Gå til innhold

enda en "hva kan jeg ta for pc'en min"-post

Anbefalte innlegg

skal snart flytte sammen med fruen, som ikke er 100% begeistret for store fjell av datautstyr og 21"-skjermer. tenker da på å bytte ut hovedmaskinen med en shuttle.

uansett, hovedmaskinen består av:

P4 1.8ghz northwood

MSI 645E MAX2-L hk (ikke noe fancy greier som s-ata, raid, usb2 og sånt)

1gb pc2100 ddr-ram

2x80gb Seagate Barracuda IV

Aopen 40x brenner

Samsung 16x dvd-rom

MSI Geforce4 ti4200

SB Audigy

Chieftec Dragon fulltower, svart

og, magnum vannkjøling på cpu, northbridge og gpu, samt blackice extreme. har brukt nærmere 3000,- på vannkjølingen alene, det er tygon-slanger, cpu, northbridge og gpu er paralell-koblet med Y- og L-forgreninger (alle får "kaldt" vann, med andre ord).

powersupplyen er en enermax 431w med to 80mm-vifter på 5v.

maskinen er hovedsaklig bygget for å være stille, og gjør jobben ypperlig. lett overklokket får jeg 11.209 3dmarks. et standard tastatur, enkle høyttalere kan følge med, og en 21" Hyundai deluxscan-skjerm vurderes solgt i tillegg.

selv håper jeg på et sted rundt 7-8000 (inkl. skjerm). realistisk, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og, mens jeg er i gang, her er det jeg tenkte å bestille:

Shuttle SN41G2 Barebone PC Socket A

- nForce2, LYD, AGP,USB2.0, Firewire

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack

- Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Barton) prosessor, 512kb

Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB

- DiamondMax Plus 9, 8 MB cache

ca. 7000,- inkl. frakt.

så vidt jeg har forstått, er SN41G2 den nyeste (og dermed tøffeste og beste) socket A-baserte Shuttle-boksen, med innebygget gf4mx-kort og kurant lyd (rett på meg hvis jeg tar feil). skal med tiden putte i et Sapphire radeon 9800 pro-kort (3k på komplett), men foreløpig får det over holde.

noen innvendinger? har ingen planer om å overklokke. liker ikke WD-disker på grunn av støynivået, så ikke foreslå å bytte harddisken.

Lenke til kommentar

Jupp, 7k hørtes riktig ut, ikke forvent noe særlig mer, da kan du bli skuffet.. men finner du rette personen som VIL ha den, 8-9k... Helt objektivt, 7 altså...

PS: morsom sak den med Netfinity linket til... men noe jeg aldri ville funnet på å kjøpe...

Lenke til kommentar

Jeg synes du er grei om du selger det for 7K jeg. I alle fall med den vannkjølinga. Men så skal man ikke drive med "rip-off" heller...

Dersom du vil ha mer enn 7K for den kan du jo alltids legge den ut på QXL. Der betaler jo folk mer for brukt utstyr enn det koster nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...