Gå til innhold

XHTML 1.1 og PHP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, du bare skriver helt normalt XHTML. Når du skal skrive PHP bare skriver du <?php og begynner å skrive PHP. Så skriver du ?> og fortsetter med XHTML...

Forresten, jeg skriver i XHTMl 1.0, siden jeg har ingen anelser hva 1.1 er. Men det er vel helt likt, bare med noen ekstra nye regler? Det er vel ikke noe som er spesifikt anti-PHP og jeg har tabba meg grundig ut er det..?

Lenke til kommentar

hmm. Har filen din .php ending eller .htm / .html ending? fordi når jeg setter inn

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "xhtml11.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">

først i en fil som har .php ending får jeg error:

Parse error: parse error in /mnt/home2/a/au/ausyrs/public_html/gjestebok.php on line 1

noen tips?

Lenke til kommentar

<?php print "<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-1'?>"; ?>

Fungerer som en drøm. Hadde samme problemet litt under 30 sekunder siden. Fikk svar her på forumet ca. 15 sekunder siden. Hurra for søkefunksjonen og de som benytter seg av den. Jaja, er ikke pent bedre selv egentlig. Elendige søkemotor :(

Lenke til kommentar
Si meg, lager dere php sider som ikke har noe annet formål enn å skrive ut xhtml sider? Nesten som om jeg skulle lage en java servlet for å skrive ut en webside :lol:

Det at PHP skriver ut XHTML/HTML kode er jo ikke nødvendigvis hele siden da. Det er en enkel kode av mye annet. Iallefall hos meg. Og hvis IE ikke takler at koden står i "vanlig" koding, så må en jo bruke alternative metoder for å få denne kodebiten til å dukke opp der uansett..

Jeg har faktisk lekt med ideen å lage en hjemmeside som kun består av en enkel index.php på. Denne filen tar da å skriver <HTML> kode basert på inputs fra brukeren og kan enten printe ut alt i samme fil, eller lage .html dokumenter, sende brukeren dit og så slette dokumentet igjen. Bare for morsomt :)

Lenke til kommentar

Hehe, festelig idè.

Lurer faktisk på om jeg skal gjøre noe av det samme med servlets. Har lyst til å lage et spill i samme gate som gode gamle day of the tentacle :D

Der kommer jeg bare til å bruke en servlet med en veldig stor database med tekststrenger og bilder. Må bare finne på en bra story først :)

Høres det artig ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...