Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Død Candy DUO oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Min Candy DUO oppvaskmaskin nekter plutselig å starte. Candy DUO er en kombinert oppvaskmaskin og komfyr. Ovnen og platene funker, men ikke oppvaskmaskinen. Jeg tok opp døra midt i et program og da sluttet den å funke. Lampene for å velge program funker, men det skjer ingenting etter det. Jeg har prøvd å tømme den for vann og blåse opp avløpsrøret på den. Vannkranen står på. Noen som har noe tips? Er det noen som vet om denne har noen sikring i selve maskinen? Jeg har dessverre ikke bruksanvisningen til denne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Candy DUO oppvaskmaskin nekter plutselig å starte. Candy DUO er en kombinert oppvaskmaskin og komfyr. Ovnen og platene funker, men ikke oppvaskmaskinen. Jeg tok opp døra midt i et program og da sluttet den å funke. Lampene for å velge program funker, men det skjer ingenting etter det. Jeg har prøvd å tømme den for vann og blåse opp avløpsrøret på den. Vannkranen står på. Noen som har noe tips? Er det noen som vet om denne har noen sikring i selve maskinen? Jeg har dessverre ikke bruksanvisningen til denne

og du har tatt ut kontakten, ventet litt, og puttet den inn igjen?

Lenke til kommentar

Jeg fant problemet, det er en kontakt av typen 15-1372 på dette bildet som hadde smeltet og så hadde ledningen løsnet:

http://www.clasohlson.no/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/images/products/N/Hi/150329w4.jpg

Er det noen som har noen formening om at det er safe å bytte denne kontakten selv? Bør jeg bytte ledningen også? Det er bare selve kontakten som har smeltet, ingenting utenom dette, så det kan jo hende at den har blitt varmgang pga ledningen har vært løs i kontakten.

Lenke til kommentar

Er maskinen under 5år? Isåfall er dette en klar reklamasjon og du vil få utbedret/kontrollert maskinen gratis.

Hvis den er over 5år, ja, denne kan du nok bytte selv, men hvorfor har den smeltet?

Endret av cliffme
Lenke til kommentar

Den står i en leilighet jeg har kjøpt for en stund siden og jeg har ikke kvitteringen på maskinen. Den ble nok utstyrt med leiligheten fra 2006, så kan hende at den er så vidt under 5 år. Godt tips, skal undersøke det i morgen. Ellers får jeg bytte kontakten selv, det ser overkommelig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...