Gå til innhold

Bygge ny gaming rigg. par spørsmål.

Anbefalte innlegg

God kveld!/morgen!/dag! kommer vel helt an på når du leser dette innlegget :p

men uansett! da var det på tide med ny pc gitt! pc'en skal i all hovedsak bli brukt til gaming, men også litt amatør PS/3DSmax/AutoCAD har lest utallige poster den siste uken, og dette er det jeg har kommet opp med : D

Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK 699 kr

HK: Asus P8Z68-V PRO, Z68, Socket 1155, ATX 1 065 kr

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 1 550 kr

CPU-Kjøler: COOLER MASTER HYPER 212 PLUS S-1155/1156/1366/AM3 219 kr

GPU: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI 2 435 kr

RAM: CORSAIR VENGEANCE™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 549 kr

HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB 399 kr

SSD: CRUCIAL M4 SSD 2,5" 128GB 1 669 kr

PSU: CORSAIR POWER SUPPLY 750W HX ATX, EPS12V, PS/2, MODULAR PSU 995 kr

DVD: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART 159 kr

Mus: ACE LASER MOUSE GAMING EDGE 3200 USB + MOUSEPAD 349 kr

Tastatur: LOGITECH G110 GAMING KEYBOARD 549 kr

Headsett: CORSAIR HS1 USB GAMING HEADSET 549 kr

+ 26/99/101 kr frakt fra CDON/Dustin/Komplett så havner alt på 11 415 kr!

Jeg må også ha en skjerm, men har veldig lyst på

Skjerm: DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK 1 899 kr

men den er utsolgt for den prisen :I burde jeg vente, eller finst det en like god skjerm for samme pris +- par hundringser?

Set det ellers bra ut? Er det noe jeg burde bytte? revurdere? kjøpe i tillegg?

Mvh,

Haugland

Endret av Haugland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en solid pc det. Tror du har balansert komponentene opp mot hverandre på en god måte. Kansje litt vell kraftig strømforsyning, men det kan være lurt å ha en litt kraftig en for å slippe å bytte ved eventuell senere oppgradering av PCen.

Angående skjermen er jeg litt usikker. Mitt tips er at du bør finne deg en 24" 16:10 skjerm da den vil gi det betydelig mer arbeidsflate. Om skjermen er optimal for gamingen kan jeg heller ikke svare deg på.

Endret av Smalltimer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kansje litt vell kraftig strømforsyning, men det kan være lurt å ha en litt kraftig en for å slippe å bytte ved eventuell senere oppgradering av PCen.

ja det som var tanken, at uansett hva jeg skulle finne på å putte i maskina i løpet av de neste åra så må jeg ikke kjøpe ny PSU. men ville det holdt med 750w selv om jeg skulle dratt x2 GTX 570 i SLI?

takker for svar <3

Endret av Haugland
Lenke til kommentar

Jeg ville nok ha selv valgt 850Watt. Med 2 x 570 og kanskje setter du inn en ekstra HDD så trur jeg nok 750Watten vil spinne og bråke veldig mye (PGA at den jobber for fult).

Ja tenkte meg at 750w ville bli et hakk for svakt.

Er det ikke også sån at PSU'er svekkes noen % over tid ?

Lenke til kommentar

Skal selv kjøpe ny data. Spesifikasjonene og valgene du har gjort er omtrent akkurat hva jeg er på jakt etter, både når det gjelder pris og ytelse

Men jeg stusser på to ting:

- Er det verdt å betale ytterligere 1000 kroner for GTX580?

- "CORSAIR FORCE 3 SERIES F120 120GB" eller "OCZ Agility 3 120 GB"?

Lenke til kommentar

750W vil nok funke mer enn godt nok selv om du skulle finne på å sette inn enda et skjermkort. Test selv hvor mye strøm PCen din vil bruke her: http://extreme.outervision.com/PSUEngine

takker! kjekk link :) da ser det faktisk ut som 750w holder lenge, den kalkulatoren der anbefalte 650+

har oppdatert original posten min og byttet ut 850w'en med en 750w

Endret av Haugland
Lenke til kommentar

Skal selv kjøpe ny data. Spesifikasjonene og valgene du har gjort er omtrent akkurat hva jeg er på jakt etter, både når det gjelder pris og ytelse

Men jeg stusser på to ting:

- Er det verdt å betale ytterligere 1000 kroner for GTX580?

- "CORSAIR FORCE 3 SERIES F120 120GB" eller "OCZ Agility 3 120 GB"?

Av det jeg har lest og hørt skal Corsair Force 3 serien og OCZ Agility 3 være omtrent klin like, så går på dagspris/hvor du bestiller, jeg fant ut at det ble sirka en hundrings billigere å bestille en Corsair.

om GTX580 er verdt 1000 Kr mer er jeg ikke sikker på. men vet at GTX 570 klarer å dra alt til dags dato + litt frem i tid no sweat.

Endret av Haugland
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

Ser også at tidlige modeller av CORSAIR FORCE 3 serien har inneholdt hardware problemer. Link

Spørsmålet blir da om CDON.com selger kun de nye oppgraderte modellene eller om de fortsatt selger dem med hardware problemer?

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

Ser også at tidlige modeller av CORSAIR FORCE 3 serien har inneholdt hardware problemer. Link

Spørsmålet blir da om CDON.com selger kun de nye oppgraderte modellene eller om de fortsatt selger dem med hardware problemer?

hmm, det var jeg ikke klar over. men tviler sterkt på at de selger produkter med hardware feil. jeg skal sende de en mail og spørre, men blir jo ikke besvart før i morgen.

Lenke til kommentar

Angående plass til en Corsair H100.

Du kommer IKKE til å få plass til det inne i PCen. Hullene å skru på radiatoren er altfor langt bak i kabinettet. Så vifta bakerst kommer til å treffe radiatoren.

Så du må nok skaffe deg et annet kabinett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående plass til en Corsair H100.

Du kommer IKKE til å få plass til det inne i PCen. Hullene å skru på radiatoren er altfor langt bak i kabinettet. Så vifta bakerst kommer til å treffe radiatoren.

Så du må nok skaffe deg et annet kabinett.

aaaw :< okay, takker for svar<3 men passer vell i FRACTAL DESIGN FULLTOWER DEFINE XL BLACK ? Jeg har lyst på et 'normalt' priset men bra kabinett med lyd-demping og plass til H100, har du noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Det er en på forumet som driver å utholdenhetstester en nå. BAT, eller noe. Skal se om jeg finner det.

Edit:

Her var den.

Den er hvertfall stabil og god.

Og her er konklusjonen på Anadtech sin test. Høy ytelse på sekvensiell lesing er bra for W7 ytelse.

Endret av StorPeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satte opp en tilsvarende pc kun fra DustinHome, dette er dog uten headset men samme pris! Denne riggen har også 16gb RAM.

48801393.jpg

Har du studentkonto fra noen høyskoler eller universitet får du også frakten gratis :)

Endret av Seisi
Lenke til kommentar

Satte opp en tilsvarende pc kun fra DustinHome, dette er dog uten headset men samme pris! Denne riggen har også 16gb RAM.

48801393.jpg

Har du studentkonto fra noen høyskoler eller universitet får du også frakten gratis :)

no offence, men det der ser dyrerer og dårligere ut : P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...