Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passer HD til høy person?

Anbefalte innlegg

Heisann. Etter å ha kjørt offroad og racing i mange år, vurderer jeg ny stil - næmlig crusing. Derfor vurderer jeg HD evt Yamaha virago.

Men jeg er 195 på strømpelesten....

Jeg lurer derfor på om jeg er for høy? Noen på min høyde som kan gi meg et svar, og evt hvilken sykkel jeg burde gå for? Fortrinnsvis ny sykkel. Ønske mitt er v-rod night rod..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke hjelpe deg noe særlig med sykkelvalg, men har prøvd en et par racere og cruisere i lettklassen, og de er jo ikke helt ulike sine tyngre brødre i størrelse. Jeg tenker at cruisere passer bedre for høye personer enn lave, og at racere fortrinnsvis passer bedre for lave personer enn høye. Mulig jeg tenker helt feil, at ryggen kanskje vil bøyes veldig for en høy person på chopper/custom, men jeg kan tenke meg at du bare blir nødt til å lene deg litt mer bakover.

Personlig liker jeg veldig godt HD Sportser Forty-Eight på utseende :) Har dessverre ikke fått tatt tunglappen enda, men er godt på vei, og drømmen er å kjøre HD en dag.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg er 1,83 på strømpelesten- og har hatt en Harley Davidson Sportster XL883C. For mitt vedkommede var sykkelen tydelig for liten. Så jeg vil råde deg til å hoppe over den størrelsen. Du MÅ ha noe større..

Unngå Virago hvis du ikke vil bli mobbet. Svært mange personer ser ned på disse syklene- selv om det er gode sykler. Ferdes du i Harley-miljøet så kan du ikke velge mer feil sykkel enn Virago.

VRod er ikke noen stor sykkel. Misforstå meg rett, den er stor, men ikke stor nok for deg. Du blir nok å virke litt liten på en VRod også. Jeg har gått for en HD Softail Deuce som er ganske lang og stor. Den passet meg og størrelsen min godt.

Skal du kjøpe nytt eller brukt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...