bedriftsmannen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Fikk en faktura i posten til mitt firma. Her var det benyttet STREK, altså "-" i KID NR på faktura. Er dette en feil? Skal jeg se bort fra STREK ("-") eller taste den inn? Streken var på grensen til å bevege seg inn i BELØP rubrikken, så jeg ble veldig veldig usikker på hva KID NR egentlig er på denne faktura (om streken hører til i KID NR eller ikke).. Har aldri før sett/opplevd STREK i KID NR. Er dette vanlig? På forhånd takk for svar! Og en fortsatt god dag til alle som måtte lese dette. Endret 17. juli 2011 av bedriftsmannen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Om det er en faktura du skal betale så ville eg kontaktet avsender for å sjekke konto, beløp og KID. Det er en del svindler som foregår ved å endre innholdet i fakturaer slik at mottaker av faktura betaler til feil konto. Det kan forklare feil i KID, slik at det blir oppfattet som en referanse i stede for, og dermed vil du ikke få opp noen advarsel i nettbanken. Men det kan og være at avsender har ment referanse, og ikke KID, og med et uhell(eller uviten) puttet referanseteksten i KID feltet. Uansett, kontakt avsender av faktura og få detaljene bekreftet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Det finnes KID med strek i siste posisjon. Det er med andre ord ikke feil. Streken skal tastes (er med i KID-nummeret). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå