Gå til innhold

Minnekort til Sony HX1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg et Sony Cyber-shot DSC-HX1, og lurer på hvilket minnekort jeg bør kjøpe. Jeg vet fra før av at jeg vil ha et godt minnekort, for å få videofunksjonen til å yte best mulig.

I bruksanvisningen står det at jeg trenger en minnekort-type som heter Memory Stick Pro Duo. Er det noe helt annet enn det jeg vanligvis er vandt med?(SDHC)

Jeg tror det er nok med 8gb, ettersom at kameraet ofte blir koblet til PC'en min.

Alle anbefalinger skal vurderes.

Takk for svar,

ST0NECLD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I bruksanvisningen står det at jeg trenger en minnekort-type som heter Memory Stick Pro Duo.

Sony brukte tidligere en egen kortype som de kaller Memory Stick (i ulike varianter). Noen modeller som det du har kjøpt krever fortsatt denne typen, men med dagens lave priser på minnekort er ikke det noen stor ulempe. Sony lager egne kort og Sandisk, Lexar og muligens noen andre produsenter produserer dem også. Du kan søke frem det du trenger i prisguiden, her er et søk på kort med 8GB og 16GB.

Lenke til kommentar

Kameraet har ellers svært lave krav til minnekortet da video kun tas opp i 12 Mbit/s. Det tilsvarer 1,5 MB/s - noe som er meget lav spesifikasjon på et minnekort (for SD-kort tilsvarer det klasse 2 kort). Den dårligste spesifikasjonen jeg har sett på Memory Stick Duo Pro er 3 MB/s, som faktisk holder. Sony sine standakort for disse kameraene har 4 MB/s. Dog koster kort med 9 MB/s eller mer omtrent det samme så man kan like gjerne gå for raskere kort. Dog har man ingen hastighetsfordel av å velge disse - da kameraet ikke er i stand til å utnytte den økte hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...