Taggart Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 German court upholds Apple injunction against Samsung Galaxy Tab A GERMAN COURT has upheld an injunction requested by Apple regarding Samsung's Galaxy Tab, banning the sale of the tablet due to its alleged similarity with the Ipad. The court previously imposed a ban that affected the entire Europe Union (EU) except the Netherlands, but later withdrew this preliminary injunction, since it was not certain that its jurisdiction covered the entirety of the 27 member states, according to Reuters. One of the primary reasons the EU-wide injunction was dropped was a complaint by Samsung that the picture of its Galaxy Tab had been widened to make it look more like the Ipad. This is a huge issue, as it effectively amounts to Apple falsifying evidence in its case against Samsung. A ruling will take place on 9 September. Samsung called for the injunction to be dropped in Germany as a result of this, but the Dusseldorf court refused its request today. So Samsung is not out of the woods yet, since the injunction remains in Germany and could still be applied to other European countries if the question of jurisdiction is resolved. Samsung's Galaxy smartphone range is also suffering after an EU-wide ban by a Dutch court. Apple's decision to go to the Dusseldorf court is a clever move, as that court has a lot of power and sway across Europe, as can be seen by the fact that it originally believed it could impose an EU-wide ban. If after its investigation it finds it can indeed do this then it will become an even bigger centre for lawsuits among technology giants eagre to block the competition. The thing about Dusseldorf is that it seems to favour patent holders over defendants in patent infringement cases. A study by the Global IP Project cited by Forbes showed that 63 per cent of such patent cases were won by the plaintiffs between the years 2006 and 2009, nearly double the global average of 35 per cent. This makes Dusseldorf the European equivalent of the super patent-friendly US District Courts of Eastern Texas, which have an 80 per cent win rate for patent holders. Apple clearly knew this, and knew that a win in Europe might help its case elsewhere in the world. It alleges that Samsung "slavishly" copied its designs, particularly with the Galaxy Tab, which is the fiercest competitor to its Ipad on the market. If it can eliminate this threat, as it seems to be successful in doing so far, it can ensure that the Ipad remains in top position for some time to come. µ http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2104533/german-court-upholds-apple-injunction-samsung-galaxy-tab?WT.rss_f=&WT.rss_a=German+court+upholds+Apple+injunction+against+Samsung+Galaxy+Tab Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Samsung "slavishly" copied its designs, particularly with the Galaxy Tab Ja for Apple kopierte ikke Samsung sitt design i det hele tatt :!: http://www.engadget.com/2006/03/09/samsung-digital-picture-frame-stores-pics-movies-music/ EDIT: Og etter å ha lest at retten selv etter å ha fått beviser på at bildene av Galaxy Tab var forfalsket av Apple, så sier dem fortsatt ja til å banne Galaxy Tab'en. Her lukter det kjøpt og betalt i lange baner i fra Apple. Endret 25. august 2011 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ja, Apple kopierte Samsungs fotoramme fra 2006 allerede i 2004. Det er litt av en bragd :!: Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ja, Apple kopierte Samsungs fotoramme fra 2006 allerede i 2004. Det er litt av en bragd :!: *host* Denne kom ut før Apple ordnet med dette patentet i 2004. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 @Vindicator: Har du lagt i dvale den siste uken? De fleste andre som aktivt har diskutert denne saken har nok fått med seg at Apple registrerte sitt iPad-design både i Europa og USA allerede i 2004. Noen har også fått med seg det faktum at Apple hadde kommet langt i utviklingen av iPad, før de i 2005 satte prosjektet på vent og fokuserte alle ressurser på iPhone som den beste strategiske døråpneren inn i et helt nytt marked. De fleste har også fått med seg at det kun var ett av mange bilder av Galaxy Tab i Apples saksframstilling som av en eller annen grunn viste en noe feilaktig framstilling av proporsjonene, og at Apple dermed umulig kan ha gjort noe forsøk på å forfalske bevis. Det ville liksom vært litt for dumt å ikke sørge for at alle bilder viste feil proporsjoner da... Er du våken nå, slik at du fikk med deg dette, slik at vi som har fulgt med slipper å gjenta oss selv enda en gang? 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 @Vindicator: Har du lagt i dvale den siste uken? De fleste andre som aktivt har diskutert denne saken har nok fått med seg at Apple registrerte sitt iPad-design både i Europa og USA allerede i 2004. Noen har også fått med seg det faktum at Apple hadde kommet langt i utviklingen av iPad, før de i 2005 satte prosjektet på vent og fokuserte alle ressurser på iPhone som den beste strategiske døråpneren inn i et helt nytt marked. De fleste har også fått med seg at det kun var ett av mange bilder av Galaxy Tab i Apples saksframstilling som av en eller annen grunn viste en noe feilaktig framstilling av proporsjonene, og at Apple dermed umulig kan ha gjort noe forsøk på å forfalske bevis. Det ville liksom vært litt for dumt å ikke sørge for at alle bilder viste feil proporsjoner da... Er du våken nå, slik at du fikk med deg dette, slik at vi som har fulgt med slipper å gjenta oss selv enda en gang? Hjelper det så mye når det bildet av den tablet'en som jeg viste over til kom ut før Apple fikk dette patentet? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 En tablet-pc? Virkelig? http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/11755_na/11755_na.PDF Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) En tablet-pc? Virkelig? http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/11755_na/11755_na.PDF Men den ligner fortsatt når du ser bildet jeg postet?. Endret 25. august 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ja, Apple kopierte Samsungs fotoramme fra 2006 allerede i 2004. Det er litt av en bragd :!: *host* Denne kom ut før Apple ordnet med dette patentet i 2004. Og? Vi er vel alle kjent med at Windows-baserte tablets eksisterte før 2004. Problemet ditt er at ingen av dem ligner spesielt mye på iPad, og det gjelder ikke minst HP TC 1100 som du i din desperasjon linker til. Har faktisk hatt den tvilsomme "gleden" å prøve denne, og det var en følelse av ubrukelig crap tvers igjennom. Vedkommende som kjøpte den for å bruke på kontoret fant ut det samme og ga den til barna som leketøy etter en ukes tid, til tross for at den kostet rundt 15-20.000 om jeg ikke husker feil... Som en kuriositet kan nevnes at Apple refererte til både denne tablet-PCen og et par andre i sin designpatent for iPad i USA, som selvsagt også ble registrert i 2004. Eksistensen av tablet-PCer med helt forskjellig design var altså allerede gjort rede for i Apples patentsøknad, og ble selvsagt ikke ansett som "prior art" ettersom patentet til Apple ble innvilget. 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ja, Apple kopierte Samsungs fotoramme fra 2006 allerede i 2004. Det er litt av en bragd :!: *host* Denne kom ut før Apple ordnet med dette patentet i 2004. Og? Vi er vel alle kjent med at Windows-baserte tablets eksisterte før 2004. Problemet ditt er at ingen av dem ligner spesielt mye på iPad, og det gjelder ikke minst HP TC 1100 som du i din desperasjon linker til. Har faktisk hatt den tvilsomme "gleden" å prøve denne, og det var en følelse av ubrukelig crap tvers igjennom. Vedkommende som kjøpte den for å bruke på kontoret fant ut det samme og ga den til barna som leketøy etter en ukes tid, til tross for at den kostet rundt 15-20.000 om jeg ikke husker feil... Som en kuriositet kan nevnes at Apple refererte til både denne tablet-PCen og et par andre i sin designpatent for iPad i USA, som selvsagt også ble registrert i 2004. Eksistensen av tablet-PCer med helt forskjellig design var altså allerede gjort rede for i Apples patentsøknad, og ble selvsagt ikke ansett som "prior art" ettersom patentet til Apple ble innvilget. Denne tablet'en har runde kanter, svart overflate på skjermen, og helt likens design i fronten som iPads har. Det eneste som er litt forskjellig er fargen. Så da kan jo ikke Apple klage på at Samsung har en tablet som er noe lik iPad når iPad er noe lik denne tablet'en jeg linker til som iPad har kopiert. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 @Vindicator: Intet tilregnelig menneske vil påstå at dette ligner på en iPad: 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 @Vindicator: Intet tilregnelig menneske vil påstå at dette ligner på en iPad: Ser du på iPad og på denne tablet'en i fra fronten av, så joh, da ligner dem ganske bra. Og dessuten så ligner ikke iPad 2 og Galaxy Tab 10.1 noe i det hele tatt i fra siden og bak heller. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ser ikke noe poeng i å fortsette å kaste bort mye mer tid på den nytteløse kveruleringen din her. Jeg har motbevist hver og en av påstandene dine grundig nok. Galaxy Tab 10.1 ligner ca 100 ganger mer på iPad enn dine patetiske gamle bilderammer og tablet-PCer, noe jeg tror de fleste med gangsynet i behold er i stand til å se. Snublet forresten over litt mer info om den fotorammen. Bildet fra Engadget i 2006 var en 3D-comuterrending av uvisst opphav, noe faktisk produkt kom ikke før i 2007 - omtalt som Samsungs debut innen digitale fotorammer. Produktet så da omtrent slik ut: http://www.trustedreviews.com/news/CeBIT-2007-Samsung-Blasts-Into-Digital-Photo-Frames ...men det store poenget ligger i at det noen ganger lønner seg å forsøke å se saken fra flere sider: Ikke så veldig likt en iPad der, eller...? 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ser ikke noe poeng i å fortsette å kaste bort mye mer tid på den nytteløse kveruleringen din her. Jeg har motbevist hver og en av påstandene dine grundig nok. Galaxy Tab 10.1 ligner ca 100 ganger mer på iPad enn dine patetiske gamle bilderammer og tablet-PCer, noe jeg tror de fleste med gangsynet i behold er i stand til å se. Snublet forresten over litt mer info om den fotorammen. Bildet fra Engadget i 2006 var en 3D-comuterrending av uvisst opphav, noe faktisk produkt kom ikke før i 2007 - omtalt som Samsungs debut innen digitale fotorammer. Produktet så da omtrent slik ut: http://www.trustedreviews.com/news/CeBIT-2007-Samsung-Blasts-Into-Digital-Photo-Frames ...men det store poenget ligger i at det noen ganger lønner seg å forsøke å se saken fra flere sider: Ikke så veldig likt en iPad der, eller...? Du vet at vi snakker fremdeles om hvordan fronten ser ut? Og jeg har bevist både deg og andre på at den HP tableten ligner MYE på fronten til iPad 2. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Mulig at jorden er flat i din verden. Jeg snakker om hvordan produktene som helhet ser ut, ettersom det dreier seg om tredimensjonale objekt, og både forside, bakside og sidekanter er vist i designpatentene det er snakk om. iPad (Wi-Fi) består av to synlige, utvendige chassisdeler: én mørk glassplate som dekker hele fronten ut til den tynne metallkanten, og én aluminiumsdel som utgjør den tynne rammen rundt glassplaten, sidekanter og bakside. To deler. Ingen synlige skruer. HP: Flere deler i fronten, avrundet overgang mellom front og sider, masse plastdeler - kan lett identifisere minst 15 synlige, ytre kabinettdeler bare på selve tabletdelen, mengder av skjøter og skruer, lokk og annet dill. Totalt forskjellig design - og da har jeg ikke en gang begynt å nevne det påklipsede tastaturet som følger med. Som nevnt, denne HP-tableten ble avfeid som irrelevant allerede i Apples patentsøknad i 2004, og er enda mindre relevant i dag. Diskusjon slutt. 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Mulig at jorden er flat i din verden. Jeg snakker om hvordan produktene som helhet ser ut, ettersom det dreier seg om tredimensjonale objekt, og både forside, bakside og sidekanter er vist i designpatentene det er snakk om. iPad (Wi-Fi) består av to synlige, utvendige chassisdeler: én mørk glassplate som dekker hele fronten ut til den tynne metallkanten, og én aluminiumsdel som utgjør den tynne rammen rundt glassplaten, sidekanter og bakside. To deler. Ingen synlige skruer. HP: Flere deler i fronten, avrundet overgang mellom front og sider, masse plastdeler - kan lett identifisere minst 15 synlige, ytre kabinettdeler bare på selve tabletdelen, mengder av skjøter og skruer, lokk og annet dill. Totalt forskjellig design - og da har jeg ikke en gang begynt å nevne det påklipsede tastaturet som følger med. Som nevnt, denne HP-tableten ble avfeid som irrelevant allerede i Apples patentsøknad i 2004, og er enda mindre relevant i dag. Diskusjon slutt. Ja for Apple så ble denne tablet'en avfeid, siden dem kopierte noe av designet til den og tok patent på det designet. Så uansett hvordan du ser på det, så ligner fronten på iPad 2. Men ellers, kos deg med dine illusjoner og fantasier på at Apple ikke har kopiert andres design i Apple produkter. Endret 26. august 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Det finnes bare en person her inne som er så til de grader trangsynt, og jeg skulle ønske at en del av de som du tror holder med deg kunne også fortelle deg hvor på jordet du er til tider. Du er og en av de få her inne som fremdeles ikke har klart å få hjernen din til å forstå at ett design patent ikke består av 4 avrundede hjørner men at designet omfatter objektet i 3D og en hel del rundt selve objektet. 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 @Vindicator: Intet tilregnelig menneske vil påstå at dette ligner på en iPad: Spørsmålet er vel om det ligner på community-designet, ikke på Ipad? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 @Vindicator: Jeg sa ikke at jeg ikke har prøvd Windows, jeg sa at jeg aldri har hatt en Windows-PC selv. Bruk huet litt selv, og tenk over forskjellen. Jeg har altså ikke kastet bort mine egne penger på en Windows-PC. Kan det tenkes at jeg likevel har brukt Windows ganske ofte helt siden versjon 3.1, på f.eks skole, universitet og arbeidsplass? Kan det tenkes at jeg har sørget for å installere Opera eller Firefox på ganske mange Windows-PCer? Kan det tenkes at jeg har såpass kunnskap og erfaring med Windows at jeg faktisk har foretatt et ganske veloverveid valg når det gjelder hva jeg ikke velger å bruke eller ikke bruke mine penger på? Kanskje det, ja... Isåfall er det jo litt underlig at malware er en av de vesentlig grunnene til at du ikke velger windows? Det er jo rimelig lett å unngå som "oppegående" windows-bruker. Det er primært et problem for folk som har lave datakunnskaper. At det kan være andre grunner til å velge OSX er jo selvsagt tilfelle, det vil jo være individuelt. AtW 1 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 iPad (Wi-Fi) består av to synlige, utvendige chassisdeler: én mørk glassplate som dekker hele fronten ut til den tynne metallkanten, og én aluminiumsdel som utgjør den tynne rammen rundt glassplaten, sidekanter og bakside. To deler. Ingen synlige skruer. I apples patentsøknad på designet i USA 2004 og i søknaden på communitydesign i EU 2004 er det bare en sort hvitt strekskisse som er brukt. I søknaden står det ingenting om fargevalg. Heller ingenting om materialvalg. Farge og materialvalg ble først kjent mange år senere når ipad ble lansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå