tomsi42 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Birds on a wire Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Fint komp, men er litt utbrent i de lyse feltene Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Bakgrunnen er ikke helt sort, og høylysene er for lyse. Duene burde fått lyset forfra. Ellers hadde det fungert like bra med norsk tittel. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Slike pirkere som meg ville selvsagt brukt noen sekunder på å klone vekk de små lyse områdene i bakgtunnen. Men ellers synes jeg dette er et spennende og godt bilde. Høylysene kan oppleves som litt for lyse, men de er ikke utbrente. Jeg er ikke sikker i min sak, men jeg mener at hvist et område av bildet skal kunne kalles "utbrent" må det gi utsalg i form av klippinger i histogrammet. Jeg sjekket ut dette bildet i PS og histogrammet gav ingen utslag på klippinger i høylyset. Lenke til kommentar
Letta Gauseth Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Superfin komp med duene på line. Desverre så sitter ikke helt det tekniske her, Uheldig høylys fra vanskelig vinkel som også gjør at du ikke får fram fine detaljer i fjærene osv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Takk for kommentarene. @TheGnome - tittelen må nok være på engelsk. Det er fordi det er tittelen på en sang jeg får i hodet når jeg ser bildet. En låt av Leonard Cohen, foøvrig. Når det gjelder utbrenthet; så er jeg tilbøyelig til å tro at toppen av repet er er utbrent - det er så og si ikke noen detaljer igjen. Særlig repet bak duene. Men det er ikke ille nok til plage meg Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Fjæren plager meg som ligger rett ved tauet og den fremste duen. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Takk for kommentarene. @TheGnome - tittelen må nok være på engelsk. Det er fordi det er tittelen på en sang jeg får i hodet når jeg ser bildet. En låt av Leonard Cohen, foøvrig. Når det gjelder utbrenthet; så er jeg tilbøyelig til å tro at toppen av repet er er utbrent - det er så og si ikke noen detaljer igjen. Særlig repet bak duene. Men det er ikke ille nok til plage meg Fikk også assosiasjoner til Leonard Choen med en gang jeg såg dette bilde, så tittelen passer helt utmerket. Anngående utbrenthet, så blir kanskje det et spørsmål om hva en deffinerer som utbrent. At det ikke er noen, eller nesten ikke noen tegninger, mener jeg ikke er det samme som å være utbrent. For å være utbrent må det være helt uten fargepigment, og det vil gi utslag på histogrammet. Men så lenge det ikke er klippinger på histogrammet, så mener jeg det IKKE kan kalles utbrent :nei2: Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Har sansen for komp og uttrykk her. Dette uttrykket er så rent og klart at jeg ville nok ha rydda opp i bakgrunnen og gjort den helt mørk over det hele. Som flere er inne på synes også jeg at høylyset er for skarpt. Det er flere detaljer å hente ut og jeg kan ikke se noen direkte utbrente partier når jeg prøver det ut i PS Shadows/highlights - ved å kjøre på med "Darken highlights" kan du få et mer behagelig lys i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg