Gå til innhold

BK: Kurv med mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, ikke noe særlig fan av det, egentlig. For meg ser det dessverre ut som det bare er slengt på et posterize filter (eller lignende). Ikke noe imot utrykket, men synes ikke det kommer noe særlig bra ut av det. Gråfargen på eggene og bakgrunnen gjør at det blir litt vondt å se strukturen på enkelte egg, For å ikke bare være kritisk så bør jeg vel komme med noen konstruktive forslag også:

Litt flere nivåer i filteret tror jeg hadde funker bedre, slik at skyggene får to-tre andre gråfarger å boltre seg i og den hakkete "slurvete" stilen blir litt enklere for øyet å se på.

Jobb litt med bakgrunnen og prøv å fjern så mye av det svarte rotet som bare forstyrrer motivet. Jeg kan ikke se hensiktet med å ha det sånn, og når bildet allerede er redigert såpass så er det vel ikke "feil" å pusse opp bildet ekstra.

Nå virker jeg kanskje helt jævlig og fæl, men det er ment på best mulig måte. Om du mener jeg er helt på bærtur angående kritikken vil jeg gjerne høre hvordan du har tenkt, slik at jeg eventuelt får ett mer nyansert syn på saken.

:)

Lenke til kommentar

Hmmm, ikke noe særlig fan av det, egentlig. For meg ser det dessverre ut som det bare er slengt på et posterize filter (eller lignende). Ikke noe imot utrykket, men synes ikke det kommer noe særlig bra ut av det. Gråfargen på eggene og bakgrunnen gjør at det blir litt vondt å se strukturen på enkelte egg, For å ikke bare være kritisk så bør jeg vel komme med noen konstruktive forslag også:

Litt flere nivåer i filteret tror jeg hadde funker bedre, slik at skyggene får to-tre andre gråfarger å boltre seg i og den hakkete "slurvete" stilen blir litt enklere for øyet å se på.

Jobb litt med bakgrunnen og prøv å fjern så mye av det svarte rotet som bare forstyrrer motivet. Jeg kan ikke se hensiktet med å ha det sånn, og når bildet allerede er redigert såpass så er det vel ikke "feil" å pusse opp bildet ekstra.

Nå virker jeg kanskje helt jævlig og fæl, men det er ment på best mulig måte. Om du mener jeg er helt på bærtur angående kritikken vil jeg gjerne høre hvordan du har tenkt, slik at jeg eventuelt får ett mer nyansert syn på saken.

:)

Takk for utfyllende kommentar med mange interessante innspill - alltid fint å få innblikk i andres reaksjoner på et bilde. :cool:

Her var jeg ute etter å få frem en kontrast mellom drua og resten av bildet. Jeg har ikke brukt noe filter, bare joba med kontrast i det svart/hvite. Jeg prøvde meg frem og landa her fordi det var det jeg likte best. Jeg ville ikke ha noe særlig med struktur i eggene - jeg ville ha de stiliserte formene som kontrast til den mer naturtro drua. Jeg var innom en variant med flere grånyanser, men i dette tilfellet syntes jeg det ble for kjedelig i forhold til hva jeg var ute etter.

Når det gjelder bakgrunnen opplever ikke jeg det svarte som forstyrrende rot. Jeg liker at det er litt struktur i bakgrunnen og i kurven og i enkelte av eggene - hvis bakgrunnen skulle vært helt ren og strøken ville bildet i mine øyne blitt mer kjedelig.

Håper jeg har klart å få frem hvordan jeg har tenkt - vi trenger jo ikke være enige, men det er alltid interessant å utveksle synspunkter! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er fan av filter selv, men her synes jeg eggene i front bare blir en hvit og intens "masse" som tar all fokus, men idéen med et farget egg blant de andre er fin. Jeg hadde nok likt det uten filter eller med et filter hvor opacity var skrudd ned.

Lenke til kommentar

Jeg er fan av filter selv, men her synes jeg eggene i front bare blir en hvit og intens "masse" som tar all fokus, men idéen med et farget egg blant de andre er fin. Jeg hadde nok likt det uten filter eller med et filter hvor opacity var skrudd ned.

Jeg var ute etter sterke kontraster her...Men når du sier det så ser jeg at kanskje det hvite dominerer for mye...- skal se litt på det :)

Tusen takk for kommentaren og innspillet!

Lenke til kommentar

Ble hengende og tenke litt på dette bilde,til og med når eg hadde lagt meg i går kveld,så.

Der er noe fengende men iriterende med den grønne druen, om det er det er en drue,er som den ikke hører heime i bilde,var det hensikten?

Lenke til kommentar

Ble hengende og tenke litt på dette bilde,til og med når eg hadde lagt meg i går kveld,så.

Der er noe fengende men iriterende med den grønne druen, om det er det er en drue,er som den ikke hører heime i bilde,var det hensikten?

Uffda - det var da synd om jeg skulle ha ødelagt nattesøvnen din...?

Ja, det var igrunnen hensikten at den skulle være der som et lite uromoment, eller kanskje mest som en liten morsomhet... ;)

...og, ja - det er en drue... :yes:

Lenke til kommentar

Ja, det var igrunnen hensikten at den skulle være der som et lite uromoment, eller kanskje mest som en liten morsomhet... ;)

På ingen måte ødelagt søvnen :sleep:,ble bare liggende og tenke litt på bilde. :hmm:

Du lykkes med bilde :idea::wow:

Lenke til kommentar

På ingen måte ødelagt søvnen :sleep:,ble bare liggende og tenke litt på bilde. :hmm:

Du lykkes med bilde :idea::wow:

Takk skal du ha - det gleder meg! :grin:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...