 ddr-ram 2x80gb Seagate Barracuda IV Aopen 40x brenner Samsung 16x dvd-rom MSI Geforce4 ti4200 SB Audigy Chieftec Dragon fulltower, svart og, magnum vannkjøling på cpu, northbridge og gpu, samt blackice extreme. har brukt nærmere 3000,- på vannkjølingen alene, det er tygon-slanger, cpu, northbridge og gpu er paralell-koblet med Y- og L-forgreninger (alle får "kaldt" vann, med andre ord). powersupplyen er en enermax 431w med to 80mm-vifter på 5v. maskinen er hovedsaklig bygget for å være stille, og gjør jobben ypperlig. lett overklokket får jeg 11.209 3dmarks. et standard tastatur, enkle høyttalere kan følge med, og en 21" Hyundai deluxscan-skjerm vurderes solgt i tillegg. selv håper jeg på et sted rundt 7-8000 (inkl. skjerm). realistisk, eller? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 og, mens jeg er i gang, her er det jeg tenkte å bestille: Shuttle SN41G2 Barebone PC Socket A - nForce2, LYD, AGP,USB2.0, Firewire TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack - Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus - Socket A (Barton) prosessor, 512kb Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB - DiamondMax Plus 9, 8 MB cache ca. 7000,- inkl. frakt. så vidt jeg har forstått, er SN41G2 den nyeste (og dermed tøffeste og beste) socket A-baserte Shuttle-boksen, med innebygget gf4mx-kort og kurant lyd (rett på meg hvis jeg tar feil). skal med tiden putte i et Sapphire radeon 9800 pro-kort (3k på komplett), men foreløpig får det over holde. noen innvendinger? har ingen planer om å overklokke. liker ikke WD-disker på grunn av støynivået, så ikke foreslå å bytte harddisken. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 6-7k hørtes greit ut det Kanskje mer? Siden systemet er vannkjølt Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ikke noe svar på spørsmålet ditt men; har du sett på denne? Meget snedden synes jeg, og jeg vil tippe madammen vil like den siden den har innebygd annlegg også Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Ikke noe svar på spørsmålet ditt men; har du sett på denne? Meget snedden synes jeg, og jeg vil tippe madammen vil like den siden den har innebygd annlegg også nja, vel.. har sett på den, men likte ikke helt designet. tror Shuttle-boksen er ganske bestemt, med mindre noen vet om noen andre nforce2-baserte minibokser. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jupp, 7k hørtes riktig ut, ikke forvent noe særlig mer, da kan du bli skuffet.. men finner du rette personen som VIL ha den, 8-9k... Helt objektivt, 7 altså... PS: morsom sak den med Netfinity linket til... men noe jeg aldri ville funnet på å kjøpe... Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Høres rimelig ut det. Magnum vannkjøling er ekstremt bra! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 8-9k høres ikke så usansynlig ut syns jeg. Gjelder bare å være tålmodig og finne den rette kjøperen. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg synes du er grei om du selger det for 7K jeg. I alle fall med den vannkjølinga. Men så skal man ikke drive med "rip-off" heller... Dersom du vil ha mer enn 7K for den kan du jo alltids legge den ut på QXL. Der betaler jo folk mer for brukt utstyr enn det koster nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå