Gå til innhold

[Løst] Opplasting av bilde.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stort er bildet? Det er JPEG?

 

Ja, det er JPEG og jeg har prøvd helt nede i 258 kB....- det burde være helt kurant og vel så det....

 

Jeg kom akkurat til å tenke på at forbindelsen er helt usedvanlig treg i dag, men det burde vel ikke spille noen rolle, det heller, så lenge det ikke stopper helt opp?

Endret av Astrid E. Saltveit
Lenke til kommentar

Kan du prøve å laste opp i denne tråden, da?

 

Ellers: Bruker du tilfeldigvis internet explorer? Fungerer det med Firefox?

 

En klassiker er nemlig hvis du har en jpeg du skal ha til trykk, og har lagret den i CMYK i steden for RGB - så kan du nemlig ikke se den i Internet Explorer.

 

Kan du åpne fila i Photoshop og se om du har valgt CMYK i steden for RGB? I så fall - endre den til RGB og forsøk igjen. Og så skal det virke. Hvis det er det som er feilen, da. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som om det hjalp.

 

Andre ting å prøve, er å logge ut, for så å logge inn igjen.

 

Siste forslaget jeg har, er å prøve en annen nettleser.

 

Ok, nest siste forslag, for har du prøvd et annet bilde?

 

Tusen takk for dine gode forslag - omstart hjalp ikke, men det gikk greit med et annet bilde. Prøver det første igjen i morgen, evnt. med en annen nettleser. Nå i løpet av dagen har dessuten hastigheten på det mobilet bredbåndet økt og man kan jo aldri vite om det skulle ligge noe der også....

Lenke til kommentar

Kan du prøve å laste opp i denne tråden, da?

 

Ellers: Bruker du tilfeldigvis internet explorer? Fungerer det med Firefox?

 

En klassiker er nemlig hvis du har en jpeg du skal ha til trykk, og har lagret den i CMYK i steden for RGB - så kan du nemlig ikke se den i Internet Explorer.

 

Kan du åpne fila i Photoshop og se om du har valgt CMYK i steden for RGB? I så fall - endre den til RGB og forsøk igjen. Og så skal det virke. Hvis det er det som er feilen, da. :)

 

Takk for tipset, men det er nok ikke der det ligger - filen er RGB, den.... :no:

Lenke til kommentar

Ja, det er JPEG og jeg har prøvd helt nede i 258 kB....- det burde være helt kurant og vel så det....

 

Merkelig. Hvilken nettleser bruker du?

 

Har du prøvd å ta en omstart på PC? Det hjelper noen ganger på selv de merkeligste feil.

 

Jeg bruker Safari - skal prøve omstart.

 

Hei og god morgen.

Her dette løst seg?

Om ikke - jeg har erfaring med at det er ikke alltid det holder med omstart, men du må slå av macen fo så å starte opp etter en liten stund. Ser da ut som om macen drar med seg mye mere enn bare ved omstart.

Lykke til :w00t:

 

RAK-foto :w00t:

Lenke til kommentar

Om ikke - jeg har erfaring med at det er ikke alltid det holder med omstart, men du må slå av macen fo så å starte opp etter en liten stund. Ser da ut som om macen drar med seg mye mere enn bare ved omstart.

Det gjelder ikke bare mac. Tror det er en hardware relatert sak, da jeg har opplevd det samme på vanlgie PC'er, enten de kjører Windows eller Linux.

 

Men jeg mistenker at det har vært treg linje på det mobile bredbåndet som var synderen.

Lenke til kommentar

Ja, det er JPEG og jeg har prøvd helt nede i 258 kB....- det burde være helt kurant og vel så det....

 

Merkelig. Hvilken nettleser bruker du?

 

Har du prøvd å ta en omstart på PC? Det hjelper noen ganger på selv de merkeligste feil.

 

Jeg bruker Safari - skal prøve omstart.

 

Hei og god morgen.

Her dette løst seg?

Om ikke - jeg har erfaring med at det er ikke alltid det holder med omstart, men du må slå av macen fo så å starte opp etter en liten stund. Ser da ut som om macen drar med seg mye mere enn bare ved omstart.

Lykke til :w00t:

 

RAK-foto :w00t:

 

God morgen, og takk for tipset - men desverre hjalp det ikke. Jeg har tilogmed dratt ut kontakten - har erfart at enkelte ganger er det det som må til. I dag er dessuten det mobile bredbåndet tilnærmet kjapt som lynet, så der ligger det heller ikke noe. Filen er sjekket opp og i mente og de vitale målene skulle være innen for rammene - 900x1373 og 430 kB.

 

I går lastet opp et annet bilde så jeg regner med at her er det ett eller annet med filen som gjør det. Så forresten at det var en annen som så ut for å ha et tilsvarende problem i går kveld og det kan jo være en kombinasjon av forskjellige faktorer som gjør seg gjeldende her.

Lenke til kommentar

I går lastet opp et annet bilde så jeg regner med at her er det ett eller annet med filen som gjør det. Så forresten at det var en annen som så ut for å ha et tilsvarende problem i går kveld og det kan jo være en kombinasjon av forskjellige faktorer som gjør seg gjeldende her.

Det er nok noe med filen, ja.

 

Kan du prøve å laste filen opp som et vedlegg her (Du må vel ha diskusjon.no utseende/skin for å få frem valget), så kan vi se om det er noe rart med bildet.

Lenke til kommentar

Dette bildet ditt traff meg hjemme :eek::blink::laugh:

Men hva er macbpro? Jeg har hatt denne maskinen bare noen måneder og det er slett ikke alt jeg har satt meg inn i... :roll:

Er enig at det er et herlig bilde :)

 

macbpro er nok en forkortelse for Macbook Pro ...

 

Chrome er en av mange alternative nettlesere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...