Gå til innhold

Er Android et døende OS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes mange sider av en sak. Men om det faktisk er tilfelle at Apple har retusjert bilder av samsung produkter for at passformen skal ligne enda mer på apple sine produkter, for så å ha sendt det inn som bevismateriale, da er faktisk dette ganske alvorlig.

1 bilde kan være en tilfeldighet, men 27?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det finnes mange sider av en sak. Men om det faktisk er tilfelle at Apple har retusjert bilder av samsung produkter for at passformen skal ligne enda mer på apple sine produkter, for så å ha sendt det inn som bevismateriale, da er faktisk dette ganske alvorlig.

1 bilde kan være en tilfeldighet, men 27?

Tror du ikke at du får sin straff da? Tror du at en domstol vil overse dette? Tror du at Apple ville gjort dette, når det MÅ bli oppdaget? Jeg aner ikke hva som skjer, jeg bare stiller spørsmål med at enkelte med en gang se hva som har skjedd og hvem som er skyldig.

Lenke til kommentar

UrgeLoL: For meg høres det helt ulogisk ut at apple kunne ha jukset med beviser, når de vet dette hadde blitt oppdaget. Apple burde isåfall ha gått ut å avkreftet dette, spesielt når alle muligens nettsider har publisert at apple har redigert bilder for å få samsung`s produkter til å ligne enda mere. Det er noe muffens her.

Hvis dette stemmer, så er jeg målløs. Vi må nesten bare vente å se hva konklusjonen bli senere.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

UrgeLoL: For meg høres det helt ulogisk ut at apple kunne ha jukset med beviser, når de vet dette hadde blitt oppdaget. Apple burde isåfall ha gått ut å avkreftet dette, spesielt når alle muligens nettsider har publisert at apple har redigert bilder for å få samsung`s produkter til å ligne enda mere. Det er noe muffens her.

Ja ikke sant.

Men hvem vet. Det kan jo ha vært en presset medarbeidere, eller advokat assistent eller noe slikt som har gjort noe han trodde var lurt som ikke var de allikevel. Og når papirene ble vist frem til de som skal godkjenne de så la dem ikke merke til hva som var blitt gjort med bildene. Da håper jeg personen blir sparket og at Apple får en SAFTIG bot.

Lenke til kommentar

Tror vi har samme oppfatning UrgeLoL. Men jeg vil ikke dømme noen, eller trekke en konklusjon når vi bare har informasjon om toppen av isfjellet. Jeg sier bare at hvis det skulle være tilfelle, da er det alvorlig og kan være svært ødeleggende.

Litt mer over til topic folkens. Skal android være døende, så må de største produsentene droppe android som OS på sine enheter. Hvis bildet holder seg som idag, jo da vil android vokse mer og mer.

Dette er for meg et mer reelt bilde om hva de nærmeste årene vil bli.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Tror du ikke at du får sin straff da? Tror du at en domstol vil overse dette? Tror du at Apple ville gjort dette, når det MÅ bli oppdaget? Jeg aner ikke hva som skjer, jeg bare stiller spørsmål med at enkelte med en gang se hva som har skjedd og hvem som er skyldig.

Saken er vell at dette aldri er blitt bevisført. Det har blitt presantert for en dommer, men det er ikke ført som bevis i en rettsak. Apple har nok bæsjet på leggen her, men det er på langt nær så alvorlig som om de skulle ha ført falske bevis i en rettsak. (Hvorfor det ikke er blitt ført som bevis gidder jeg ikke forklare - har noe med tysk rett, og hva dette faktisk var (ikke en rettsak) å gjøre).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så er også Microsoft og Google blitt bestevenner...

Microsoft saksøker Motorola for brudd på sju ulike patenter, skriver PC World. Med søksmålet forsøker Microsoft å stoppe salget av flere Motorola-mobiltelefoner i USA.

Patentene det er snakk om dreier seg blant annet om synkronisering av kalendere og kontakter, samt hvordan apper kan varsles om endringer i signalstyrke.

Google inngikk nylig en avtale om å kjøpe opp Motorola for 12,5 milliarder dollar for å få tilgang til Motorolas store patentportefølje, og på den måten kunne forsvare Googles Android-plattform mot fremtidige søksmål.

Microsoft har tidligere vunnet søksmål mot HTC, som nå må betale en lisensavgift på fem dollar til Microsoft for hver eneste Android-telefon de selger.

http://www.dagensit.no/trender/article2211248.ece

Lenke til kommentar

In an effort to more directly compete with Apple's integrated hardware-software approach, Samsung is rumored to be interested in buying webOS from Hewlett-Packard.

Earlier this month, HP announced it plans to spin off its PC business, and will also scrap the webOS software that powered devices like the Palm Pre and TouchPad. Samsung was initially rumored to be a candidate to buy HP's PC business, but the company denied those reports.

However, a new report from DigiTimes on Monday claims that while Samsung is not interested in HP's PC business, it is allegedly considering a purchase of the webOS software originally developed by Palm. Both HP and Samsung declined to comment.

"The sources noted that the acquisition of HP's PC business, which has a rather low gross margin, may turn out to hurt Samsung's panel and DRAM businesses that have rather high gross margins, therefore HP's webOS may be the target that Samsung ahs the most interest in," the report said.

The potential move is seen as a way to counter Apple's marriage of software and hardware, found in both iOS devices like the iPhone, as well as the company's Mac lineup powered by OS X. But a purchase of webOS is also viewed as a way for Samsung to push back against Google.

Earlier this month, Google announced it will acquire Motorola Mobility for $12.5 billion. The deal gives Google access to Motorola's extensive patent portfolio, but also puts the search giant into the hardware business, as Motorola is a significant manufacturer of Android-powered devices.

Samsung, too, makes devices powered by Android, and the company may see Google's purchase of Motorola as a threat. Because of that, earlier this month it was claimed that Samsung is looking to strengthen Bada, its own smartphone operating system, to differentiate its products.

HP acquired Palm, along with webOS, in 2010 for $1.2 billion. The company initially planned to add webOS to Windows PCs, but those ambitious plans were scrapped this month, when the company announced it will instead focus on higher margin software and services.

Based on Monday's rumor, Samsung could pick up where HP left off, powering not only its smartphones and tablets with webOS, but also using the software to augment and differentiate its Windows-based PC business.

http://www.appleinsider.com/articles/11/08/29/samsung_rumored_to_buy_webos_to_compete_with_apples_ios_mac_os_x.html

Lenke til kommentar

Patentene det er snakk om dreier seg blant annet om synkronisering av kalendere og kontakter, samt hvordan apper kan varsles om endringer i signalstyrke.

Jeg skjønner at MS har patenter ift Exchange. Hvis Motorola ønsker å bruke den teknologien må de betale. Men at MS har fått patent på hvordan apper kan varsles om signalstyrke. det fatter og begriper jeg ikke. Det må jo være ett alt for generelt patent, dessuten måling av signalstyrke har vel eksistert siden radioen ble oppfunnet?

For de som ønsker å lese om hvordan MS går fram når de ønsker samtaler om patenter, kan jeg anbefale følgende lesestoff: http://www.groklaw.net/article.php?story=20110427052238659&query=nook

Lenke til kommentar

Because of that, earlier this month it was claimed that Samsung is looking to strengthen Bada, its own smartphone operating system, to differentiate its products.

At Samsung kjøper WebOs vil være lurt. De vil styrke sitt eget operativ OS. Har ikke noen tro på at det vil medføre at Samsung satser mindre på Android.

Lenke til kommentar

Folk må være mindre smart om de tror at samsung ikke kommer til å satse på android en del år frem i tid. Dette vet jeg særdeles godt da jeg er i kontakt med folk som jobber i samsung.

Android har blitt såpass stort at det er lite sannsynlig at noen produsenter kommer til å velge et annet operativsystem helt uten videre med det første.

Lenke til kommentar

Mye kan tyde på det. Sør-Korea jobber nå med å lage et nytt OS som LG og Sam har sagt ja til å være med på. Det vil fort ta 2-3år før det evt. blir ferdig, og med all denne patentkrigen vi ser idag så lurer jeg på hvor lang tid det skal ta å kode det hele.

Ellers er det bare WP som er noe alternativ for andre produsenter.

Så igjen; Det ser ut som android vil ha noen svært sterke år forran seg. Og hvis det forblir åpent for alle produsenter, fortsetter å være applikasjonsvennlig, få opptil 50% markedsandel. Da sier det seg selv at det blir vanskelig å vippe denne av pinnen.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Samsung stanser salget av sitt nye nettbrett i Tyskland etter at Apple vant frem med sin klage i retten.

Apple 2, Samsung 0.

Slik er ståa mellom de to teknologigigantene etter at Apple på nytt vant frem i rettssalen.

Apple leverte et påbud om stans i salget av Samsungs nyeste nettbrett, Galaxy Tab 7.7 tidligere i år.

Nå må Samsung stanse promotering og salg av det nye nettbrettet i Tyskland etter at retten ga Apple medhold.

- Samsung respekterer rettens avgjørelse, sier James Chung, talsmann for selskapet til Bloomberg.

Det er andre gang Samsung går ut fra rettslokalene med hodet bøyd.

En kjennelse i en tysk domstol tidligere i august hindret Samsung midlertidig i å selge sitt nye nettbrett i Tyskland, og kjennelsen gjør at salget av Galaxy Tab 10.1, må stanses i hele EU foruten Nederland

http://e24.no/it/apple-med-nok-et-stikk-mot-samsung/20095736

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...