Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

52-åring tok kvelertak på 13-åring.


Niinja47

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke gå til politiet, jeg kommer ikke til å gjøre det uansett hva. Og det vil ikke de andre heller? Noen idéer om hva jeg skal gjøre da? Mannen har blitt pain in the ass. Og nei jeg kan IKKE ignorere han.

 

 

Hva kan konsekvensene være for meg da?

Akkurat de samme, med mindre du er et englebarn og han en notorisk voldsmann. Det der er en farlig utforbakke, det vil alltid være noe som rettferdiggjør et slagsmål, og når man først har begynt på den stien...

 

Du er 16, ustraffet og ukysset. Skaff deg et liv, en dame og en utdannelse, ikke et rulleblad og ødelagte tenner. Spesielt ikke når en langt bedre reaksjon vill være å lære et par prepubertale drittunger at det ikke er galt å være homofil.

 

Geir :)

 

(Det med kysset var en spøk...)

 

Alt det her har jeg, utenom utdannelse, rulleblad og ødelagte tenner ^^. Men det som irriterer meg er at han 'tar saken i sine egne hender' og gjør hva han vil. Husker jeg spilte fotball i det forbudt ballsparking området når jeg var yngre. Da er det styret som skal ta over saken. Jeg fikk beskjed om at hvis det skulle gjenta seg ville vi miste boligretten eller noe og bli nødt til å flytte ut, men denne mannen? Han SLÅR.

Endret av Niinja47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg tenker ikke på å starte med krangel, men neste gang han går mot en liten gutt skal jeg kaste meg i veien og ikke la han komme nær gutten. Da tror jeg at han selv kommer til å starte krangelen? What do you think?

I think you should reconsider.

 

Gå gjerne imellom neste gang en drittunge skal tøffe seg for dere og slenger med leppa. Så tar du ungen i øret og leier ham hjem til mamma. Der får han en lekse, og du slipper å sloss.

 

At du ikke ville gå til foreldrene til de to guttene fordi de ikke ønsket det sier sitt. Selvsagt ønsker de ikke det, de vet hva de får høre da. Men du skal liksom være litt mer moden enn som så.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og jeg tenker ikke på å starte med krangel, men neste gang han går mot en liten gutt skal jeg kaste meg i veien og ikke la han komme nær gutten. Da tror jeg at han selv kommer til å starte krangelen? What do you think?

I think you should reconsider.

 

Gå gjerne imellom neste gang en drittunge skal tøffe seg for dere og slenger med leppa. Så tar du ungen i øret og leier ham hjem til mamma. Der får han en lekse, og du slipper å sloss.

 

At du ikke ville gå til foreldrene til de to guttene fordi de ikke ønsket det sier sitt. Selvsagt ønsker de ikke det, de vet hva de får høre da. Men du skal liksom være litt mer moden enn som så.

 

Geir :)

 

De drittungene(hvis du vil kalle dem) tøffer seg ikke. Det er mannen som er problemet, jeg er ikke av den voldelige typen av ungdom nå til dags, men denne mannen har virkelig gått på nervene mine. Da han sa til han 12 åringen om han ville suge kukken hans i dag og gikk mot han ba jeg 12 åringen gå. Det eneste han gjorde var å si det var han der som slo "navn på 13 åring her" i går litt høyt slik at mannen hørte det.

 

 

Jeg foreslår at du følger drømmene dine og erter på deg den karen jeg, antagelig drar han kniv og skjærer halsen over på deg før du rekker å si kake. Hvis du overlever så kan du jo komme her å sutre igjen. :dontgetit:

 

Da har jeg dødd for en god sak :dribble:

Endret av Niinja47
Lenke til kommentar

Når jeg var 8 eller 9 var det en mann i 50-årene som løftet meg opp etter halsen, klemte til, og sa han skulle banke meg. Grunnen var at jeg hadde gått inn på tomten hans (visste ikke det, var midt i skogen med en venn).

 

Det ble anmeldt til politiet men de gadd ikke å gjøre noen ting. Vet ikke hvordan det er når folk sier mer obskøne ting, men jeg har i alle fall ikke god erfaring med politi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det som irriterer meg er at han 'tar saken i sine egne hender' og gjør hva han vil.

Og derfor vil du ta saken i dine egne hender? Hvordan er det noe bedre?

 

Da er det styret som skal ta over saken. Jeg fikk beskjed om at hvis det skulle gjenta seg ville vi miste boligretten eller noe og bli nødt til å flytte ut, men denne mannen? Han SLÅR.

Og det er en politisak. Ellers får det konsekvenser for deg. Du kan like det så lite du bare vil. Men du startet tråden for å få råd, og om du ikke liker rådene blir det ditt problem.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller, jeg er HELT sikker på at jeg tar han.

 

Jeg har jobbet som dørvakt i mer enn 7 år, og vet du hva som har skjedd med samtlige som har sagt disse ordene til andre gjester? De har endt opp med knekt nese/kjeve, eller haltende klynkende med halen mellom beina etter en slåsskamp, hvis ikke vi ansatte har rukket å stoppe opptrinnet først.

 

Det er ikke alltid størrelsen det kommer an på, i de mest brutale og kjipe slåsskampene jeg har sett har som regel den minste vunnet, da motstanderen alltid undervurderer dem.

 

Du har 3 valg:

 

1: Slåss med karen - Dette er det mest idiotiske valget, og vil garantert skaffe deg trøbbel og/eller sykehusregning.

 

2: Snakk med politiet.

 

3: Ignorer karen, og forsøk å få de andre ungene til å gjøre det samme. I tillegg kan det være en fordel å lese skiltene, 12-13åringer kan i de fleste tilfeller forstå ordene "ballspill forbudt".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det som irriterer meg er at han 'tar saken i sine egne hender' og gjør hva han vil.

Og derfor vil du ta saken i dine egne hender? Hvordan er det noe bedre?

 

Da er det styret som skal ta over saken. Jeg fikk beskjed om at hvis det skulle gjenta seg ville vi miste boligretten eller noe og bli nødt til å flytte ut, men denne mannen? Han SLÅR.

Og det er en politisak. Ellers får det konsekvenser for deg. Du kan like det så lite du bare vil. Men du startet tråden for å få råd, og om du ikke liker rådene blir det ditt problem.

 

Geir :)

Det er ikke det at jeg ikke liker rådene, men jeg lurer på hva som vil skje hvis han ender opp med å slå først? Uten at jeg har provosert han noe skikkelig?

Neste gang han prøver å gjøre noe skal jeg komme i mellom han og 'drittungene'. Jeg skal prøve å snakke med han på vanlig måte, men blir han provosert og prøver på noe skal jeg sikte på nesa :)

 

Eller, jeg er HELT sikker på at jeg tar han.

 

Jeg har jobbet som dørvakt i mer enn 7 år, og vet du hva som har skjedd med samtlige som har sagt disse ordene til andre gjester? De har endt opp med knekt nese/kjeve, eller haltende klynkende med halen mellom beina etter en slåsskamp, hvis ikke vi ansatte har rukket å stoppe opptrinnet først.

 

Det er ikke alltid størrelsen det kommer an på, i de mest brutale og kjipe slåsskampene jeg har sett har som regel den minste vunnet, da motstanderen alltid undervurderer dem.

 

Du har 3 valg:

 

1: Slåss med karen - Dette er det mest idiotiske valget, og vil garantert skaffe deg trøbbel og/eller sykehusregning.

 

2: Snakk med politiet.

 

3: Ignorer karen, og forsøk å få de andre ungene til å gjøre det samme. I tillegg kan det være en fordel å lese skiltene, 12-13åringer kan i de fleste tilfeller forstå ordene "ballspill forbudt".

 

2 Er umulig. Alle forstår ballspill forbudt, men vi hadde tidligere en ballbinge som ble revet av styret, nå har vi ikke noen sted å spille lenger. Og 'drittungene' pleier alltid å gå bort når folk dem om å slutte.

 

Og hvis jeg eventuelt ender opp i å sloss mot han har jeg gått 4 år på tae kwon do, trent styrketrening i 2 år nå og er mye større enn han. + Han er 52 år i følge han

 

 

EDIT: Jeg har vært i få slåsskamper, havner nesten aldri i bråk, men de gangene jeg har havnet nøler jeg ikke med å "sikre" meg selv. Jeg gjør alt jeg kan for å få personen ned i bakken før jeg stopper opp.

Endret av Niinja47
Lenke til kommentar

De drittungene(hvis du vil kalle dem) tøffer seg ikke. Det er mannen som er problemet, jeg er ikke av den voldelige typen av ungdom nå til dags, men denne mannen har virkelig gått på nervene mine. Da han sa til han 12 åringen om han ville suge kukken hans i dag og gikk mot han ba jeg 12 åringen gå. Det eneste han gjorde var å si det var han der som slo "navn på 13 åring her" i går litt høyt slik at mannen hørte det.

Vel, slik du beksriver saken er det absolutt det de gjør, de viser ikke respekt for andre (noe som er vanlig i den alderen) og mannen velger å ta saken i egne hender, da han sikkert mener at noen burde gi dem litt oppdragelse.

 

Om du velger å gi han litt oppdragelse ved å lappe til han gjør det deg akkuratt like dårlig som han, så det ville vel være en særdeles kraftig dobbeltmoral å påbegynne.

Lenke til kommentar

Hva med å skremme karen? Ta med deg noen eldre venner og fortell han hva dere synes?

 

Strengt talt så blir dere nok ikke dømt for noe heller hvis dere gir han litt juling uten vitner. Like sannsynlig som at polakken selv hadde fått noen konsekvenser hvis du gikk til politiet.

 

Aah yeah. Det var sånne råd jeg lette etter :tease:

Faktisk så tror jeg at det er 0% sjanse for at polakken selv går til politiet. Det må være vitner ellers så kan skremming funke tipper jeg.

 

Takk

Lenke til kommentar

Hva med å skremme karen? Ta med deg noen eldre venner og fortell han hva dere synes?

 

Strengt talt så blir dere nok ikke dømt for noe heller hvis dere gir han litt juling uten vitner. Like sannsynlig som at polakken selv hadde fått noen konsekvenser hvis du gikk til politiet.

 

Aah yeah. Det var sånne råd jeg lette etter :tease:

Faktisk så tror jeg at det er 0% sjanse for at polakken selv går til politiet. Det må være vitner ellers så kan skremming funke tipper jeg.

 

Takk

Du vil ha råd som er enige med deg?

 

Du leter etter noen som er enige, ikke etter råd ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

2 Er umulig. Alle forstår ballspill forbudt, men vi hadde tidligere en ballbinge som ble revet av styret, nå har vi ikke noen sted å spille lenger. Og 'drittungene' pleier alltid å gå bort når folk dem om å slutte.

 

Ingen god unnskyldning, med mindre du mener at det å være 12-13 år gir man rett til å gjøre akkurat som man vil. Om de river skytebanen utenfor byen hvor jeg bor, skal man bare godta at skytterne plaffer løs i nabolaget fordi "man ikke lenger har noe sted å skyte"? Regler er regler, og det forstår selv en tenåring.

 

Og hvis jeg eventuelt ender opp i å sloss mot han har jeg gått 4 år på tae kwon do, trent styrketrening i 2 år nå og er mye større enn han. + Han er 52 år i følge han

 

Det er nettopp denne innstillingen jeg snakker om. Hvor mange av dem som initierte til slåsskamp der jeg jobber tror du gikk i en eller annen kampsport? Veldig mange, og det hjelper som regel fryktelig lite i en virkelig situasjon. Jeg har sett feite 60-åringer uten organisert kamptrening knekke kjeven på 25-åringer med flere år med kampsport bak seg. De får selvsagt helt sjokk når de innser sin egen overvinnelighet, men dette går (som det så fint ble skrevet over) som en del av "livets lekse". ;)

Lenke til kommentar

Jaja.

Jeg skal ikke gjøre noe med det nå. Men dere har selv vært barn og jeg tviler på at du tenkte regler er regler når de river ned fotballbingen på nabolaget ditt når fotball er alt du tenker på.

 

Mannen skal få være i fred nå, men hvis jeg ser han nærme seg en av de barna igjen skal jeg komme i veien og etter det får vi se hva som skjer. Klarer mannen å ta meg er det han som har startet alt og da skal jeg politianmelde og then he will enjoy it (og blir sikkert nødt til å betale eventuelle tannregulerings regninger). :w00t:

 

Uansett takk for råd og alt, men jeg lettet ikke etter noen som var enig med meg. Dere er litt eldre og tenker annerledes. Jeg likte ideen om å skremme han ^^

 

 

Du havner i trøbbel uansett. Gitt at du ikke får juling, kommer konsekvensene an på om folk tror på at han gikk til angrep på deg, eller om de tror at en gjeng ungdommer bestemte seg for å banke en fyr de ikke likte trynet til.

 

En ca 30-årig mann så ut av vinduet da polakken slo til 13 åringen og han kom ned og hadde en 2 timers lang diskusjon med polakken, så jeg vil si at folks kjenner han og jeg kommer til å ha vitner, no worries.

 

Skal sove nå ;)

Endret av Niinja47
Lenke til kommentar

Men dere har selv vært barn og jeg tviler på at du tenkte regler er regler når de river ned fotballbingen på nabolaget ditt når fotball er alt du tenker på.

 

Muligens ikke, men vi var gamle nok til å ta konsekvensene av pøbelstrekene våre også. Et alternativ kan være å gå til styret og forklare at dere savner et sted å spille fotball. Kanskje noe kan ordnes om dere er høflige og greie.

 

Jeg likte ideen om å skremme han ^^

 

Jeg liker nå bedre idéen om å snakke med ham og/eller styret på en skikkelig måte, men det er kanskje bare meg. Er det én ting jeg har lært i livet, er det at man kommer fryktelig langt ved å bruke hodet, og ikke nevene. Avvæpnende, rolig, ærlig og villig til å inngå kompromisser, dette er råd som kan løse mange problemer i livet, uten å nødvendigvis måtte svelge altfor mange kameler. :)

Lenke til kommentar

Muligens ikke, men vi var gamle nok til å ta konsekvensene av pøbelstrekene våre også. Et alternativ kan være å gå til styret og forklare at dere savner et sted å spille fotball. Kanskje noe kan ordnes om dere er høflige og greie.

Vi har snakket med styret i 3 år nå, vi eldre gutta har snakket flere ganger, men nei er nei :(

 

Jeg liker nå bedre idéen om å snakke med ham og/eller styret på en skikkelig måte, men det er kanskje bare meg. Er det én ting jeg har lært i livet, er det at man kommer fryktelig langt ved å bruke hodet, og ikke nevene. Avvæpnende, rolig, ærlig og villig til å inngå kompromisser, dette er råd som kan løse mange problemer i livet, uten å nødvendigvis måtte svelge altfor mange kameler. :)

Han mannen går det ikke an å snakke med. Det prøvde han 30-åringen som så ut av vinduet, men allerede dagen etter endte han med å gå mot en 12 åring og spørre om han vil suge pikken hans? wtf?.

 

Hmm jeg likte også idéen med styret, kanskje jeg prøver det ut, :hmm: takk!

 

Men nå stikker jeg og sover, god natt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...