Bent K. Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Haugfoss II Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Letta Gauseth Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Vakkert og forfriskende motiv. kan nesten føle vannspruten som driver. Liker fargetonene også. Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Haugfoss er et flott motiv og her har du en vinkel som ikke gjør den så gjenkjennbar, liker det. Skal snart kjøre forbi på vei til hytta og da regner jeg med mye vann ettersom værvarselet for kommende uke er heller elendig. Fine farger! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Imponert over det arbeidet du legger ned gjennomføringen av dine opptak Jeg som er en PS fantast, kan nesten ikke tro at dette bildet ikke er etterbehandlet. Ser på detaljene i skyen og i overgangen mellom skogåsen og himmelen. Det er utrolig skarpt og fint. Ellers er jeg av den oppfattning at virkeligheten ikke altid ser lik ut for oss mennesker. Som jeg har skrevet mange ganger er det vanskelig å gjenngi "virkeligheten" i form av et bilde. Når jeg står forann et naturlandskap er det jo ikke bare øye som registrerer omgivelsene. Det er lyset, lukt, følelser, stemning og mange andre ellementer. Og sist, men ikke minst. Ikke en gang verdens beste kamera kan komme i nærheten av å gjenngi det et menneke øye registrerer av farger, lys og nyanser. Ja, ja - det var min lille fotofilosofering en tidlig søndags morgen Endret 17. juli 2011 av wasco Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Ikke enkel denne Haugfossen nei,for uansett hvor man står omtrent der oppe,så har du sola midt i mot..ja om du ikke er der i soloppgangen da.Er vel kanskje en plass jeg har vært så alt for mange ganger,så mener da dette bildet fremstår,som du selv sier,så identisk som mulig Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Vakkert og forfriskende motiv. kan nesten føle vannspruten som driver. Liker fargetonene også. Takker så masse for det Letta! Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Haugfoss er et flott motiv og her har du en vinkel som ikke gjør den så gjenkjennbar, liker det. Skal snart kjøre forbi på vei til hytta og da regner jeg med mye vann ettersom værvarselet for kommende uke er heller elendig. Fine farger! Hehe, ja - været er så som så for tiden, men kan gi positive utslag fotomessig. Jeg er ferdig med ferien nå, så det kan bare regne i vei - og gi deg flotte bilder av Haugfossen! Hyggelig du likte bildet. Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Ikke enkel denne Haugfossen nei,for uansett hvor man står omtrent der oppe,så har du sola midt i mot..ja om du ikke er der i soloppgangen da.Er vel kanskje en plass jeg har vært så alt for mange ganger,så mener da dette bildet fremstår,som du selv sier,så identisk som mulig Takker for fin kommentar. Trives også veldig godt på dette stedet, men er avhengig av godt vær og høy vannføring! Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Imponert over det arbeidet du legger ned gjennomføringen av dine opptak Jeg som er en PS fantast, kan nesten ikke tro at dette bildet ikke er etterbehandlet. Ser på detaljene i skyen og i overgangen mellom skogåsen og himmelen. Det er utrolig skarpt og fint. Ellers er jeg av den oppfattning at virkeligheten ikke altid ser lik ut for oss mennesker. Som jeg har skrevet mange ganger er det vanskelig å gjenngi "virkeligheten" i form av et bilde. Når jeg står forann et naturlandskap er det jo ikke bare øye som registrerer omgivelsene. Det er lyset, lukt, følelser, stemning og mange andre ellementer. Og sist, men ikke minst. Ikke en gang verdens beste kamera kan komme i nærheten av å gjenngi det et menneke øye registrerer av farger, lys og nyanser. Ja, ja - det var min lille fotofilosofering en tidlig søndags morgen Og jeg er minst like imponert over arbeidet du legger ned i å tolke andres bidrag, det gir i hvertfall meg en ekstra gnist - og gjør at man går mer i seg selv for å prestere. Vi er jo så enige om det meste, men du utdyper det på en bedre måte. Og ang. dette bildet så treffer du blink. Det er ikke slik at dette ikke er etterbehandlet i det hele tatt, for her er dempet noe på høylys og oppskarpet (moderat) etter konvertering til jpeg. Men utover det er ingenting foretatt, kontrastene og fargene har kameraet selv tatt seg av i samarbeid med raw-konverteren. Så dette er ikke veldig langt unna slik jeg møter bildet når det åpnes på stor skjerm. Det er skyggepartiene som jeg nevner jeg ikke har gjort noe med, for når vi var på stedet i dette lyset så opplevde jeg skyggene nærmest som dette. Er VELDIG klar over at et kamera ikke er i nærheten av å kunne gjengi slik ting oppleves, og den tid den sorg... - for da står vi knapt foran en eneste utfordring, og det klarer jeg ikke se for meg. Neida, vi snakker selvfølgelig om et kompromiss - og da kun billedmessig. Veldig hyggelig med din lille filosofering, ytterst interessant og slikt settes pris på. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Det er et meget flot fosse-billede, vandet er så fint. Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Det er et meget flot fosse-billede, vandet er så fint. Takk for det john. Er bare en helt ordinær foss/elv til vanlig, men med høy vannføring endrer den seg drastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg