UrgeLoL Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Tror det er ett smart kjøp av Google. Nå får man bedre tilbud av rene Google telefoner. NLe jeg ønsker å se mer av Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ser ut til at Googles forslag på løsning av patentproblemet er at de kjøper Motorola. Vittig, kan bli en litt stygg backfire for enkelte mobilaktører dette, dette tipper jeg gjør google til en enda mer formidabel aktør innen markedet, men vi får se. AtW Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Og ja, var ingen som trodde meg når jeg sa at Google kunne kjøpe opp Motorola og at Google har penger nok i massevis til å kunne gjøre det 3 dager siden heh? Endret 15. august 2011 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Og ja, var ingen som trodde meg når jeg sa at Google kunne kjøpe opp Motorola og at Google har penger nok i massevis til å kunne gjøre det 3 dager siden heh? Hvem var det som ikke trodde deg? AtW Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Og ja, var ingen som trodde meg når jeg sa at Google kunne kjøpe opp Motorola og at Google har penger nok i massevis til å kunne gjøre det 3 dager siden heh? Hvem var det som ikke trodde deg? AtW Var noen som ikke trodde at det ville skje med at Google måtte da bla opp enorme summer penger for det. Men som jeg sa, Google har penger nok i massevis dem Og selv om det ikke er noe direkte uttalt i fra noen Apple folk her at det ikke ville skje, så tviler jeg på at noen av dem ville tro at dette faktisk ville skje. Endret 15. august 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
newnick Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Og ja, var ingen som trodde meg når jeg sa at Google kunne kjøpe opp Motorola og at Google har penger nok i massevis til å kunne gjøre det 3 dager siden heh? Hvem var det som ikke trodde deg? AtW Var noen som ikke trodde at det ville skje med at Google måtte da bla opp enorme summer penger for det. Men som jeg sa, Google har penger nok i massevis dem Og selv om det ikke er noe direkte uttalt i fra noen Apple folk her at det ikke ville skje, så tviler jeg på at noen av dem ville tro at dette faktisk ville skje. Ja, du sa det, jeg tenkte det Men uansett så er dette en gladnyhet for oss alle. Dette betyr at Google nå har patenter nok til å stå imot skitne angrep fra Apple. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Dette betyr at Google nå har patenter nok til å stå imot skitne angrep fra Apple. Heldigvis har Apple selv nok patenter til å stå imot like skitne angrep fra Google og resten av konkurrentene. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Men uansett så er dette en gladnyhet for oss alle. Dette betyr at Google nå har patenter nok til å stå imot skitne angrep fra Apple. Har nok dessverre veldig lite å si... Anbefaler dere å lese denne før dere "popper champagne korken": http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/first-reaction-to-googlemotorola.html 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Nå tror jeg ikke Google kommer til å bruke sine patenter til å angripe noen som helst. De har iallefall ikke signalisert dette. De vil bruke sine patenter til å forsvare seg mot Apple og Microsoft. Leste en plass at porteføljen fra Motorola talte ca 17000 patenter. Apple innehar etter sigene ca 10000 patenter. Plutselig var maktbalansen snudd opp ned Og det at Apple har saksøkt Motorola, betyr null i denne sammenhengen. Apple har vel saksøkt Motorola for at de har et nettbrett med 4 hjørner og en skjerm i midten... Lenke til kommentar
newnick Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Raptor' timestamp='1313422491' post='18172081'] Men uansett så er dette en gladnyhet for oss alle. Dette betyr at Google nå har patenter nok til å stå imot skitne angrep fra Apple. Har nok dessverre veldig lite å si... Anbefaler dere å lese denne før dere "popper champagne korken": http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/first-reaction-to-googlemotorola.html Har du sett pressemeldingene, fra lederne i de store selskapene som produserer mobiler med Android, etter at dette ble kjent? Alle har vist en annen oppfatning av kjøpet enn det du har. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Og det at Apple har saksøkt Motorola, betyr null i denne sammenhengen. Gjør det? Hvis du saksøker Tine etter en uheldig opplevelse med et av deres produkter, og NorgesGruppen kjøper opp Tine etter at du har gått til sak, tar NorgesGruppen over «ansvaret» ved en eventuell rettssak? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke for å være vanskelig. Apple har vel saksøkt Motorola for at de har et nettbrett med 4 hjørner og en skjerm i midten... 2 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Raptor' timestamp='1313422491' post='18172081'] Men uansett så er dette en gladnyhet for oss alle. Dette betyr at Google nå har patenter nok til å stå imot skitne angrep fra Apple. Har nok dessverre veldig lite å si... Anbefaler dere å lese denne før dere "popper champagne korken": http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/first-reaction-to-googlemotorola.html Dette er en artikkel skrevet av Florian Mueller. Selv om Florian Mueller skriver mye bra, og skal ha stor ære for sitt arbeid i Europa mot programvarepatenter er han omstridt. Det er også påpekt feil i en lang rekke av hans artikler. Personlig så oppfatter jeg også hans kompetanse knyttet til forretningsstrategi og analyse av hvorfor visse oppkjøp skjer som mangelfull og tidvis feil. Akkurat den artikkelen du henviser til synes jeg også har en del logiske brister. Den er også klart i strid med hva de fleste andre analytikere mener, som faktisk er at Google kun er ute etter patentporteføljen (av to årsaker) og faktisk kommer til å selge selve produksjonen av mobile enheter videre. Akkurat i denne saken ville jeg nok legge vekt på hva en større gruppe skribenter/analytikere mener før jeg vurderte noe som helst. Størrelsen og spredningen på en patentportefølje har alt å si når det gjelder å stå i mot søksmål. Har man store og rimelig diversifiserte porteføljer er det en betydelig risiko for konkurrenter å få motsøksmål om de prøver søksmål. Saker med søksmål/motsøksmål ender nesten uten unntak i forlik. Prisen samstemmer også godt med hva som ble betalt for ca 6 000 Nortel patenter. @Runar: Ved et oppkjøp overtar man vanligvis alle plikter og rettigheter. Så et søksmål vil som oftest overtas. Endret 15. august 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 @Runar: Ved et oppkjøp overtar man vanligvis alle plikter og rettigheter. Så et søksmål vil som oftest overtas. Da blir det jo interessant å se hva Google gjør med søksmålet Apple har gående mot Motorola! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 @Runar: Ved et oppkjøp overtar man vanligvis alle plikter og rettigheter. Så et søksmål vil som oftest overtas. Da blir det jo interessant å se hva Google gjør med søksmålet Apple har gående mot Motorola! Og Motorola har et søksmål gående mot Apple - faktisk var det Motorola som saksøkte først. Begge sakene er under 1 år gamle, så de har ikke kommet langt i prosessen. Akkurat i dette kryssøksmålet er nok forlik det mest sannsynlige, rett og slett fordi Apple har minst like mye å tape som Motorola (om ikke mer). Et svært artig patent i denne sammehengen er Receiver having concealed external antenna, hvor Apple sin antenneløsning kan være brudd på dette patentet. Om f.eks Motorola hadde fått medhold i at dette var et brudd, så hadde nok Apple fått en særdeles pen regning. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Dette betyr at Google nå har patenter nok til å stå imot skitne angrep fra Apple. Heldigvis har Apple selv nok patenter til å stå imot like skitne angrep fra Google og resten av konkurrentene. Skitne angrep fra google som hva? AtW Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Dette betyr at Google nå har patenter nok til å stå imot skitne angrep fra Apple. Heldigvis har Apple selv nok patenter til å stå imot like skitne angrep fra Google og resten av konkurrentene. Skitne angrep fra google som hva? AtW Nei, hvem vet hva fremtiden vil bringe? Skitne triks blir ofte brukt i bransjen, og Google er ikke jesus selv. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Kan jo vente til de faktisk gjør noe lugubert, før man erklærer at de ikke er noe bedre enn konkurrenten. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Se her folkens. Dette produktet slapp Samsung ut i 2006: Link Flere har nå sagt at Samsung burde saksøke Apple for at ipad ligner for mye på denne bilderammen med svarte kanter og avrundet hjørner. Denne krigen kommer til å vare.... Lenke til kommentar
newnick Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja ser du det ja... Men tipper Applefolka prøver å ro seg bort fra denne også. De forsvarer jo Apple i alt de foretar seg. Minner faktisk litt om Jehovas Vitner... 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Se her folkens. Dette produktet slapp Samsung ut i 2006: Link Flere har nå sagt at Samsung burde saksøke Apple for at ipad ligner for mye på denne bilderammen med svarte kanter og avrundet hjørner. Denne krigen kommer til å vare.... Ja hva har Apple fansen å si til dette da? Dere sier vel fortsatt at Apple ikke kopierer andre og at Samsung er den store stygge kopimaskinen eller :!: ? Endret 17. august 2011 av Vindicator 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå