Runar Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja hva har Apple fansen å si til dette da? Dere sier vel fortsatt at Apple ikke kopierer andre eller :!: ? Som jeg skrev i en annen tråd er det umulig å benekte at de er svært like. Men hvorfor har ikke Samsung gjort noe med dette, som å ta det videre til retten? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Ja hva har Apple fansen å si til dette da? Dere sier vel fortsatt at Apple ikke kopierer andre eller :!: ? Som jeg skrev i en annen tråd er det umulig å benekte at de er svært like. Men hvorfor har ikke Samsung gjort noe med dette, som å ta det videre til retten? Er ingen som vet om Samsung kommer til å ta denne med til retten. Det jeg vet at dem kommer til å vise frem flere eksempler på at Apple har kopiert andre i design på iPad 2. Men jeg håper at dere ser på hvorfor dette søksmålet Apple har mot Samsung bare blir latterlig når designen på denne bilderammen og iPad er MEGET lik. Apple har egentlig ikke noe dem skulle ha sagt. Endret 17. august 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Er ingen som vet om Samsung kommer til å ta denne med til retten. Hvorfor ikke? Det er jo … over 5 år siden bilderammen ble lansert. Hvorfor reagerte de ikke med en gang Apple lanserte sin iPad? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Er ingen som vet om Samsung kommer til å ta denne med til retten. Hvorfor ikke? Det er jo … over 5 år siden bilderammen ble lansert. Hvorfor reagerte de ikke med en gang Apple lanserte sin iPad? Fordi Samsung er ikke så forbanna idiotiske med å saksøke noen bare fordi noe ligner på noe dem har. Samsung har selv sagt at dem er mere snille med sine patenter og design som andre bruker som ligner på andre produkter i fra Samsung. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Fordi Samsung er ikke så forbanna idiotiske med å saksøke noen bare fordi noe ligner på noe dem har. Samsung har selv sagt at dem er mere snille med sine patenter og design som andre bruker som ligner på andre produkter i fra Samsung. Akkurat. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Ja hva har Apple fansen å si til dette da? Dere sier vel fortsatt at Apple ikke kopierer andre eller :!: ? Som jeg skrev i en annen tråd er det umulig å benekte at de er svært like. Men hvorfor har ikke Samsung gjort noe med dette, som å ta det videre til retten? Godt spørsmål Runar, men kan det ha noe i sammenheng med at Samsung ikke fikk lov til å forsvare seg før importforbudet ble innført? Nå tenkte jeg kun i den siste saken og ikke generelt. Endret 17. august 2011 av Open-Source Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Er ingen som vet om Samsung kommer til å ta denne med til retten. Hvorfor ikke? Det er jo … over 5 år siden bilderammen ble lansert. Hvorfor reagerte de ikke med en gang Apple lanserte sin iPad? Kanskje fordi Samsung og Apple var bedre venner for 5år siden, og de hadde er bra samarbeid. Ting er vel litt anderledes nå enn den gang. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Fordi Samsung er ikke så forbanna idiotiske med å saksøke noen bare fordi noe ligner på noe dem har. Samsung har selv sagt at dem er mere snille med sine patenter og design som andre bruker som ligner på andre produkter i fra Samsung. Akkurat. Ja, har du noen konkrete beviser for at Samsung bare saksøker noen i fra ville vesten uten noen generelle grunner? EDIT: Greit å saksøke noen for å kopiere noens design så lenge designene er klin lik, men når den som faktisk saksøker har kopiert i fra dem dem saksøker, så blir det bare tull hele greia. Endret 17. august 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja ser du det ja... Men tipper Applefolka prøver å ro seg bort fra denne også. De forsvarer jo Apple i alt de foretar seg. Minner faktisk litt om Jehovas Vitner... Ja men Jehovas Vitner kan man få bikja til å jage bort Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg mener det blir idiotisk å saksøke hverandre på nettbrett-siden. Du har lite areal å jobbe med, dermed vil alle ligne, spesielt om du har sort ramme og avrundede kanter. Så et spørsmål til dere som sier at andre må slutte å kopiere Apple; Hvordan er det mulig å lage en tablet som ikke ligner på iPad2, dersom det er lov med sort ramme og avrundede kanter? Og hvem kom egentlig først med de 2 nevnte punktene over her? Det var vel Samsung i 2006? http://www.engadget.com/2006/03/09/samsung-digital-picture-frame-stores-pics-movies-music/ Tab 10.1 har ikke samme form som iPad2, ikke samme format, ikke samme bredde på rammen rundt skjermen, ikke samme vekt, ikke lik skjerm, ikke lik skjermstørrelse, ingen fysisk hjem-knapp og har et totalt ulikt operativsystem. Mao. Kan noen svare meg på spørsmålet ovenfor bildet? Unnskyld språket, men det er faen ikke rart at det virker som mer og mer folk ser ned på hvordan apple oppfører seg og håndterer ulike saker. Endret 17. august 2011 av Open-Source 1 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja hva har Apple fansen å si til dette da? Dere sier vel fortsatt at Apple ikke kopierer andre eller :!: ? Som jeg skrev i en annen tråd er det umulig å benekte at de er svært like. Men hvorfor har ikke Samsung gjort noe med dette, som å ta det videre til retten? Godt spørsmål Runar, men kan det ha noe i sammenheng med at Samsung ikke fikk lov til å forsvare seg før importforbudet ble innført? Nå tenkte jeg kun i den siste saken og ikke generelt. Det fikk de, men Samsung har overfor media og forbrukerne valgt en strategi hvor Apple fremstilles som de slemme og Samsung som uskyldig og snill… Yeah right! Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har du kilde på dette Stool Sample? Det var ukjent for meg. Greit å få med seg all info.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Ja hva har Apple fansen å si til dette da? Dere sier vel fortsatt at Apple ikke kopierer andre eller :!: ? Som jeg skrev i en annen tråd er det umulig å benekte at de er svært like. Men hvorfor har ikke Samsung gjort noe med dette, som å ta det videre til retten? Godt spørsmål Runar, men kan det ha noe i sammenheng med at Samsung ikke fikk lov til å forsvare seg før importforbudet ble innført? Nå tenkte jeg kun i den siste saken og ikke generelt. Det fikk de, men Samsung har overfor media og forbrukerne valgt en strategi hvor Apple fremstilles som de slemme og Samsung som uskyldig og snill… Yeah right! Så du mener at Apple er snille med at dem går å saksøker Samsung for å kopiere iPad 2 designen på Galaxy Tab som Apple faktisk har stjelt i fra bilderamme designen som Samsung hadde lenge før iPad var kommet ut på markedet? Endret 17. august 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Apple søkte om patent på en tablet i Mars, 2004 (US Design Patent No. D504,899) og ble godkjent 10. Mai 2005. Kilde Edit: Glemte kilden Endret 17. august 2011 av PL610 2 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har du kilde på dette Stool Sample? Det var ukjent for meg. Greit å få med seg all info.. Regner med han sikter til dette: On July 29 -- almost a week before Apple's motion, which was filed on August 4 -- Samsung had actually filed a "Schutzschrift" (protective pleading) with the court. I explained the concept of such a protective pleading in this blog post on why Samsung was not heard before the injunction was granted. When I wrote that post, I wasn't aware of the fact that Samsung had actually filed a protective pleading. Here's Samsung's spin doctoring after the decision: "The request for injunction was filed with no notice to Samsung, and the order was issued without any hearing or presentation of evidence from Samsung." While it's true that they weren't put on notice and that there wasn't any hearing, Samsung wasn't forthright enough to admit that it had filed a protective pleading. Samsung wasn't blindsided -- Samsung knew it had this coming, and the court's decision was based on both Apple's motion and Samsung's pre-emptive opposition pleading. This kind of communication strategy on Samsung's part is old-school spin doctoring and only serves to strengthen my impression that Samsung is in a legally weak position against Apple. If Samsung wants to inspire confidence, it has to understand that half the truth is sometimes tantamount to a whole lie. http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/samsung-pleaded-unsuccessfully-against.html Skittent spill fra Samsungs side. 3 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har du kilde på dette Stool Sample? Det var ukjent for meg. Greit å få med seg all info.. Ser at Juke svarte før jeg fikk anledning. Ville vel bare poengtere at dette ikke handler om "snille" og/eller "slemme", kun om taktikkeri disse selskapene imellom og det jeg vil kalle sunn forretningspraksis: Keep the bastards on their toes! Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Skittent spill fra Samsungs side. Så du mener at Apple ikke spiller skittent i det hele tatt altså? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Skittent spill fra Samsungs side. Så du mener at Apple ikke spiller skittent i det hele tatt altså? Selvfølgelig gjør Apple det. Også Samsung. Klarer du å ta det innover deg? Ser du at de kan være like "snille" eller like "slemme" for den saks skyld? Forstår du at dette ene og alene handler om taktikkeri og er et spill for galleriet? Så forleden dag en journalist som skrev at toppledelsen i disse selskapene fortsatt spiller golf med hverandre og tar seg en pjalle sammen på golfbanen? Til å le seg glugg i hjel av når man tenker over hvordan debatten raser her inne.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Skittent spill fra Samsungs side. Så du mener at Apple ikke spiller skittent i det hele tatt altså? Selvfølgelig gjør Apple det. Også Samsung. Klarer du å ta det innover deg? Ser du at de kan være like "snille" eller like "slemme" for den saks skyld? Forstår du at dette ene og alene handler om taktikkeri og er et spill for galleriet? Så forleden dag en journalist som skrev at toppledelsen i disse selskapene fortsatt spiller golf med hverandre og tar seg en pjalle sammen på golfbanen? Til å le seg glugg i hjel av når man tenker over hvordan debatten raser her inne.... Det påstås stadig ting som at "alle er like ille" osv. Er det virkelig dekning for en slik påstand? Jeg synes ikke det virker sånn. AtW 1 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Skittent spill fra Samsungs side. Så du mener at Apple ikke spiller skittent i det hele tatt altså? Selvfølgelig gjør Apple det. Også Samsung. Klarer du å ta det innover deg? Ser du at de kan være like "snille" eller like "slemme" for den saks skyld? Forstår du at dette ene og alene handler om taktikkeri og er et spill for galleriet? Så forleden dag en journalist som skrev at toppledelsen i disse selskapene fortsatt spiller golf med hverandre og tar seg en pjalle sammen på golfbanen? Til å le seg glugg i hjel av når man tenker over hvordan debatten raser her inne.... Det påstås stadig ting som at "alle er like ille" osv. Er det virkelig dekning for en slik påstand? Jeg synes ikke det virker sånn. AtW Da har du bare ikke fulgt med i debatten og/eller er forutinntatt. Som resten av oss... :!: 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå