Gå til innhold

Shuttle - Vifter?

Anbefalte innlegg

Hei!

Får Shuttle toweret mitt i mårra, så jeg tenkte det kunne være greit å bestille et par ekstra vifter til toweret. Tenkte på å modde på 1 evt. 2 (80x80mm el. 60x60mm) vifter oppå toweret, er det plass til 80x80mm? Jeg så en annen som hadde moddet på 2 60x60mm vifter, dette var det god plass til. Og er det smart å bytte ut CPU vifta til heatpipe'n?

Har også hørt at vifta i PSU bråker endel. Hvor stor er denne og er det noe vits å bytte på den?

Håper på raske svar 8) på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Toweret" :lol: Lille boksen! ;)

Men on topic; tror det er plass 2 stk 80mm vifter, uten at jeg skal banne på det, har iallefall sett 2 stk 60mm på plass i topplokket. PSU-vifta er 40*40*10mm og enkel å bytte ut såvidt jeg har forstått. CPU-vifta har jeg ikke snøøøøring på. :)

Lykke til! :woot:

Lenke til kommentar
Hei!

Får Shuttle toweret mitt i mårra, så jeg tenkte det kunne være greit å bestille et par ekstra vifter til toweret. Tenkte på å modde på 1 evt. 2 (80x80mm el. 60x60mm) vifter oppå toweret, er det plass til 80x80mm? Jeg så en annen som hadde moddet på 2 60x60mm vifter, dette var det god plass til. Og er det smart å bytte ut CPU vifta til heatpipe'n?

Har også hørt at vifta i PSU bråker endel. Hvor stor er denne og er det noe vits å bytte på den?

Håper på raske svar 8) på forhånd takk!

Cpu vifta kan skiftes ut ja, har selv en Papst 12db på den..! :D

Lenke til kommentar
Ja, jeg og får min shuttle 45G på mandag, så jeg lurer på det samme. Men jeg har hørt at det bare er en vifte på hele pakka? kombinert CPU og PSU vifte? :roll:

Noe sånt, det er kab viftene som også kjøler CPU'en ved hjelp av et heatpipe system

Lenke til kommentar

Så det er bare en vifte der? Som kjøler både PSU og CPU? Har ikke sjekket dette serlig jeg.. Men det hadde jo vært kjekt så jeg slipper å kjøpe 2 vifter.

Noen som vet noe mere om dette?

Har hørt at folk har klaget på at PSU vifta har surret på 5k RPM og CPU vifta stiller seg inn etter temperaturen.

Lenke til kommentar

Sjekk her. Det ser ut som om det er 2 stk vifter. En på venstre siden hvor du ser PSU kontakta rett under. I midten er jo heatpipe'n til CPU.

While the SK41G has a total of two fans in the system (main fan + PSU fan), the SN41G2 has one additional fan used to cool the North Bridge.

Her kan du se at det er hver sin vifte til CPU og PSU. Da er værtfall den saken oppklart.

Lenke til kommentar
Ok. Mac, hvor stor er CPU vifta? Har du bytta ut PSU vifta også? Gikk dette smertefritt? Bråker CPU vifta noe serlig eller er det PSU vifta som bråker?

Har bare bytta cpu vifta jeg... PSu vifta skal jeg vel oxo bytte ettersom den bråker endel.. CPU vifta er en vanlig 80mm! :smile:

Lenke til kommentar
Ok. Mac, hvor stor er CPU vifta? Har du bytta ut PSU vifta også? Gikk dette smertefritt? Bråker CPU vifta noe serlig eller er det PSU vifta som bråker?

Har bare bytta cpu vifta jeg... PSu vifta skal jeg vel oxo bytte ettersom den bråker endel.. CPU vifta er en vanlig 80mm! :smile:

Ok, flott. Men bråker CPU vifta som er på fra før selv om man har på lavt i BIOS? Ja, PSU vifta har jeg hørt bråker mye, så jeg skal vel bytte den også.

Men tar å "studerer" kabinettet når det kommer i morgen så jeg ser skikkelig hvordan det er ;).

Takk for god hjelp!

Mvh.

Simen Bakke

Lenke til kommentar

What fan comes pre-installed within the power supply unit?

This is a standard 40mm Sunon fan, part # KD1204 PFB1-8. This unit’s specs are as follows:

2 Ball Bearings

12V, 0.06A, 0.7W Power Consumption

6.9cfm Air Flow

7,300 RPM

30.5 dBA

Her kan du se speccsa på vifta i PSU'n, ikke rart shuttle'n kan bråke litt ;). Her er en side med FAQ til Shuttle, og her er en post hvor det står noe om å bytte PSU vifta.

Håper dette hjelper :)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...