Gå til innhold

Er Android et døende OS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man tar et lite skritt tilbake i denne sammenheng, så er vel de fleste her enige om at patentene det blir saksøkt for her er tildels latterlige? Hvis man er enige i det, så er det vel rett og rimelig at den parten som starter saksmålsirkuset alltid framstilt som det store stygge trollet?

 

Å ta patent på en tablet som det blir vist i bildet over er for meg ihvertfall fullstendig latterlig. Det er såpass nærme det som finnes fra før (laptopper), at det er helt fjernt.

Lenke til kommentar

Synes det virker som "AtW"stiller gode spørsmål til mye som blir sagt her. Så p.g.a det, stempler du han som uvitende og/eller forutinntatt?

 

Lett å slenge ut sånt, når man ikke kan svare for seg eller?

 

Ber deg lese gjennom svaret mitt igjen. Og kommer du fortsatt til samme forståelse, så har du misforstått og bør lese svaret på nytt. Osv. Osv. Og mens vi først er i gang; du vet hva den "figuren" på enden her står for og hvordan den pleier å bli brukt? :!:

 

P.s. Dersom "dette" utvikler seg videre, kan evt. noen andre hjelpe vår venn her i denne sammenheng? Please??

Lenke til kommentar

Skittent spill fra Samsungs side. :thumbdown:

Så du mener at Apple ikke spiller skittent i det hele tatt altså?

 

Selvfølgelig gjør Apple det. Også Samsung. Klarer du å ta det innover deg? Ser du at de kan være like "snille" eller like "slemme" for den saks skyld? Forstår du at dette ene og alene handler om taktikkeri og er et spill for galleriet?

 

Så forleden dag en journalist som skrev at toppledelsen i disse selskapene fortsatt spiller golf med hverandre og tar seg en pjalle sammen på golfbanen? Til å le seg glugg i hjel av når man tenker over hvordan debatten raser her inne....

 

Det påstås stadig ting som at "alle er like ille" osv. Er det virkelig dekning for en slik påstand? Jeg synes ikke det virker sånn.

 

AtW

Tja, det nytter i alle fall ikke å bedømme selskapene på basis av én enkelt sak i rettsystemet, som attpåtil er langt fra avgjort. Om man ser på selskapenes adferd generelt sett, så har nok begge sine svin på skogen.

Det faktum at Samsung er funnet skyldig i kriminell virksomhet i forbindelse med omfattende internasjonal prisfiksing i DRAM-markedet, viser at det ikke akkurat er noen engler vi har med å gjøre. Samsung ble da idømt en av de største bøtene noensinne i USA for kriminell konkurransefiendtlig virksomhet, og måtte punge ut med hele 300 millioner $ som straff. Jeg skal gi deg fornøyelsen av å grave opp noe like kriminelt om Apple, hvis du kan...hvordan virker det? ;)

Endret av Newton
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tja, det nytter i alle fall ikke å bedømme selskapene på basis av én enkelt sak i rettsystemet, som attpåtil er langt fra avgjort. Om man ser på selskapenes adferd generelt sett, så har nok begge sine svin på skogen.

Det faktum at Samsung er funnet skyldig i kriminell virksomhet i forbindelse med omfattende internasjonal prisfiksing i DRAM-markedet, viser at det ikke akkurat er noen engler vi har med å gjøre. Samsung ble da idømt en av de største bøtene noensinne i USA for kriminell konkurransefiendtlig virksomhet, og måtte punge ut med hele 300 millioner $ som straff. Jeg skal gi deg fornøyelsen av å grave opp noe like kriminelt om Apple, hvis du kan...hvordan virker det? ;)

 

 

Det har jeg heller ikke forfektet. Ellers vil jeg gjerne minne på at det finnes mer enn to selskaper i verden. At alle er like ille er ikke noe man kan underbygge av å bruke samsung og apple. Selv om man skulle komme fram til konklusjonen at begge de to er like ille, så betyr ikke det at alle er like ille.

 

Jeg har heller aldri påstått at samsung ikke har noen svin på skogen, det har de, rettsaken nevner er et godt eksempel på umoralsk framferd. Forskjellen er at jeg villig vekk gir mitt moralske syn på det også, i motsetning til å bare komme med moralske synspunkt ovenfor den ene parten, og når den andre parten gjør noe dumt, så vil man plutselig kun snakke om juss, og nekter å uttale seg om moral, slik som deg, og noen andre i denne tråden.

 

Ellers vet jeg ikke hva som er den apple-saken som har endt med størrst konsekvenser for selskapet, direkte. Batterisaken endte vel med noen titall millioner i erstatning, men det var vel ikke mer enn det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser ut til at Samsungs vilje til å satse videre på Android er dalende, blant annet grunnet Googles oppkjøp av Motorola:

 

According to a South Korean media report, Samsung’s chairman has asked the firm’s top management to strengthen its software capabilities as Samsung finds itself embroiled in an intensifying patent battle with Apple and after Google announced its acquisition of Motorola Mobility for $12.5 billion last week. [1]

 

We believe that this move is a potential threat to Google’s Android presence as Samsung is the largest player which uses the Android software, and the second largest player in the smartphone market after Apple.

 

*snip*

 

Google-Motorola deal makes Google a competitor to Samsung, rather than the partner that it once was.

 

Link: Samsung Could Squeeze Google In Response To Motorola Deal

 

Som det står i en av kildene til artikkelen:

 

Samsung Electronics Chairman Lee Kun-hee urged his company`s executives to strengthen Samsung`s smartphone operating system Bada in responding to Google`s takeover of Motorola Mobility.

 

*snip*

 

After being briefed by Choi on the aftereffects of Google’s buyout of Motorola and progress in patent litigation against Apple, Chairman Lee urged them to strengthen Bada and focus on differentiating the quality of Samsung’s smartphones.

 

Samsung er vel den største av Android-produsentene hvis jeg ikke tar mye feil, så dette kan være svært dårlig nytt for Android-plattformen.

 

Antar at HTC, Sony-Ericsson, LG og diverse andre Android-telefonprodusenter begynner å bli mer og mer skeptiske også, så er vel en viss sjanse for at de i større og større grad begynner å satse sterkere på andre OS-alternativer fremover de også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig så tviler jeg på at Samsung, Sony Ericsson og de andre merkene kommer til å gå i fra Android.

 

Fordi når man tenker på hvor mye penger disse selskapene tjener på å selge Android mobiler, så tror jeg nok at en god del selskap som selger Android mobiler graver sin egen grav om dem bytter OS nå.

 

Ta Sony Ericsson f.eks. Dem tjener ikke så alt for mye penger nå for tiden og dem kan ikke gå over til Windows Phone 7 f.eks som så vidt selger noen enheter i dag. Da vil SE tape så mye penger at dem vil gå konken.

 

Og når man ser på Samsung, så tviler jeg sterkt på at Samsung kommer til å forlate Android når man ser på hvor mange Android mobiler dem selger. Samsung ville ha tapt enorme summer av penger hvis dem bare hadde forlatt Android og gått over til Windows Phone 7 eller Bada.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Personlig så tviler jeg på at Samsung, Sony Ericsson og de andre merkene kommer til å gå i fra Android.

 

Fordi når man tenker på hvor mye penger disse selskapene tjener på å selge Android mobiler, så tror jeg nok at en god del selskap som selger Android mobiler graver sin egen grav om dem bytter OS nå.

 

Ta Sony Ericsson f.eks. Dem tjener ikke så alt for mye penger nå for tiden og dem kan ikke gå over til Windows Phone 7 f.eks som så vidt selger noen enheter i dag. Da vil SE tape så mye penger at dem vil gå konken.

 

Og når man ser på Samsung, så tviler jeg sterkt på at Samsung kommer til å forlate Android når man ser på hvor mange Android mobiler dem selger. Samsung ville ha tapt enorme summer av penger hvis dem bare hadde forlatt Android og gått over til Windows Phone 7 eller Bada.

 

Personlig tviler jeg på det selv også, ivhertfall i halvoverskuelig framtid. Å skifte OS, kanskje, men å drive å lage sitt helt eget OS som samsung, og gå vekk fra android? jeg tror det kan bli vanskelig, er det plass til en stort OS til i markedet? Uansett tipper jeg de venter, og mye avhenger jo av google planer, for alt man vet, så skiller de ut produksjsondelen i et helt eget selskap.

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig så tviler jeg på at Samsung, Sony Ericsson og de andre merkene kommer til å gå i fra Android.

 

Fordi når man tenker på hvor mye penger disse selskapene tjener på å selge Android mobiler, så tror jeg nok at en god del selskap som selger Android mobiler graver sin egen grav om dem bytter OS nå.

 

Ta Sony Ericsson f.eks. Dem tjener ikke så alt for mye penger nå for tiden og dem kan ikke gå over til Windows Phone 7 f.eks som så vidt selger noen enheter i dag. Da vil SE tape så mye penger at dem vil gå konken.

 

Og når man ser på Samsung, så tviler jeg sterkt på at Samsung kommer til å forlate Android når man ser på hvor mange Android mobiler dem selger. Samsung ville ha tapt enorme summer av penger hvis dem bare hadde forlatt Android og gått over til Windows Phone 7 eller Bada.

 

Personlig tviler jeg på det selv også, ivhertfall i halvoverskuelig framtid. Å skifte OS, kanskje, men å drive å lage sitt helt eget OS som samsung, og gå vekk fra android? jeg tror det kan bli vanskelig, er det plass til en stort OS til i markedet? Uansett tipper jeg de venter, og mye avhenger jo av google planer, for alt man vet, så skiller de ut produksjsondelen i et helt eget selskap.

 

AtW

Ja, jeg tror man skal ta det med ro i å ta raske besluttninger om dette nå i dag. Siden jeg vet at Google kommer til å gjøre det slikt at ALLE som lager Android mobiler skal få det slikt dem vil. For jeg tviler på at Google gjør noe som får noen selskaper til å forlate Android OS'et.

 

Fordi det ville da for det første ha gitt Google et veldig dårlig rykte på seg, og det ville for det andre vært dumt for Google dem selv, siden dem vil tape mye penger om flere selskaper forlater Android OS'et.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Siden jeg vet at Google kommer til å gjøre det slikt at ALLE som lager Android mobiler skal få det slikt dem vil.

Jeg ser det heller ikke som sannsynlig at Samsung dropper Android, ihvertfall ikke med det første, men du må ikke glemme at Google er et selskap som er ute etter å tjene penger, ikke sørge for at alle andre tjener penger. ;)

Lenke til kommentar
Siden jeg vet at Google kommer til å gjøre det slikt at ALLE som lager Android mobiler skal få det slikt dem vil.

Jeg ser det heller ikke som sannsynlig at Samsung dropper Android, ihvertfall ikke med det første, men du må ikke glemme at Google er et selskap som er ute etter å tjene penger, ikke sørge for at alle andre tjener penger. ;)

Er helt rett det du sier. Og om flere selskaper forlater Android OS'et, så vil Google tape mere og mere penger i stedet for å tjene.

 

Så da vil jeg jo fortsatt si at Google kommer til å gjøre alt for å beholde alle selskapene som selger Android mobiler i dag.

Lenke til kommentar

Uttalelsene til de forskjellige android-produsentene ser mistenkelig like ut:

 

Samsung.

“Samsung welcomes Google’s acquisition of Motorola Mobility, which we believe will provide intellectual property protection for the Android ecosystem. We do not expect this to have any impact on our mobile business.”

 

HTC.

“We welcome the news of today’s acquisition, which demonstrates that Google is deeply committed to defending Android, its partners, and the entire ecosystem.”

 

Sony Ericsson.

“I welcome Google‘s commitment to defending Android and its partners.”

 

LG.

“We welcome Google‘s commitment to defending Android and its partners.”

 

Som de sier i artikkelen:

Overall, the theme across Android licensees’ initial statements is unwaveringly supportive at this point. Considering that Google’s primary goal is to shore up Android’s shaky patent situation, that comes as little surprise — though the striking similarity in some of the messaging suggests that Mountain View may have applied some pressure to show a unified front today. Regardless, the ball will be in Google’s court going forward to make sure that these guys aren’t put at a competitive disadvantage against Motorola — a move that could drive them away from Android altogether and into alternatives like Windows Phone, as Nokia’s statement seems to imply.

http://thisismynext.com/2011/08/15/google-motorola-nokia-samsung-android-acquisition/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så da vil jeg jo fortsatt si at Google kommer til å gjøre alt for å beholde alle selskapene som selger Android mobiler i dag.

Det gjenstår å se. :)

 

(Men selv om jeg foretrekker iOS betyr det ikke at jeg vil se Android forsvinne fra markedet.)

 

 

Uttalelsene til de forskjellige android-produsentene ser mistenkelig like ut:

http://android-press-release.com/

 

:D

Endret av Runar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, genialt. :D

 

Offisielle uttalelser til pressen fra de forskjellige Android-telefonprodusentene må man nok uansett ta med en klype salt. Sier seg selv at de ikke er tjent med å så tvil om en plattform de selv foreløpig er avhengige av ved å kritisere Googles oppkjøp, uavhengig av hva de egentlig måtte synes om saken.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Hehe, genialt. :D

 

Offisielle uttalelser til pressen fra de forskjellige produsentene må man nok uansett ta med en klype salt. Sier seg selv at de ikke er tjent med å så tvil om en plattform de selv foreløpig er avhengige av ved å kritisere Googles oppkjøp, uavhengig av hva de egentlig måtte synes om saken.

 

Og du vet tydeligvis hva de egentlig mener? Er det så rart at de mener oppkjøpet av alle patentene er bra? Selv blir de jo angrepet både fra Apple og Microsoft pga Googles Android, så da er det vel greit at Google nå er en patentkjempe?

Jeg tror, slik Google selv har sagt, at Google kommer til å fortsette akkurat som før, og at Motorloa vil bestå som et eget selskap. Enten blir enheten solgt, eller så blir de underlagt Google, men da som et eget uavhengig selskap...

Lenke til kommentar

Ville du kjøpt Google-telefonen med Google-operativsystem eller kinatelefon med Google-OS? Går du for siste alternativ hører du neppe till flertallet.

 

Uttalelsene fra Android-produsenter er åpenbart velregissert; en skal ikke ha jobbet lenge med M&A før den oppskriften sitter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...