Gå til innhold

Win2k Pro - Ny bruker ikke tilgang

Anbefalte innlegg

Etter å ha installert Win2k Pro Engelsk, så tenkte jeg at jeg skulle lage et par nye brukere, med tanke på sikkerhet og slikt.

Så jeg opprettet en fiktiv bruker, denne brukeren var medlem i "users" gruppen. Da jeg logget på med denne brukeren og skulle opprette en mail konto i Outlook Express så hadde jeg ikke mulighet til å gjøre noen ting. Alt var låst, merkelig tenkte jeg...

Jeg logger tilbake som administrator og gjør denne brukeren til medlem av "Power Users" gruppen, så jeg tenkte at nå skulle alt løse seg og være greit, men neida, jeg hadde fremdels ingen aksess til å opprette noe mail konto i OE.

Så jeg tenkte jeg skulle opprette en ny bruker, denne brukeren gjorde jeg medlemm at "Power Users" uten å gjøre den til medlem av "users" gruppen først. Så jeg logge rinn med denne nye brukeren, denne brukeren får tilgang til å opprette sin egen mail konto i OE.

Det som egentlig forundrer meg litt her er at selv om den første brukeren er gjordt til medlem av "Power Users" så får den ikke tilgang til å opprette mail konto, det er akurat som om aksess rettighetene "henger litt igjen" etter "users" gruppen, selv om jeg har meldt denne brukeren ut av "users" gruppen...

Er det noen som skjønner hva jeg mener, og har hatt samme problem, eventuelt hvorfor dette blir slik som dette? Jeg har ikke kjørt noe Service pack, kun standard Win2k Pro, første gangs installasjon.

Win2k Pro Engelsk

Duron 800

256MB RAM

60GB HD

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...